Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dartelaar1
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-09-2022
Het gebeurt soms dat als ik mijn HD2 aan de oplader hang met het scherm ingeschakeld, deze op een gegeven moment vanzelf gaat opstarten.
Gisteren gebeurde het tijdens het opladen in de auto wat erg lastig was omdat ik ook aan het navigeren was met TOMTOM.
Het is niet omdat TomTom draait want het gebeurt ook gewoon als ik de oplader gebruik in het stopcontact.
Ik heb het nooit eerder ontdekt omdat ik mijn telefoon normaliter 's-nachts oplaad en ik dan mijn ogen dicht heb.
Is er misschien iemand anders met hetzelfde probleem en heeft die misschien een oplossing.
Ik heb de orginele rom op mijn toestel, de laatste versie (3.14)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03
1. wat start op? je scherm of reboot de gehele HD2
2. Heb je al contact met TOMTOM opgenomen hierover?
3. Heb je al een andere lader geprobeerd?

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11 20:44
Heel spontaan is het niet. In bijna elke handleiding van HTC toestellen staat dat de telefoon tijdens het opladen, of beter gezegd: na het opladen, zichzelf kan uit- en inschakelen om overladen en oververhitting te voorkomen. Dus de oplossing is vrij simpel: Als de batterij vol is, het toestel van de lader ontkoppelen.

• Cardinal
Om eerlijk te zijn heb ik dat nog nooit meegemaakt, daarnaast gebruik ik zeer regelmatig mijn HD2 met TOMTOM en heb hem altijd aan de lader hangen in de auto, ook al de batterij nog vol is, gezien het stroom slurpt.

• dartelaar1
Ik heb het nog nooit meegemaakt en dit is niet mijn eerste HTC toestel, vooral in de auto was het lastig omdat de telefoon bijna leeg was en ik plotseling ergens heen moest en ik TomTom moest gebruiken.
Het ligt niet aan tomtom want het gebeurt ook tijdens het opladen via stopcontact met verschillende opladers.
Afgelopen zondag geburde het gewoon een paar keer achter elkaar en toen kwam de melding voor een "Harde Reset" ik heb toen de batterij er maar uitgehaald want anders was ik al mijn gegevens kwijt geweest en de batterij was nog niet vol.
Ik moet wel zzeggen dat de batterij vrij warm was en dan kan ik mij voorstellen dat hij voor de veiligheid uitgaat maar opnieuw opstarten heeft dan volgens mij niet zoveel nut en is alleen maar lastig.
Is er misschien een programmaatje in de markt wat mijn batterij verbruik bijhoud want misschien draaien er wat dingen op de achtergrond die niet nodig zijn waardoor de batterij minder warm wordt en dus ook langer mee gaat.

• Cardinal
ik zou eens terug gaan met die telefoon naar de winkel, of als je geen garantie meer hebt een andere accu bestellen. Dit lijkt me niet echt normaal

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Hier ook HD2, komt bij mij ook vaak voor. Is gewoon stukje beveiliging van HTC. Tis wel waardeloos als dat tijdens navigeren gebeurt idd.

• dartelaar1
Sircam schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:40:
Hier ook HD2, komt bij mij ook vaak voor. Is gewoon stukje beveiliging van HTC. Tis wel waardeloos als dat tijdens navigeren gebeurt idd.
Bedankt voor het antwoord, blijft toch ongelukkig

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-11 12:52

Nutral

gamer/hardware freak

Heb ik ook last van met mijn htc trophy 7, kan ik ook niet gebeld worden omdat de pincode ingevuld moet worden :(

Verwijderd

Ik heb "ergens" gelezen dat dit in de januari update gefixed wordt. Weet alleen niet meer waar ik het las, ik heb het met mijn Trophy ook.

• dartelaar1
Dan maar wachten op de update in januari, ik heb nu mijn telefoon inmiddels alweer een paar keer aan de oplader gehad maar geen problemen ondervonden van vreemde dingen. Het gebeurt dus incidenteel.
Ik ga op onderzoek uit wanneer de update komt
Pagina: 1