RAID 1 (2 x 2tb WD) in windows server 2003 R2 SP2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Ik ben momenteel een oude computer aan het ombouwen naar een server. Het plan is om 2 x 2tb HD's van Western Digital toe te voegen in RAID 1. Ik vroeg mij af of dit wel zal werken, wat opzoekwerk vertelt me dat dit mogelijks problemen kan geven. Het systeem is volledig up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een beetje erg weinig informatie vind je niet? Welke problemen verwacht je dan of voor welke problemen ben je gewaarschuwd? Hoe wil je de RAID1 set aanmaken, doormiddel van een RAID controller of softwareRAID vanuit Windows Server? Wil je het OS hier op zetten of is het puur voor data?

RAID1 is mirroring, dus je houd effectief 2TB over wat geen enkel probleem zou mogen zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Het plan is een RAID1/mirror softwarematig aan te maken via de disk manager van windows. De schijf zal enkel gebruikt worden voor data in de vorm van svn repositories. Enkele websites waarschuwden over het feit dat windows server 2003 2tb schijven niet herkent.