• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-12 13:59
Beste leden,

Ik wilde de volgende onderdelen bestellen om een pc te bouwen. Wat vinden jullie?

Kast: Antec Six Hundred
Moederbord: GA-P55-USB3 Gigabyte
Processor: Intel i5 760 2,8 ghz
Videokaart: GeForce GTX460 Gigabyte
Geheugen: Kingston 3 x 2GB 1333 Mhz CL9 Dimm
Voeding: OCZ 750Watt High-Performance
Windows 7 Home premium 64-Bit

Wat vinden jullie?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
"Systeem/Systemen
Zet eerst een zelf bedacht systeem neer. Hierin zit vaak je eigen voorkeur voor merken en componenten al in verwerkt. Ook het vermelden van prijzen (en dan niet alleen de totaalprijs) is aanbevolen. Op die manier kan men makkelijker andere, vergelijkbare, componenten aanbevelen. Bij notebooks is het verstandig om een aantal notebooks hier neer te zetten. Dan kan exact worden uitgelegd wat het verschil is tussen die typen en welke het meest geschikt is. We zien hier liever ook geen printscreen plaatjes van een winkelmandje uit een webshop! Even de winkelmand in tekst netjes onder elkaar zetten is een paar minuten werk, zoekt beter met de search en blijft voor eeuwig in de GoT-database staan.

Onderbouwing
Probeer ook aan te geven waarom je een bepaalde keuze gemaakt hebt bij het samenstellen van een systeem of het kiezen van een notebook. Mede forum gebruikers kunnen dan aangeven waar je eventueel fout denkt, of een fabeltje de wereld uit helpen.

Budget
Vermeld wat je budget is! Mochten er dingen anders moeten of beter kunnen, dan weet men in ieder geval hoeveel je kwijt wil zijn en kan advies dus op het beschikbare budget worden afgesteld.

Doel
Vermeld zo duidelijk mogelijk wat het doel is van je systeem. "Ik wil gamen" is dus geen optie. Vermeld dan welke games je wilt spelen en het liefst ook met welke framerate, resolutie en settings. Wees dus zo duidelijk mogelijk om een zo goed mogelijk advies te krijgen. Daarnaast kunnen we alleen met een doel zien of het door jouw samengestelde systeem overeenkomt met het doel, of dat je de plank compleet misslaat.

Vraag / twijfelpunten
Je komt niet voor niets aanzetten op GoT om een probleem opgelost te hebben. Wees dus duidelijk over de punten die nog een probleem geven of waar je over twijfelt."

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik vind dat er nogal wat aan je post ontbreekt om het type antwoord te geven wat jij eigenlijk verwacht.
Wat ben je van plan met die computer? Budget? Noem maar op.

Alles kan stuk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :Y)

Ik vind persoonlijk dat je eerst je registratievoorwarden wel eens door had mogen lezen voordat je ze wegklikte ;)
Had je die dorgelezen, dan was je hoogstwaarschijnlijk op een stukje uitgekomen waar stond dat je eerst even de sticky's / FAQ's door had moeten lezenvoor je een bericht postte. Had je dat gedaan, dan was je ook ongetwijfeld deze tegen gekomen: *LET OP* - Wat moet ik kopen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Best Buy Guide overzichtstopic
Hier staan al de nodige configs tussen die je kunt gebruiken.

Verwijderd

Queros schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:06:
Beste leden,

Ik wilde de volgende onderdelen bestellen om een pc te bouwen. Wat vinden jullie?

Wat vinden jullie?
de belangrijkste vraag is terug: wat ga je ermee doen en voor hoelang? :S

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:53
Queros schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:06:
Beste leden,

Wat vinden jullie?
kopen

• Queros
Goed, ik ben inderdaad vrij nieuw hier.. En zag door alle topics het bos niet meer..vandaar de regels uiteraard..excuus:)

Nou mijn doel is..gamen..
Budget, dit pakket is zo'n 750 euro bij elkaar.. Ik wil er op kunnen gamen maar heel af en toe ook een film op mijn tv kunnen laten zien. Maar dit heeft geen prioriteit.

In ieder geval bedankt dat jullie er even naar kijken..

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Alleen geen 3x 2GB geheugen, 2x2 of 4x2 moet je hebben.

Hallo

• Queros
Ja?

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:45

paularts

Paulux !!!!!!

Ja!

Mobo heeft dual channel support dus is 3x (triple ch)niet de beste keuze, dus heb je 2x of 4x nodig

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• Queros
maar als ik 3x erin heb..werkt het dan niet goed ofzo? :)

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-12 14:07
Queros schreef op donderdag 02 december 2010 @ 20:16:
maar als ik 3x erin heb..werkt het dan niet goed ofzo? :)
Nee dan werkt het inderdaad niet goed.
Een i5 maakt gebruikt van dual-channel, wat betekend dat gelijke geheugen setjes van 2, 2x zo snel werken.
Wanneer je dus 3 geheugen reepjes gebruikt verlies je het voordeel van dual-channel en is je geheugen maar half zo snel.

Verder denk ik dat je vragen over een nieuwe PC beter kan stellen in de BBG en niet in een los topic.

Hier dus: [BBG aanschaf] Gamesysteem november - december 2010

[ Voor 17% gewijzigd door Redblader op 02-12-2010 20:22 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Om op je eerste vraag te antwoorden (Wat vinden jullie hiervan) willen we graag je budget weten.
Dan kunnen we kijken of er betere bang-for-the-buck producten zijn...

[ Voor 88% gewijzigd door Mavamaarten op 02-12-2010 20:22 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Queros
Maar buiten dat werkgeheugen om.. is het een goede pc waar ik een tijdje mee vooruit kan?:)

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:32
ja hoor voor gamen is ie perfect, zelfs black ops zal probleemloos draaien lol
neem wel de 1024 mb versie van de gtx460 als je op hogere resolutie gamed

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 11:07
750Watt is extreem overkill. Neem liever voor de prijs een voeding van Seasonic of Corsair. Met minder Watt welleenswaar.

Daarbij maakt Tweakers.net gebruik van BBG-aanschaf topics om deze topics te voorkomen.

[BBG aanschaf] Gamesysteem november - december 2010

• Queros
Nou pc, besteld en gisteravond in elkaar gezet..wat een behuizing zeg..al die rode en blauwe ledjes..
Maar wel rete snel!

Van 't weekend black ops maar is installeren. Toch bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1