Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik heb sinds vandaag een nieuw router de TP-Link WR1043 ND
met de USB ontvanger TP-Link WN821N
Beide voor 300 MBps.
Nou heb ik voor nieuwsgroepen een pay server, als ik mijn computer
direct aansluit op mijn modem haal ik een download snelheid van 6,5 mb/s
Nu via het draadloze systeem kom ik niet hoger dan 1,5 mb/s
Ik vind dat verschil wel heel erg hoog!!
Kan ik hier wat aan doen?
Moet ik wat instellingen veranderen in mijn router?

Iemand enig idee??

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 16:47
Wat is je internetsnelheid? Wat is de snelheid die je naar je draadloze router hebt? Hoe goed is verbinding? Zijn de drivers wel geinstalleerd zodat je niet alsnog op 54mbps zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ziggo 80 mbit line Snelheid staat op 300mb/s verbinding is 3 streepjes van de 5. Firmware van de router nieuwste op gezet en ban de usb hub de windows 7 driver. dus moet goed zijn allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Welke snelheid haal je met draadloos op speedtest.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:41
verbinding is 3 streepjes van de 5
Daar is je antwoord al denk ik,
ga maar s goed graven in je netwerkkaart zodat je de echte verbindingssnelheid boven krijgt.
Die zal dan echt geen 300Mbit zijn waarschijnlijk.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Draadloos haal ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1053188405.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
Alle niet 802.11N compatible apparaten uitzetten en je router herstarten.
Kijk hoe snel het dan is, sneller? Schakel dan is een ander 802.11 type apparaat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wordt er niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
Tsja, maar heb je de tips die je hier worden gegeven omtrent het aan- en uitzetten van andere apparaten al ter harte genomen (en getest). 802.11N, en daarmee 300Mbps (theoretisch) is hardstikke leuk qua bereik en throughput, zeker in vergelijking met 802.11G. Laat onverlet dat de snelheid van wifi het bij lange na niet haalt bij bedraad internetten vanwege de vele storings- en interferentie factoren waar wifi, and for all that matters elk elektromagnetisch signaal (*voor den mierenneukersch onder ons: ik weet dat het licht in glasvezel ook een elektromagnetisch signaal is;)), mee kampt.

Lang verhaal kort: van wifi kun je nooit de theoretische snelheid verwachten, je kunt het tweaken door na te gaan of er iets ruzie maakt op je kanaal (andere wifi netwerkjes, noem het maar op) maar als je performance wilt en zoals jij met 80mbit wilt downloaden doe je er verstandig aan om gewoon een UTP kabel te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door nielsl op 01-12-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:37

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb dezelfde combi draaien als Energizer22. Heb er zelf geen last van... ik heb ook drie of vier streepjes van de vijf. Maar haal wel gewoon de volledige snelheid, Ik heb de router ingesteld op N only, dus geen mixed mode. Via inssider heb ik het optimale kanaal uitgezocht en mijn router hierop ingesteld.

I intend to live forever. So far, so good.

Pagina: 1