Ik heb nu al een aantal keer gezien dat mense een 1073 HD mediaspeler hebben en er vervolgens achter komen dat dit slecht en dlna speler (renderer) is en geen dlna server. Dit is echter simpel op te lossen, want deze software is gewoon als freeware beschikbaar.
Echter het installeren vereist wat unix kennis (valt wel mee, maar drempel is wellicht hoog.)
Dus heb ik een install package bij elkaar geharkt die dit mogelijk maakt.Ik heb echter slechts een
mede8ter met firmware 4.0beta4.
Ik ben er vrij zeker van dat dit ook op andere realtek gebaseerde mediaspeler, zoals de ac-ryan die een ingebouwde harde schijf hebben. Maar daarom ook dit topic om wat terug koppeling te krijgen daarover.
Je hebt nodig:
-Mijn installer: http://www.4shared.com/file/eng7CPPq/mediatombplugger.html (moet ik not effe goeie host voor vinden.
-Een media speler gebaseerd op de realtec chipset met telnet root access en harde schijf.
- Mede8ter
-acryan playonHD enzo..
-Een dlna / unpn renderer b.v. xmbc of een dlna tv.
Installatie. (helaas niet zo simpel dat het zonder guide lukt).
Download de static mediatomb de mipssel binary.
Installeer deze op je ext3 partitie op de mediaspeler (mount commando helpt je die te vinden)
Start deze, en voeg deze to aan de /usr/etc/local/rcS
Beperkingen:
-je harde schijf moet geformateerd zijn in de mediaspeler (in geval van de mede8ter) anders hebt je geen ext3 partitie.
-Het formaat van de files wordt niet getranscode. Je kunt dus alleen formaten neerzetten die je speler (renderer) ook aankan. DVD's gaan dus niet zo lukken, mkv en avi files wel.
-Uiteraard verbruikt een extra stukje software capaciteit op de mediaspeler. dus als je een file servert aan een ander apparaat kan je afspelen op de mede8ter haperen. In de praktijk heb je echter geneog cpu power over.
-dlna maakt gebruik van upnp. firewalls moeten hiervoor dus open staan.
-Deze installer maakt gebruik van een custom driver van PLugOnDevice. ALs je een ander stuk software hebt draaien in plug on dive weet ik niet of dat compatible gaat zijn. Helaas reageert de maker van plugondevice niet meer op "contact".
Graag terugkoppeling op andere apparaten dan mede8ter waar dit op werkt.
PS dit staat dus niet in het mede8ter topic aangezien ik dit bruikbaar wil maken voor andere media spelers met de 1073 realtek chipset en een recente firmware.
Echter het installeren vereist wat unix kennis (valt wel mee, maar drempel is wellicht hoog.)
Dus heb ik een install package bij elkaar geharkt die dit mogelijk maakt.Ik heb echter slechts een
mede8ter met firmware 4.0beta4.
Ik ben er vrij zeker van dat dit ook op andere realtek gebaseerde mediaspeler, zoals de ac-ryan die een ingebouwde harde schijf hebben. Maar daarom ook dit topic om wat terug koppeling te krijgen daarover.
Je hebt nodig:
-Mijn installer: http://www.4shared.com/file/eng7CPPq/mediatombplugger.html (moet ik not effe goeie host voor vinden.
-Een media speler gebaseerd op de realtec chipset met telnet root access en harde schijf.
- Mede8ter
-acryan playonHD enzo..
-Een dlna / unpn renderer b.v. xmbc of een dlna tv.
Installatie. (helaas niet zo simpel dat het zonder guide lukt).
- Download de windows installer.
- Draai de installer.
Deze installeert de executable van Plug on device met een lokale repositry - draai de run Pod installer.exe.
- de pod installer is onder andere een mini http server waarvan de media player de installatie file
kan downloaden. Je zult wel het ip moeten selecteren waarop deze draait. in de drop down waarschijnlijk de eerst genoemnde ip. (waarschijnlijk een 192.168.* adres of een 10.* adres) - Als je een firewall popup krijgt moet je deze unblocken. je files
- In de repositry druk je op load om de lokale set van (file://repository-snapshot/) te laden.
- enige optie is mede8ter -optware/loeg v0.1, selecteer deze.
- Geef bij deze onder "driver" het ip nummer van je mediaspeler door. Dit ip is getoond onder je netwerk settings van je mediaspeler.
- Druk nu (terwijl de driver mede8ter geselecteerd is) op connect.
plugondevice maakt nu een telnet connectie naar de mediaspeler en de mediaspeler doet een get op je pc om te kijken of hij kan connecten. Als dit niet lukt is de log wellicht zinvol. - Druk op + in de "available packages" en selecteer mediatomb
- installeerd deze
- In de installed packages selecteer je mediatom en start deze. Evt ook autostart aanzetten als je de mediaplayer uitzet en aanzet
- Starte een browser op de pc om mediatomb te configureren.
http://ipofmede8ter:49152 en blader dan in filesysteem naar
+ on /tmp/hdd/volumes/HDD1 en druk daar op + om deze te delen. - mediatomb gaat deze nu indexeren (je hebt toch wel files op je mediaspeler) en deze kun je afspelern met een upnp (=~dlna) speler.
Download de static mediatomb de mipssel binary.
Installeer deze op je ext3 partitie op de mediaspeler (mount commando helpt je die te vinden)
Start deze, en voeg deze to aan de /usr/etc/local/rcS
Beperkingen:
-je harde schijf moet geformateerd zijn in de mediaspeler (in geval van de mede8ter) anders hebt je geen ext3 partitie.
-Het formaat van de files wordt niet getranscode. Je kunt dus alleen formaten neerzetten die je speler (renderer) ook aankan. DVD's gaan dus niet zo lukken, mkv en avi files wel.
-Uiteraard verbruikt een extra stukje software capaciteit op de mediaspeler. dus als je een file servert aan een ander apparaat kan je afspelen op de mede8ter haperen. In de praktijk heb je echter geneog cpu power over.
-dlna maakt gebruik van upnp. firewalls moeten hiervoor dus open staan.
-Deze installer maakt gebruik van een custom driver van PLugOnDevice. ALs je een ander stuk software hebt draaien in plug on dive weet ik niet of dat compatible gaat zijn. Helaas reageert de maker van plugondevice niet meer op "contact".
Graag terugkoppeling op andere apparaten dan mede8ter waar dit op werkt.
PS dit staat dus niet in het mede8ter topic aangezien ik dit bruikbaar wil maken voor andere media spelers met de 1073 realtek chipset en een recente firmware.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.