Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start vanzelf op + Video probleem

Pagina: 1
Acties:

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik zit met een vreemd probleem op mijn werk waar ik echt geen oplossing voor vind. Gisteren plaatsten we bovenop een verpakkingsmachine (idd niet de ideale plaats maar het moest daar zijn) die handdoeken automatisch in folie verpakt. Gisteren ging alles prima met de pc en deed hij alles perfect. Nu kreeg ik deze morgen telefoon dat de er "sneeuw" op het scherm stond. En idd toen ik aankwam bleek er op het scherm een soort van "sneeuw" zoals tv's die nog op antenne werken en was het beeld volledig weg. Ik herstarte de pc en start opnieuw op. Toen ze opnieuw een lading handdoeken in de machine stopten sloeg dit weeral tilt. en kreeg ik terug weliswaar een ander beeld te zien maar het zag er opnieuw uit als een tv op antenne met slechte verbinding.
Ik besloot even te telefoneren met mijn baas om te overleggen wat te doen. Nu terwijl ik telefoneerde zag ik dat de pc doodleuk zichzelf opstarte wanneer er opnieuw een lading handdoeken de machine inging. Heb dit hem meerdere malen zien doen. Daarna heb ik er een verlengkabel bij gehaald en op een stekker een stukje verder aangesloten. Nu starte hij wel op maar na een 50-tal handdoekjes deed hij het weer. Hij deed het nu een stuk beter dan voorheen maar viel nog uit na x aantal keren dat de machine werkte.

Nu is mijn vraag is het mogelijk dat een pc zichzelf kan aanschakelen door het krijgen van een piekspanning? En dat mss mijn beeld vervormd wordt (gaat om een tft-monitor) door de piekspanning of moet ik het gaan zoeken in de buurt van de video kaart? Of zit ik hier volledig naast en moet ik het ergens anders gaan zoeken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit het ding wel geaard aangesloten en is alles goed afgeschermd? Een flinke machine kan nogal wat invloed hebben natuurlijk.

Wat zijn de specs van het ding? Is het een industriëel ding of gewoon een huis- tuin- en keukenPCtje?

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 22:40
tip ik zou eerst alle gangbare situaties nagaan vooral dat spontaan opnieuw opstarten
kan duiden op een hitte probleem, check de fans verwijderd zo nodig de stof.
ook het geheugen zou een eventuele probleem kunnen vormen , daarnaast check de spanningen eens ( brakke voeding ? )
en dat sneeuw,.. das vreemd ik zou daar niet zo 1,2,3 een antwoord op hebben
( ik zou stuk voor stuk de hardware nagaan, eventueel andere monitor / vid kaart )

* neem aan dat t systeem voorheen ook gwoon in die omgeving stond en normaal werkte ?

[ Voor 9% gewijzigd door osmosis op 02-12-2010 11:46 ]

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 08:39
Hoeveel trilling veroorzaakt de verpakkingsmachine?
Kan het zo zijn dat de contacten en stekkers simpelweg los trillen? (dus ook in de pc-kast)

"Today is the worst day since yesterday"

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Gaat idd om een huis- tuin- en keukenPC'tje.

http://h10010.www1.hp.com...28-12133130-64704643.html

Ben mij idd aan het focussen op het automatisch opstarten eerst omdat dit probleem mss alles wel eens zou kunnen oplossen.

Nee de pc stond er pas sinds gisteren en toen ging alles prima, weet niet juist waar hij vandaan komt maar heeft voordien enkel in een kantoor dienst gedaan voor 1 jaar. En vandaag ging het dus mis :).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat opnieuw opstarten kan natuurlijk komen doordat die verpakkingsmachine mogelijk nogal wat invloed heeft op de stroomvoorziening.
Hoe is een en ander aangesloten?

Overigens kun je proberen er een netfilter tussen te gooien

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 02-12-2010 22:10 ]

Pagina: 1