Hoi, ik had gister ook al topic geopend hierover, maar dat was terecht gesloten omdat ik door tijdnood wat dingen was te verhelderen, ik heb de volgende situatie, via het CMS kunnen redacteuren artikelen aanmaken, 1 van de specs is dat wanneer het artikel wat langer is, er boven het artikel automatisch anchors verschijnen naar anchors in de text.
Een voorbeeld tekst kan zijn:
In deze tekst staan dus 4 anchors, 1 daarvan is bijvoorbeeld:
Mijn idee was om via een Regex de anchors eruit te halen, en op basis hiervan een linklist te generen, na wat gerommel dacht ik de juist Regex te hebben, tenminste mijn tool Expresso, geeft de juiste matches aan, met de volgende Regexp:
Echter als ik deze code in mijn pagina gebruik, krijg ik geen matches terug, ik heb getest of de artikeltekst juist is, maar dat gaat gewoon goed.
Ik zit behoorlijk vast, en snap er helemaal niets meer van
Een voorbeeld tekst kan zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <div id="lipsum"> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus ... ultrice<a id="Plopperde plop" name="Plopperde plop"></a>s felis quis pellentesque. ... montes, <a id="Dit is een tekst" name="Dit is een tekst"></a>nascetur ridiculus mus.</p> <blockquote> <p>Nulla id erat... ipsum eleifend.</p> </blockquote> <p>Donec luctus libero sed ... lorem eget nibh <a id="Hop paardjehop" name="Hop paardjehop"></a>sodales lacinia nec eget ... ipsum a orci.</p> <p> </p> <p> </p> <?UMBRACO_MACRO macroAlias="InlineGraph" onderschrift="Dit is een onderschrift" graph="1107" /> <p> </p> <p>Mauris ac nibh ... sem a ultrices.</p> <ol> <li>dit is de eerste</li> <li>en nummer 2</li> <li>en de laatste</li> </ol> <p>hasellus ut est purus..amet metus.</p> </div> |
In deze tekst staan dus 4 anchors, 1 daarvan is bijvoorbeeld:
code:
1
| <a id="Hoi een Anchor" name="Hoi een Anchor"></a> |
Mijn idee was om via een Regex de anchors eruit te halen, en op basis hiervan een linklist te generen, na wat gerommel dacht ik de juist Regex te hebben, tenminste mijn tool Expresso, geeft de juiste matches aan, met de volgende Regexp:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| string artikeltekst = Node.GetCurrent().GetProperty("artikel").Value; //Dit is de RegEx die Expresso aangeeft en de 4 matches geeft Regex regex = new Regex( @"<a id="".*?"" name="".*?""></a>", RegexOptions.IgnoreCase | RegexOptions.Multiline ); MatchCollection matches = regex.Matches(artikeltekst); xxx.Text = matches.Count.ToString(); |
Echter als ik deze code in mijn pagina gebruik, krijg ik geen matches terug, ik heb getest of de artikeltekst juist is, maar dat gaat gewoon goed.
Ik zit behoorlijk vast, en snap er helemaal niets meer van
[ Voor 49% gewijzigd door MueR op 02-12-2010 16:22 . Reden: Even heel veel lorem ipsum gestript ]