[SBS2008] Netlogon/5782 wegwerken zonder register addresses

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35
Ik heb hier een SBS 2008 staan met daarop 2 ip-adressen (om zo de Sharepoint-site en OWA beiden op 443 aan te kunnen bieden). Laten we dit 192.168.0.1 en 192.168.0.2 noemen.

Omdat het SBS is (en de enige server) is het ook AD, DNS en DHCP-server. In de instellingen van de netwerkadapter staat dan ook .1 als DNS-server. Omdat ik echter wil dat alles op .1 verloopt (o.a. fileshares doen het niet via .2) wil ik niet dat de server zichzelf in DNS registreert, ik zet zelf @ en (servernaam) wel in DNS.

Dit werkt allemaal 100%, op één ding na; in de systemlog komen allemaal meldingen van NETLOGON:
Netlogon/5782: Dynamic registration or deregistration of one or more DNS records failed with the following error: No DNS servers configured for local system.

De oplossing daarvoor is simpel, stel in dat de server zichzelf wel registreert. Maar dan heb ik dus weer het probleem dat je de helft van de tijd het 2e ip terugkrijgt als je de servernaam opvraagt, en dat wil ik niet.

Alle oplossingen die Google me geeft zijn terug te brengen tot 'laat de server zichzelf registreren', dus hoe los ik dit op?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:55

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Deze al gezien en geprobeerd?

How to enable or disable DNS updates in Windows 2000 and in Windows Server 2003

Is het verder ook een optie om gebruik te maken van hostheaders om zo beide sites via één ip-adres aan te bieden?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Paul
Ik heb net DisableDynamicUpdate ingesteld, rebooten kan niet per direct, heb het gescheduled voor komende nacht, eens zien of het vinkje aanzetten terwijl de regkey bestaat helpt :)

Hostheaders zorgen wel dat je meerdere HTTP-sites kunt draaien op één IP/poort-combinatie, meerdere HTTPS/SSL sites gaat dan nog steeds niet, vandaar een 2e ip-adres. Klant wilde geen 987 moeten gebruiken om bij Sharepoint te komen maar wel SSL gebruiken, en ze willen ook nog van OWA (via SSL) gebruik kunnen maken :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:55

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vanaf IIS6 kan gebruik gemaakt worden van ssl hostheaders, wel enkel vanaf commandline.

http://www.microsoft.com/...8941b07554c.mspx?mfr=true

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Paul
...met een wildcard SSL, en die hebben we niet :) Die zijn duurder dan 2 gewone SSL-certificates, en vooralsnog is dit de enige issue (wat logmeldingen die verder gewoon genegeerd kunnen worden) waar we tegenaan lopen.

Rhàshan - Aditu Sunlock