Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar dagen in bezit van en Nokia C7 en een heleboel uurtjes bezig met de Wlan verbinding.
Ik lees hier op het tweakers forum nog heel weinig over de Nokia C7.

Ik bel alleen met mijn toestel, en wil thuis en op het werk alleen WLAN gebruiken.
(Derhalve heb ik geen mobiel internet (GPRS) ingesteld.)

Het probleem is de volgende:
Instellingen --> Connectiviteit --> WLAN --> Geeft aan dat ik verbonden ben met mijn netwerk, en zelf dat er data is overgedragen.
Instellingen --> Connectiviteit --> Verbind. beheer --> mijn netwerk --> Details --> "Status: verb.niet act"
De huidige WLAN verbinding die verbonden is, is niet actief.
Het gekke is dat het totaal opnieuw configureren van de WLAN verbinding soms wel succes geeft.

Een Nokia C60-gebruiker (vadimt) heeft op het "nokia support forum" reeds een onderzoek gedaan naar vergelijkbare problemen. Link
't probleem zou in Symbian zelf zitten.
Ik kom er niet meer uit, maar wellicht dat er andere users zijn die dit probleem reeds getackeld hebben, of een work-around hebben ?

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hier een E72 gebruiker maar wellicht nuttig;
Als ik op mijn telefoon kijk ben ik permanent verbonden via Vodafone Live! als ik nu echter kijk naar de status van de connectie (terwijl er dus geen netwerk-activiteit is) staat deze bij mij ook op inactive. Dit is volgens mij de normale manier van nokia om aan te geven dat er dus geen data-verkeer plaatsvindt. Als dit nodig is schakelt de telefoon vanzelf de verbinding weer op actief. Dit merk je alleen niet omdat je dan in een ander programmaatje zit.. Download maar ns iets (groots) en kijk dan hoe je verbindingstatus is. Dus; wel verbonden, geen activiteit :)

Verwijderd

Topicstarter
Dag R0el,
Dank voor je reactie.
't probleem is hem dat ik niet meer online kom met mijn Wlan.
De connectie blijft gewoon inactief, ongeacht wat ik wil binnen halen, De software schakelt niet meer naar "actief".
De Wlan verbinding blijft wel gewoon "verbonden".
Heel raar. Wellicht wachten op een software-update van Nokia. :|

Verwijderd

Topicstarter
Ik post deze volgende reactie zodat ander gebruikers van een C7 er misschien ook wat aan hebben:

oi oi oi,
Instellingen --> Connectiviteit --> Instellingen --> Bestemmingen --> "Het Internet toegangspunt" --> "eigen netwerknaam" --> Linksonder op "opties" drukken --> Geavanceerde instellingen --> IPv4 instellingen --> En Eureka !!!
Hier kan ik handmatig het IP-adres invoeren voor mijn telefoon.....

Mijn oude X800 met windows mobile 6.0 en later 6.5 had dit toch een stuk beter voor elkaar, of wellicht denk ik nog niet Nokiaans genoeg.

Deze week eens op mijn werk kijken hoe ik in een openbaar netwerk verbonden kan blijven.
;)

Update:
Geen problemen met verbinden, maar dat kan liggen aan het feit dat er daar geen beveiliging is ingesteld...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 21:31 . Reden: Update ]