[SQL - Reporting]Data driven subscription

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 09:14
Ik ben dus bezig met het bouwen van rapporten met behulp van de report builder 3.0 alsook de BI van sql server 2008. Dit lukt allemaal zeer goed.

Ik gebruik nu ook data driven subscriptions om rapporten te genereren. Het probleem zit hem nu in het deployen van rapporten met deze data driven subscriptions.

De rapporten kan je zo deployen. Maar kan je op 1 of andere manier de data driven subscriptions ook exporteren,... . Zodat dit op de klant zijn server kan geplaatst worden. Of moet dit nog eens allemaal manueel worden aangemaakt?
Ik vind niet direct een optie om dit te exporteren. En google verteld er ook niet veel over.

Alsook reporting engine openen via de management studio. Daar kan je shared shedules aanmaken om die dan in je data subscriptions te gebruiken. Deze kan je ook niet zomaar exporteren? Deze moeten ook bij de klant opnieuw gemaakt?

Ik kan me niet voorstellen dat er nog geen mensen deze problemen ondervonden hebben. Google zegt alles sinds weinig.

2de probleem dat ik heb.
Ik heb met de wizard ( report builder 3.0 )ook een rapport gegenereerd, daarbij heb je op een ogenblik de keuze om totalen toe te voegen en/of een group automatisch expanden/collapsen. Ik heb daar toen een verkeerde keuze gemaakt. Ik heb hiervoor ook al in de xml gekeken van het rapport of er ergens een parameter op true of false moet gezet worden. Of bij de properties van het rapport. Maar nergens iets te vinden over deze optie.

Pff , ik weet echt geen raad meer met mijn problemen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Je zult ze waarschijnlijk wel kunnen scripten (zoals een stored procedure):
Ik vond deze sprocs: sp_addSubscription, sp_addPullSubscription, en sp_addPullSubscription_Agent.

Ik heb niet verder gezocht, maar wellicht kun je hier verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Ja voor een gewone subscription kan dit. Maar ik maak gebruik van de data driven subscriptions.

Hierbij geef je nog parameters en dergelijk mee. En deze kan je niet zomaar toevoegen in die stored procedures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In SQL Server 2008 is het mogelijk bij het aanmaken van een Data driven subscriptions om voor de ontvanger van de rapportage te kiezen voor de optie Report Server File Share. Dan zou je daar de file share van de klant kunnen ingeven bijvoorbeeld.

Bron: Create Data-driven Subscription Page (Report Manager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Dat is niet de bedoeling. Ik maak nu alles lokaal op mijn pc. Dus dit blijft niet bestaan. Momenteel maak ik een word doc. Waarin ik van elk scherm een screenshot neem. En dus later iedereen deze kan uitvoeren. Maar dit is dus niet de elegante manier van werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
1ste probleem lossen we nu op door alles in een word document te plaatsen. En dan bij de klant opnieuw in te geven. Dit zal voorlopig sneller gaan. Dan een effectievere manier te vinden.

2de probleem heb ik opgelost door het rapport opnieuw aan te maken. Gelukkig had ik er nog maar 1 gemaakt. En was het maar één uurtje tijd :)

Maar zit met een nieuw probleem. Ik heb een rapport ( brief ) dat uit meer dan 1 pagina zal bestaan.
Pagina 1 de inleidende brief. Pagina 2,... zijn bijlages Waarop extra informatie staat.
Maar je kan niet zomaar pagina's toevoegen aan een rapport :(
En de volgende moeilijkheid is wanneer waarden die op dat detail gelijk zijn aan 0 ( getal waarden ) moet die bijlage niet meegenomen worden.
Via een rectangle kan ik wel pagina's maken, maar het lijkt met niet altijd de beste optie. Iemand andere ideeën?
Waarom kan je nu niet zoiets simpel als meerdere pagina's toevoegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb het idee dat je wat basic info mist om effectief rapporten te maken, maar laat ik een poging wagen. Pagination in een report gaat automatisch, maar je hebt invloed op het moment waarop de page breaks optreden. Dit kan eigenlijk voor en na elk rapportelement. Ook maakt het uit of de doelrenderer wel of niet absolute positionering ondersteund en uitgaat van één grootte (zoals de PDF renderer) of van een dynamische (zoals de html renderer). (Ik heb overigens even niet de exacte termen bij de hand op mijn telefoon).
Ook kun je elk element aan de hand van een expression verbergen, de visibility dus. Of het element dan ook daadwerkelijk geen ruimte meer inneemt hangt ook weer van het type af, maar bijvoorbeeld een row of column in een tablix 'verdwijnt' echt.
Meerdere secties kun je opsplitsen in subreports, maar houd er dan rekening mee dat subreports bijvoorbeeld geen header en footer ondersteunen en ook geen 'global' waarden zoals pagina nummers. Een andere oplosing is eenvoudigweg de verschillende secties in rectangles te zetten, waarbij je deze ook weer kan verbergen adhv een expressie.

Ik heb zelf, om lekker op stoom te komen, het boek van Brian Larson gebruikt, hier worden al deze basisprincipes uitgebreid behandeld.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Inderdaad ik kan misschien wel wat basis kennis missen. Maar ben dan ook nog maar een 2 tal weken fulltime bezig met rapporten te bouwen. Maar als je rapport moet maken , moet je erdoor. En vindt het nog wel best interessant. :)

Ik zal even uitleggen wat ik wil doen. Ik moet een brief gaan genereren. Dit zal gebeuren zoals al mijn andere rapporten via data driven subscriptions, die dan op vaste tijdstippen gaat gebeuren.
Hier komt dus een brief voor ieder Persoon uit, in een daarvoor voorziene folder.

De brief zal dus als PDF gegenereerd worden. Zie hieronder hoe de brief eruit moet zien.
Afbeeldingslocatie: http://i947.photobucket.com/albums/ad315/SvenVdb/brief.jpg
De eerste pagina is dus een inleidende brief. Hierop staat dus standaard informatie met ook totale berekeningen. Dit zijn de vlakken X en Y. Dit zijn verschillende berekeningen. Gebeurd via verschillende query's ( stored procedure ). Dit omdat berekeningen uit verschillende tabellen komen en info is ook verschillend per berekening. Indien x geen gegevens(of enkel 0 waarden) bevat moet deeltje y naar boven schuiven(Dus x moet ik niet zien). Inleidende brief kan bestaan uit meerdere bladzijde , veel berekeningen op sommige brieven. Details moeten wel elke keer op nieuwe bladzijden beginnen.

Op elke pagina moet ook een footer ( z in voorbeeld ) komen te staan met gegevens van de zaak ( vind het op brief niet gepast, maar ja klant is koning ). Daarna heb je dus pagina met detail gegevens. Voor elke totaal berekening op de inleidende brief, heb je dus een nieuwe pagina. Als de totale berekening geen gegevens bevat of een 0 bedrag heeft. Zal deze pagina ook niet mee gegenereerd moeten worden. Ook op deze pagina moet een footer ( z in voorbeeld ) komen.

Ik hoop dat je een beetje kan volgen, wat ik juist wil doen? Hopelijk kan je mij verder een beetje opweg helpen. Ben een beetje radeloos hoe en wat.
Probleem is dat deadline op volgend weekend ligt. :(

Welk boek gaat het juist om? Volgende ??
http://www.amazon.com/Mic...548084/ref=dp_ob_title_bk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Voor het opleveren van reports, linked reports, subscriptions e.d. kan ik je aanraden om eens naar RSScripter te kijken.

Ik gebruik het zelf ook, werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
Ziet er inderdaad zeer goed uit om alles te exporteren. Maar dat gedeelte is momenteel de minste zorg. :)
Rapporten klaar krijgen is belangrijker. En daar wringt de schoen nog steeds. :(
Pagina: 1