Beste Tweakers,
In eerste instantie weet ik niet zeker of dit topic thuis hoort in Programming, of dat het nu in Wetenschap (& Levensbeschouwing) geplaatst moet worden.
Aangezien ik een poging aan het maken ben, met het programmeren van mijn vraag, nam ik aan dat het beter in Programming pastte. Mocht dit niet de beste keus zijn, wil ik het best plaatsen in de andere categorie.
Anyway, let's get to the point.
Ik kreeg laatst een interessant probleem voorgeschoteld.
Het gaat om het volgende:
Probeer onderstaand figuur te verdelen in zo min mogelijk driehoeken.
De grootte en de stand van de driehoeken mag je zelf bepalen.
Er gelden enkele regels:
Een voorbeeld:
Leeg vlak:

Ingevuld (Driehoeken (1-1-√2): 11)

Plaatjes zijn (zo eenvoudig) gemaakt als voorbeeld.
--
Nu heb ik echter géén idee, waar ik mee moet beginnen, als ik dit in een stuk code gedaan wil krijgen. Aangezien ik het momenteel vul door "zomaar wat te doen", iets wat natuurlijk niet de beste methode is!
Mijn vraag aan jullie, mede-Tweakers, is of iemand weet waarmee ik een begin kan maken. Ik verwacht geen stukken code, maar een Wiki naar een gelijkwaardig probleem bijvoorbeeld zou zeer op prijs gesteld worden.
In eerste instantie weet ik niet zeker of dit topic thuis hoort in Programming, of dat het nu in Wetenschap (& Levensbeschouwing) geplaatst moet worden.
Aangezien ik een poging aan het maken ben, met het programmeren van mijn vraag, nam ik aan dat het beter in Programming pastte. Mocht dit niet de beste keus zijn, wil ik het best plaatsen in de andere categorie.
Anyway, let's get to the point.
Ik kreeg laatst een interessant probleem voorgeschoteld.
Het gaat om het volgende:
Probeer onderstaand figuur te verdelen in zo min mogelijk driehoeken.
De grootte en de stand van de driehoeken mag je zelf bepalen.
Er gelden enkele regels:
- Er mag alleen maar gebruik worden gemaakt van de driehoeken met verhouding 1:1:√2 (i.e. het past op hokjespapier).
- Het gekruiste celletje is een 'muur'. Dat vlak mag zich niet in één van je polygonen bevinden.
- Driehoeken mogen elkaar niet overlappen.
Een voorbeeld:
Leeg vlak:

Ingevuld (Driehoeken (1-1-√2): 11)

Plaatjes zijn (zo eenvoudig) gemaakt als voorbeeld.
--
Nu heb ik echter géén idee, waar ik mee moet beginnen, als ik dit in een stuk code gedaan wil krijgen. Aangezien ik het momenteel vul door "zomaar wat te doen", iets wat natuurlijk niet de beste methode is!
Mijn vraag aan jullie, mede-Tweakers, is of iemand weet waarmee ik een begin kan maken. Ik verwacht geen stukken code, maar een Wiki naar een gelijkwaardig probleem bijvoorbeeld zou zeer op prijs gesteld worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Xuj op 02-12-2010 00:45 . Reden: Versimpeling ]