Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Momenteel ben ik voor in mijn nieuwe wagen op zoek naar een Tomtom, mijn andere Tomtom werkt niet meer goed, de batterij is finaal op en moet altijd aan de later, kortom: tijd voor wat nieuws!

Nu is mijn oog gevallen op een Tomtom Go 750 Live, links en rechts las ik op meerdere website dat de nieuwste kaart-update van Europa niet meer op de 2 gb intern geheugen van de 750 past. Dus heb ik een extra kaartje bij gekocht en dat gaat werken volgens de Tomtom website. :)

Omdat ik opzich wel een man van recycling ben heb ik in de TomTom Outlet Store een "GO 750 LIVE refurbished" voor een totaalbedrag van € 189,95 besteld.

Gister kon ik de "Tomtom GO 950 LIVE Refurbished" voor € 209,95 niet aanklikken dus kon ik die ook niet kopen en vandaag ineens wel. :? Enfin, de 950 heeft een intern geheugen van 4 gb en wordt geleverd met de kaarten van Europa + VS. In de VS kom ik toch niet en zeker niet met de auto.

Wat is verstandig? De bestelling van de 750 annuleren (of retouneren) en de 950 bestellen omdat deze een groter geheugen heeft en mij veel gedoe kan besparen met het installeren van nieuwe kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
De GO 950 heeft naast de extra 2GB ook nog EPT (Enhanced Position Technology). Dat zorgt ervoor dat je in tunnels ook nog kunt navigeren. Als je wel eens in Brussel hebt gereden, dan snap je waarom dat erg nuttig is.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De 950 heeft ook de kaarten van de USA & Canada aan boord. Dat is ook de reden waarom die standaard al meer geheugenruimte heeft.

Schrik niet als je straks regelmatig reboots op je Go krijgt. Dat hoort erbij..... Iets wat mijn Go 500 nooit had. Doordat de Go 950 bv zoeken moet naar GPS signaal, routeplannen en binnenhalen van Live-diensten, wil deze gaan rebooten. Iets waar veel mensen (ook met de XL-varianten) last van hebben. Zie ook in het TomTom topic.

Edit: zie nu pas dat je dat van de VS al wist. Vlak het niet uit, mocht je er op vakantie gaan. Dan neem je TT mee en dat scheelt best veel tov daar huren bij de auto.

[ Voor 15% gewijzigd door ajhaverkamp op 02-12-2010 10:11 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
De huidige Tomtom is een XL LIVE IQ Routes™ Europe, die loopt in de tunnels ook al met dezelfde snelheid verder, van reboots heb ik nog nooit last gehad.

Naast hij meer geheugen heeft kan hij eigenlijk niet veel meer wat ik toch niet ga gebruiken. En wanneer ik eens naar de VS moet, geen idee. Het lijkt me wel leuk, maar dan is daar ook heus wel een Tomtom'etje te huren ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou de 950 nemen. Ik heb de 750 gehad, maar de nieuwste kaart paste niet in het geheugen tenzij ik regio's binnen Europa zou verwijderen. Daardoor moest ik een geheugenkaartje erbij kopen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Geheugenkaartje van 4 gb heb ik al in huis, maar is retouneren naar Tomtom en vervolgens een nieuwe bestelling niet teveel werk voor hun?

[ Voor 3% gewijzigd door Martine op 02-12-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:09:
Ik zou de 950 nemen. Ik heb de 750 gehad, maar de nieuwste kaart paste niet in het geheugen tenzij ik regio's binnen Europa zou verwijderen. Daardoor moest ik een geheugenkaartje erbij kopen.
Oh :/ dat is een goeie tip van jou want ik zat ook te twijfelen welke te nemen.
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Niet online
Tomtom vandaag al in huis, direct dat ding aan de computer. Je kan gemakklijk kiezen om een gedeelte van Europa te installeren. Momenteel ben ik aan het kijken als ik Europa volledig op de MicroSD kaart kan krijgen, wordt vervolgd!

Update
Met de onderstaande link kun je eerst je huidige kaart van het interne geheugen naar je computer en vervolgens naar de MicroSD kaart kopieren, daarna kun je van geheugen wisselen en kan je de kaarten van de computer op de MicroSD plaatsen.

Hierna kun je de kaart updaten zodat je van de meest recente kaart verzekerd bent.

Bruikbare link; http://nl.support.tomtom..../a_id/12312/?locale=nl_NL

Succes!

[ Voor 51% gewijzigd door Martine op 02-12-2010 19:36 . Reden: update toegevoegd ]

Pagina: 1