Ik heb een website gemaakt waarop mensen een soort CV kunnen toevoegen middels een simpel HTML formulier. De output van dit formulier wordt naar een MySQL server gestuurd, en met een query kan ik die data via de website uitlezen.
Nu wil ik echter wanneer ik een nieuw record toevoeg, automatisch een datum wordt toegevoegd aan dit record, zonder interactie van de gebruiker. In mijn tabel wil ik een datumveld toevoegen waardoor dan automatisch de inschrijfdatum per persoon (of record zeg maar) wordt ingevoerd.
De vraag is min of meer hoe,
ik heb het volgende al gemaakt:
*irrelevante link*
alle php bestandjes kan ik jullie geven, ik weet alleen niet of het verstandig is om die allemaal in deze thread the plakken
Werkwijze script:
invoer in HTML formulier
submit
data wordt verstuurd naar aanmaken.sql.php
script leest data uit via $_post[veldnamen]
ditzelfde script voert de data die is uitgelezen in de database met een simpele query.
Nu dacht ik dat het vrij simpel zou zijn door een extra veld toe te voegen aan die query (zoiets als getdate() of =now()) maar dat blijkt niet te werken.
Ik krijg dan in de veldnaam 'inschrijving' letterlijk het volgende te zien: "getdate()"
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen.
Nu wil ik echter wanneer ik een nieuw record toevoeg, automatisch een datum wordt toegevoegd aan dit record, zonder interactie van de gebruiker. In mijn tabel wil ik een datumveld toevoegen waardoor dan automatisch de inschrijfdatum per persoon (of record zeg maar) wordt ingevoerd.
De vraag is min of meer hoe,
ik heb het volgende al gemaakt:
*irrelevante link*
alle php bestandjes kan ik jullie geven, ik weet alleen niet of het verstandig is om die allemaal in deze thread the plakken
Werkwijze script:
invoer in HTML formulier
submit
data wordt verstuurd naar aanmaken.sql.php
script leest data uit via $_post[veldnamen]
ditzelfde script voert de data die is uitgelezen in de database met een simpele query.
Nu dacht ik dat het vrij simpel zou zijn door een extra veld toe te voegen aan die query (zoiets als getdate() of =now()) maar dat blijkt niet te werken.
Ik krijg dan in de veldnaam 'inschrijving' letterlijk het volgende te zien: "getdate()"
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen.
[ Voor 2% gewijzigd door MueR op 02-12-2010 16:19 ]