Situatie
Kopieeren van server via client pc naar USB HDD gaat met 35MB/s. Zodra ik een stream start (b.v. mp3 via winamp) dan zakt de transfer naar 0.8MB/s. Zodra ik die stop dan schiet deze weer naar 35MB/s.
Dacht eerst dat het iets met de USB HDD te maken had... maar als ik een file kopieer vanaf de server naar de client gaat dit met ong. 95MB/s, totdat ik een stream start, dan zakt dit naar 15MB/s. Als ik de stream stop gaat dit weer naar 95.
Setup
Server is Windows 2008 R2 64 bits. Client is Windows 7 64 bits. Alle drivers up to date en alle patches geinstalleerd.
Server heeft 2 RAID configs en client 1 RAID + 1 SSD
Filecopy server -> client = 780Mbit/s
Filecopy client -> server = 860Mbit/s
Gebruikte software voor streams: WinAmp 5.6 en MediaPlayerClassic-HC 1.4.2689
Geprobeerd
Ik had eigenlijk verwacht dat dit met QoS of BITS te maken zou hebben, maar die staan nu op de client en server uit...
Zie ik nu iets heel simpels over het hoofd...? Hoop dat jullie het weten, ik zoek iig nog even verder...
Kopieeren van server via client pc naar USB HDD gaat met 35MB/s. Zodra ik een stream start (b.v. mp3 via winamp) dan zakt de transfer naar 0.8MB/s. Zodra ik die stop dan schiet deze weer naar 35MB/s.
Dacht eerst dat het iets met de USB HDD te maken had... maar als ik een file kopieer vanaf de server naar de client gaat dit met ong. 95MB/s, totdat ik een stream start, dan zakt dit naar 15MB/s. Als ik de stream stop gaat dit weer naar 95.
Setup
Server is Windows 2008 R2 64 bits. Client is Windows 7 64 bits. Alle drivers up to date en alle patches geinstalleerd.
Server heeft 2 RAID configs en client 1 RAID + 1 SSD
Filecopy server -> client = 780Mbit/s
Filecopy client -> server = 860Mbit/s
Gebruikte software voor streams: WinAmp 5.6 en MediaPlayerClassic-HC 1.4.2689
Geprobeerd
- Netwerk adapter QOS uitgeschakeld (zowel client als server)
- Service Background Intelligent Transfer Service uitgeschakeld (zowel client als server)
- Vanaf andere server RAID kopieeren
- Naar client SSD ipv RAID kopieeren
- 2 grote files tegelijk kopieeren van de 2 verschillende RAID's op de server -> gaat prima
- In plaats van mp3 een ander soort stream (avi, divx, mpeg, mkv) -> zelfde probleem
- Google network transfer slows while streaming
- Google slow transfer during media playback
- GoT zoeken: netwerk snelheid traag/sloom/lager/stream/etc
- CPU load van de server en de client komen nooit boven de 15%
- Network Meter op client laat duidelijk de snelheidsdaling zien
Ik had eigenlijk verwacht dat dit met QoS of BITS te maken zou hebben, maar die staan nu op de client en server uit...
Zie ik nu iets heel simpels over het hoofd...? Hoop dat jullie het weten, ik zoek iig nog even verder...
Als ik het echt allemaal van te voren wist...