Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hi guise,

Ik heb hier een samsung HD204UI, 2TB.

Ik weet dat de F1's zich niet lekker in een raid gedroegen, continu uitvielen etc.

Is dit ook zo met de nieuwere (lees: HD204UI) versies?
Het idee is om deze in een Netgear NAS te prikken in raid 5.

Maarja, als ze nog hetzelfde kwaaltje hebben heeft dat ook niet echt veel nut. :+

Cheers!
Jordi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 13:49
GoT is geen heldesk. Heb je zelf al gezocht hoe het staat met de 'Time-Limited Error Recovery' van deze schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draai hier al bijna een jaar raid 5 op een hardwarematige raidcontroller (dell perc 5/6i) en heb nog geen problemen ondervonden zelfs niet bij het uitbreiden van 6 naar 8 schijven met samsung 2TB schijven
Greetz B0B0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik gebruik al sinds de introductie F1 schijven in een massale RAID10 (24 stuks) en er is er nog geen een uitgevallen, had al hotspares in het systeem hangen maar die zijn tot op heden nog steeds inactief.

Wat je kan doen met je schijven is gewoon in een raid dumpen en flink wat i/o er op gooien, en dat even 48 uur laten werken. Als het dan al mis gaat weet je dat het niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

een NAS heeft geen last van het TLER syndroom, die hebben immers geen hardware raid en zijn nagnoeg altijd gebaseerd op linux die erg vergevingzinvol is met TLER.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Persoonlijk zou ik soieso geen F1 serie schijfen in RAID gaan gebruiken, ik zou uberhaubt het risico niet willen nemen, maar het gaat hier ook nog eens om een NAS. Ik weet dat bepaalde NAS devices problemen hebben met b.v. Western Digital schijfen, zover ik begrepen heb. Ik raad je aan om eerst eens te kijken welke hardeschijfen door Netgear aangeraden worden.

Je kunt ook gaan zoeken op ervaringen met de Netgear in combinatie met de hardeschijfen die jij wilt gebruiken, maar ik blijf er bij dat je met de Samsung F1 serie bij voorbaat een risico neemt, ondanks dat er ook goede ervaringen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 02-12-2010 09:21 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn gelukkig ook geen F1 disks maar F4 disks.

Ik heb hier 12 van die disks aan een Areca 1880ix-24 hangen, geen enkel probleem tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:23:
Dit zijn gelukkig ook geen F1 disks maar F4 disks.

Ik heb hier 12 van die disks aan een Areca 1880ix-24 hangen, geen enkel probleem tot nu toe.
Dat heb ik inderdaad inmiddels ook gezien :/ beetje verwarrende topic start :z , maar ik blijf wel bij het standpunt dat het verstandig is eerst te kijken met welke hardeschijfen de NAS is getest door de fabrikantzelf.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1