Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers.

Ik zit met een probleem, voor mij een zwaar probleem zelfs.
Op mijn computer (in elkaar gezet door 'n vriend zo'n 6 jaar geleden) heb ik aan de voorkant een USB 2.0 ingang zitten en aan de achterkant nog eens 4.

Maar ik heb het idee dat er een bug of iets dergelijks in de USB ingang van de voorkant?!
Want iedere keer als ik een apparaat erop aansluit, gebeurt er 'niks'.. Nou, prima, kan ik mee leven; heb er tenslotte nog 4 aan de achterkant..
Maar als ik dan vervolgens hem aan de achterkant aansluit; wordt dat apparaat niet meer herkend, terwijl dat wel het geval was ervoor!
Hier heb ik héél lang al last van, daarom deed ik ook niks meer in de voorkant.
Maar m'n vader heeft dat wel gedaan.. Mijn iPhone 4 wel te verstaan.

Dus nu wil ik hem aan de achterkant aansluiten; Apparaat wordt niet herkend.
Oftewel: Kan hem niet meer syncen met iTunes!

Wie kan mij met dit probleem helpen? Ik heb overal op het internet gezocht, maar kan ècht niets vinden.. Ben ten einde raad..

Mvg,
Kevin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zitten je front USBconnectoren wel goed aangesloten? Als je de +5V en ground om hebt gedraaid kun je daar wel eens wat mee slopen namelijk. Om dit uit te sluiten is het verstandig eerst even te kijken of de kabels wel goed zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb zelf niet àl te veel verstand ervan.. En om te voorkomen dat ik dalijk helemaal iets ver*bliep*; kunt u iets specifieker zijn? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:45:
Hmm, ik heb zelf niet àl te veel verstand ervan.. En om te voorkomen dat ik dalijk helemaal iets ver*bliep*; kunt u iets specifieker zijn? ^^
Hij was, naar mijn mening, wel vrij specifiek: Je moet je kabels controleren; de kabels in je PC die van je USB poorten naar je moederboard (die grote printplaat) lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:45:
Iedere USBconnector heeft minstens 4 kabels (soms nog een 5e). power, ground, data+ en data- (en soms nog een 2e ground). Als jij power en ground (rood en zwart) omwisselt, dan kun je op die manier een apparaat slopen, je zet immers stroom op een punt waar het niet moet.

Pak de manual van je bord er eens bij, daarin staat de pinout van de USBpoorten op je bord. Kijk of de kabels die erop zijn ingeprikt hiermee overeenkomen. Zijn ze dat niet, dan weet je zeker waar het probleem ligt (en dan is het te hopen dat je geen permanente schade hebt toegebracht aan je USBapparatuur. Meestal overleven ze het wel, maar goedkopere dingen willen nog wel eens fout gaan, ondanks de zwakke stromen op een USBpoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als ik het goed begrijp hebben de USB poorten aan de voorkant het nooit gedaan, en zijn de poorten aan de achterkant er sinds kort mee gestopt?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. Kijk, in het begin deed die poort aan de voorkant 't wel, maar na 'n tijd niet; geen idee meer hoe of wat..
Die usb poorten aan de achterkant doen het prima, tenzij je er iets op aansluit wat ik ervoor aan de voorkant had aangesloten.. Alsof er iets in die voorste poort zit, wat in het apparaat kruipt als je het aansluit; waardoor hij niet meer wordt herkend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan kan het ook goed zijn dat de poorten kortsluiting maken met de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wat doe ik daar aan..? Nieuwe pc kopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nou, wat dacht je van kijken of je dat kunt oplossen misschien?

Trek die kast eens open en kijk of alles nog goed zit aangesloten en of er geen dingen scheef zitten ofzo. Dat kan ik door m'n internettouwtje niet zien, dus dat zul je toch echt zelf effe moeten doen.
Pagina: 1