Dual monitor wil alleen vanaf de pci kaart

Pagina: 1
Acties:

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 21:04
Ik heb vandaag maar eens besloten wat te experimenteren met een dual monitor systeempje. Ik heb een Cirrus Logic 5440 pci kaartje uit een oude p60 gesloopt en deze in m'n nieuwe pc gedaan.

Nu doet zich het volgende probleem voor:
Alleen als ik in het bios kies voor opstarten van pci wil het dual monitor systeempje werken. Als ik kies voor opstarten van agp wil het niet. Ik krijg dan het beruchte gele uitroeptekentje onder apparaatbeheer.

Ik werkt met het volgende systeem:
amd t.bird 900
abit kt7-raid
asus v7700 pure (gf2)
windows 2000

Heeft er iemand een oplossing, want ik wil wel graag van m'n agp kaart opstarten.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Kan niet. Helaas. Je moet een andere PCI kaart kopen. Ik heb zelf een diamond stealth III S530 en dat werkt perfect. Met een voodoo3 PCI werkt het ook, matrox kaarten vaak ook wel. Kijk eens op www.microsoft.com/hcl Alle videokaarten die win2k certified zijn, zouden goed met dual monitor om moeten kunnen gaan.

Edit:typo in URL

Systeemspecs
PV Installatie

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:15
Je zou misschien nog andere drivers voor dat kaartje kunnen proberen...Anders sluit ik me aan bij de reactie hierboven.
Ik heb een Trident 3Dimage 9750 4 MB in dual monitor staan hiero...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DJ Buzzz
De drivers zijn wel win2k certified, het zijn namelijk de standaard win2k drivers. Hij werd wel automatisch herkent.

Misschien heeft het nog te maken met in welke pci slot hem stop, want in het 2e pci slot deed hij helemaal niks (werd zelfs niet herkend door windows).
Ik heb hem nu in het 1e pci slot zitten.

Een nieuw kaartje kopen heb ik niet echt zo'n zin, het hoeft van mij niet, maar het is leuk als het wil werken zo.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Reken er maar niet op.

Nogmaals, als de kaart als win2k certified in de HCL staat, is er een goede kans dat het als 2nd displauy wil werken. Dat windows 2000 drivers heeft voor de kaart zegt niets.

Systeemspecs
PV Installatie

• DJ Buzzz
Ik vind het gewoon erg vreemd dat het dual monitor wel wil werken als ik in het bios de pci kaart als opstartkaart kies. Kom ik dan eenmaal in w2k, dan is m'n agp kaart weer de primaire kaart. Games spelen lukt dus dan ook wel gewoon, maar ik denk dat m'n ouders gaan flippen als ze niks op het beeldscherm zien als ze opstarten....
Pagina: 1