Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-08 17:40
Hallo,

Ik heb dit systeem:
Moederbord: Asus P6X58D-E
Processor: Intel Core i7 950
Geheugen: 6GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz
Videokaart1: XFX GeForce GTX260 (216core) 896mb
Videokaart2: Asus GeForce GTX260 (216core) 896mb
HDD: Samsung Spinpoint F1 640GB
DVD: Samsung DVD-RW
Voeding: Sea Sonic M12II-620Bronze

Ik heb van alles geprobeerd.

- 1 videokaart(GTX260)
- 1 videokaart(9600GT)
- kaal opstarten
- cmos reset

Gaf allemaal hetzelfde resultaat als voorheen. Fans gaan draaien, leds gaan branden maar meer doet ie niet.

Overigens brand ook de DRAM LED. (na MEMOK button blijft hij branden).
Als ik zonder geheugen opstart dan geeft ie wel foutmelding(beeps)

Toen ikverder zocht naar dit issue vond ik het volgende topic:
http://www.overclock.net/...d-p6x58d-e-wont-push.html

Hier wordt ik echter niet wijzer uit omdat dit niet specifiek over hetzelfde gaat.

Het geheugen staat overigens wel op de support lijst.

MOet ik nu mijn moederbord RMA sturen of zou het nog ergens anders aan kunnen liggen? RMA sturen kost me sowieso al geld (ivm zelfbouw) en daar komt nog meer bij als het toch niet defect blijkt te zijn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het systeem nu aanzet, met 1 DIMM, boot hij dan wel (komt hij door de post), of doet hij verder helemaal niets?

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 01-12-2010 19:17 . Reden: belangrijkste stuk van de zin vergeten :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
Terw_Dan schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:16:
Als je het systeem nu aanzet, met 1 DIMM, boot hij dan wel (komt hij door de post), of doet hij verder helemaal niets?
Als ik het systeem nu aanzet met 1 DIMM dan komt hij niet eens bij de POST... alleen de fans gaan draaien en de led's gaan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
Niemand die hier mee kan helpen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik neem aan dat je de dimms in de goede slots geprikt hebt en dus in de blauwe slot en niet 3 stuks in de zwarte slots want dan start ie idd niet op. Wanneer je dat wel gedaan hebt zou je nog eens kunnen kijken of de cpu wel goed in het socket zit of wat ook nog kan is dat je voeding misschien niet optimaal is.

Mocht dit allemaal niet helpen dan ben ik bang dat je toch misschien een defect moederboard hebt, maar probeer eerst alles uit te sluiten en apart te testen.

[ Voor 19% gewijzigd door Roel1966 op 02-12-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
Roel1966 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:30:
Ik neem aan dat je de dimms in de goede slots geprikt hebt en dus in de blauwe slot en niet 3 stuks in de zwarte slots want dan start ie idd niet op. Wanneer je dat wel gedaan hebt zou je nog eens kunnen kijken of de cpu wel goed in het socket zit of wat ook nog kan is dat je voeding misschien niet optimaal is.

Mocht dit allemaal niet helpen dan ben ik bang dat je toch misschien een defect moederboard hebt, maar probeer eerst alles uit te sluiten en apart te testen.
CPU heb ik al een keer gecontrolleerd, geen verbogen socketpinnen, zowel op het moederbord als cpu zelf, zat er ook goed in.

Ik heb terwijl ik dit bericht half gepost had nog even een test uitgevoerd met het geheugen. Ik heb het eens in het blauwe slot gedaan(ik vond het wel een vreemd idee dat het niet zou werken) maar ik kan je zeggen hij boot! :D

Zoals het nu lijkt probleem verholpen, nu nog even opbouwen met de GTX260(zo gauw ik 2e terug heb ook sli testen). Heb nu nog zo kaal mogelijk opgebouwd met 9600GT en 1 slot geheugen.

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Graag gedaan en veel succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een leek :+
Wanneer worden de zwarte slots dan gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:58:
Ik ben een leek :+
Wanneer worden de zwarte slots dan gebruikt?
Als de blauwe al gevuld zijn ;)
Dus als je 6 geheugen latjes gaat gebruiken, simpel zat :P
Pagina: 1