• JoostyBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 23:04
Lieve Tweakers,
Sinds vanmiddag heb ik het volgende probleempje met mijn zelf samengestelde systeem.

Als ik gewoon wat aan het surfen ben - volgens mij tijdens beide gevallen keek ik een YouTube filmpje - dan is het net of mijn systeem reset. De eerste keer (01-12-2010 14:28:30) viel mij op dat tijdens de POST mijn HDD niet direct werd herkend (ik vond langer dan 5 seconden voldoende om die conclusie te trekken). Daarop volgend heb ik het systeem uitgeschakeld en 10 sec later weer ingeschakeld, toen verliep POST zonder problemen.

De laatste keer (01-12-2010 22:46:30) merkte ik bovendien op dat het net leek alsof die virtuele reset knop meerdere malen achtereen werd ingedrukt (bij één keer schommelen de fans even in rpm en brand de hdd led kort). ik kon geen briljantere omschrijving verzinnen :+
Eenmaal terug in op mijn desktop direct in de logboeken gekeken, nergens iets te vinden. Hooguit dat het systeem werd gestart om 21:46:52 en dat er om 22:47:24 een gebruiker werd aangemeld (that would be me :)).

Wat ik met het systeem heb gedaan voordat het misging (mbt verbeteren van de beeldkwaliteit v.d. TV-tuner met Media Center):
  • InterVideo video filter
  • Een paar kleine tweaks in het register
Tevens vond ik dit in de logboeken vlak voordat het systeem voor de eerste keer crashte.
Er is een service geïnstalleerd.

Servicenaam: INSTB32
Naam servicebestand: C:\WINDOWS\TEMP\INSTB64.SYS
Servicetype: stuurprogramma voor kernelmodus
Starttype van service: starten op aanvraag
Serviceaccount:
Een kleine indruk van wat er op mijn systeem draait:
MS Windows 7 Ultimate x64
Windows XP Mode
Symantec Norton Internet Security 2010
MS Office 2007
Adobe Creative Suite 4 Web Premium

Ik had voorheen helemaal geen problemen. Alles loopt hartstikke stabiel. :)
Kan iemand mij vertellen wat er mogelijk aan de hand is? :? Misschien de register tweaks.. Even kijken of ik het kan herstellen (geen volledige back-up).
Misschien heeft het videofilter iets te maken met de flv filmpjes van youtube?

Bij voorbaat dank!!

Joost Kranendonk

ps: de tuner waarvoor ik de tweaks uitvoerde is een Aldi onding: Zolid TV tuner met de Hardware beschrijving "Philips SAA713X, Hybrid Capture Device". Deze gebruik ik al veel langer, aan dat stukje hardware zal het niet liggen.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zit de 220V kabel stevig in de voeding en goed in het stopcontact? Check ook in de kast alle aansluitingen eens.

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-03 20:44
Ik denk aan warmteprobleem: dat zou ook het meerdere keren achter elkaar herstarten kunnen verklaren. Kan zomaar onstaan als er stof in de fans komt of de koeler toevallig loslaat.

Kijk is wat speedfan zegt en wat het bios zegt net na een herstart (waarbij je het systeem even aan het werk is gezet)

Of even kijken of je het probleem kunt reproduceren met de kast open.

• JoostyBoy
CaptJackSparrow schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:46:
Zit de 220V kabel stevig in de voeding en goed in het stopcontact? Check ook in de kast alle aansluitingen eens.
Jazeker, die zitten hartstikke stevig vast. ;)
dtech schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:46:
Ik denk aan warmteprobleem: dat zou ook het meerdere keren achter elkaar herstarten kunnen verklaren. Kan zomaar onstaan als er stof in de fans komt of de koeler toevallig loslaat.

Kijk is wat speedfan zegt en wat het bios zegt net na een herstart (waarbij je het systeem even aan het werk is gezet)

Of even kijken of je het probleem kunt reproduceren met de kast open.
Mijn systeem draait nu 3 maandjes er zit nog zeer weinig stof in. Eergisteren nog open gehad en de TV Tunerkaart vervangen door eenzelfde exemplaar (toevallig) in de hoop dat de beeldkwaliteit beter zou worden maar helaas. Ondertussen stof gecheckt, aansluitingen en fans. Alles draait, weinig tot geen (zichtbaar) stof en het zit allemaal prima vast.
Wat misschien nog gezegd mag worden: tijdje terug probeerde ik hem te overclocken maar toen crashte mijn systeem :+ Dus na een cmos clear stond mijn CPU fan op Voltage control ipv PWM. Dat veroorzaakte het probleem dat ie niet begon te draaien (na een tijdje wel weer, maar het alarm piepje was te vervelend). Mijn CPU fan zit aan de achterzijde van mijn case, ipv op mijn scythe mugen 2. Dat kan ook niet het probleem zijn: idle liggen alle (speedfan-meetbare) temps onder de veertig graden. Tijdens load (ca.95%) tikt de cpu temp de 55 graden aan en koelt na load hard af. :9

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heb je het geheugen al getest? Hoeveel zit er overigens in?

[Voor 32% gewijzigd door CaptJackSparrow op 02-12-2010 01:50]

• JoostyBoy
CaptJackSparrow schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:49:
Heb je het geheugen al getest? Hoeveel zit er overigens in?
Ik heb eigenlijk nog niets gebenchd aan mijn systeem. Ik heb er 4GB Kingston ValueRAMin zitten. Voor de aanschaf was ik bewust van eventuele instabielheden: productreview: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G review door defcon84 Die stelling heb ik maar overboord gegooid, want daar had ik tot gistermiddag (als dat het probleem is) helemaal geen last van.
Als ik wil benchen, welk programma raad je mij daarvoor aan?

[Voor 37% gewijzigd door JoostyBoy op 02-12-2010 01:55. Reden: toevoeging]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geen benchmark maar checken op fouten in het geheugen. Zoals http://www.memtest.org/

• JoostyBoy
CaptJackSparrow schreef op donderdag 02 december 2010 @ 02:12:
Geen benchmark maar checken op fouten in het geheugen. Zoals http://www.memtest.org/
YARR! Probleem gevonden Captain!
Ik had je reply eerst verkeerd gelezen testen vs benchmark.

Vreemd dat ik de link niet eerder legde:
Ik wilde een USB apparaat in de poort aan de voorzijde van mijn case doen. En al bij het contact van metaal-metaal zegt ie: "doe het zelf maar".
Erg vreemd. Toen na een paar keer 'berucht virtueel resetten' en weer een POST screen in beeld komt, eens met de vingertjes aan de USB poort zitten. Er gebeurt niets, maar voordat ik de USB connecter in de poort kan doen (alleen het aanraken dus) flipt ie weer.
Gistermiddag wilde ik wat overzetten via usb. En zo 's avonds weer. Waarschijnlijk was ik zo overdonderd dat ik dacht: hoe kan dit nu?!
Overigens: dat doet ie bij de andere front-poort niet. Dat kan kloppen, zover ik herinner gebruik ik de rechter (rechtshandig, misschien daarom een tik).

Bedankt voor de moeite _/-\o_ En tot wederziens :)

Joost

ps: ik zal het nog eens proberen nadat ik deze reply heb verstuurd. Ik laat het je weten dmv een edit.

edit: vreemd nu doet ie niets :/ Nou ja: beter :+

[Voor 10% gewijzigd door JoostyBoy op 02-12-2010 02:30. Reden: toevoeging]

• JoostyBoy
Mocht iemand nog tegen dit topic aanlopen en het probleem herkennen, de frontbay met USB en audio op mijn Coolermaster case is NIET geaard. Dat heb ik zelf even gedaan: draad (groen-geel ;) ) aan schoefje in bay en aan (schoef in) case. Nog niet getest, maar ik heb er de volste vertrouwen in. :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee