Geen automatische verbinding meer met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco122
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-12-2017
Na het opstarten van mijn PC moet ik altijd handmatig verbinding maken met mijn draadloos netwerk. In het verleden werkte dit altijd automatisch maar sindsdien ik ben teruggegaan naar mijn oude internetprovider (UPC) werkt dit niet meer.

Bij de eigenschappen heb ik de vinkjes "bij automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is" en "verbinding maken zelfs wanneer dit netwerk niet uitzend" aangezet. Mijn G-Data firewall accepteert ook alle verbindingen alleen het IGMP protocol staat op rood.

Wie kan mij helpen?

Bedankt,

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Je PC heeft vast wel een OS...welke?
Hoe doe je "handmatig verbinding maken"?
Welk hardware?
Staan er nog voorkeursnetwerken boven jouw draadloze netwerk?
Welke software (OS/fabrikant) gebruik je voor je draadloze kaart?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco122
Ik draai onder Windows Vista.
Er staat inderdaad nog een draadloos netwerk boven mijn huidige netwerk. Lastig om te zien omdat de icoontjes naast elkaar zijn geplaatst. Dit netwerk was van mijn vorige provider. Ik heb nu mijn huidige draadloos netwerk bovenaan gezet. Mocht dit niet werken dan ga ik het oude draadloze netwerk verwijderen.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco122
Ik heb mijn vorige netwerk verwijderd maar tot mijn verbazing stond het netwerk er weer in het netwerkcentrum. En ja, weer bovenaan. Het installeert schijnbaar zichzelf. Ik zal mijn opstartmap eens bekijken of controleren of er nog software van mijn vorige provider actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco122
Het probleem is opgelost. In het netwerktooltje van de leverancier van mijn nieuwe provider stonden twee profielen gedefinieerd. Ik heb beide profielen opgeschoond en één profiel verwijderd en het probleem is opgelost.

Bedankt voor de hint Lier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

d:)b

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1