Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh0t
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:26
Hi mede tweakers,

Ik ben bezig met mijn eerst zelf samengesteld pctje te monteren alleen nu kom ik bij een probleempje: de molex kabels lijken niet goed aan te sluiten op elkaar. Ik probeer hard te drukken maar ook niet te hard zodat ze breken.

Enig idee hoe dat kan?

Groetjes,
Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Molex mannetje/vrouwtje moeten precies in elkaar vallen qua 'metaal'. Omdat ze alle 4 wat losjes zitten, moet je ook niet brute-force gaan proppen, maar een beetje heen en weer wiebelen en iets schuin mikken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Slechte voeding gebruikt? Ik heb laatst een Cougar A450 gekregen en die had ook echt waardeloze molexxen die amper passen. Zorg dat de pinnetjes in de molexstekker in elk geval rechtzitten, zodat je ze er niet uitdrukt. Als je daarop let past het meestal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Een molex kan ook maar op een manier erin. De bovenkant (of de onderkant, ligt eraan hoe je hem vast hebt :P) heeft 2 afgeronde hoekjes. Maar ik neem aan dat je daar zelf al naar gekeken hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh0t
Bedankt allemaal. Ik heb even wat geprobeerd en het is nu gelukt. Nu zit ik met het volgende probleem: alles is geinstalleerd (kabels nog niet weggesleeved). Maar hoe kom ik nu in de bios? Ik heb een GTX 460 er in geplaatst. Moet ik de driver cd er in doen of..?

[ Voor 25% gewijzigd door jh0t op 02-12-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ligt eraan welk merk moederbord je hebt. Voor de meeste merken moet je op delete drukken om in BIOS te komen maar meestal staat dit ook op je scherm vermeldt tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh0t
Oke zal even kijken zo. Heb een MSI P55-GD65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

gewoon op DEL rammen bij het posten en je komt in de bios (staat ook op 't postscherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jh0t
Bedankt allemaal het is me nu gelukt. Ik was vergeten de stroomkabels van de videokaart in m'n voeding te douwen (hingen daar los onder, stom foutje).

Zal ik trouwens voor W7 Home Premium 64 bit gaan of W7 Ultimate? Budget speelt geen rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat ligt er aan wat je wil doen. Zet de specs van beide OSen naast elkaar en kijk welke het beste bij je eisen en wensen aansluit.

Een beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad, we hoeven toch niet alles voor te kauwen hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat al lang niet meer over het oorspronkelijke probleem. Voor (slow)chat is IRC uitgevonden. Hier op GoT verwachten we eigen inzet, ook bij vervolgvragen. Als je niet meldt waar en hoe je gezocht hebt, wat je zelf gevonden hebt (links!) en wat dan nog exact onduidelijk is kunnen we je niet helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.