Aankoop systeem, nu kopen of wachten op Sandy Bridge?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was onlangs eens aan het rondkijken op verschillende fora en webwinkels naar de verschillende onderdelen om een nieuw systeem samen te stellen. Als CPU had ik al een tijdje de i7 950 in gedachten, maar de berichten over de nieuwe Sandy Bridge CPU's zijn ook wel veelbelovend. Ik heb de release van voorgaande nieuwe CPU modellen nooit echt zo op de voet gevolgd en heb daarom enkele vragen.
Hoe betrouwbaar zijn de eerste CPU's uit een nieuwe generatie?
Zijn er doorgaans veel problemen met compatibiliteit of bugs in de nieuwe hardware?
Hoe zit het met de prijs en beschikbaarheid vlak na de release?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het nu nodig dan moet je nu kopen. Heb je het nu nog niet nodig, dan kun je wachten.
Er komt altijd wel iets nieuws uit waarop je kan wachten, dit soort dingen kun je dus alleen zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
Ik zou niet bang zijn voor compatibiliteitsproblemen. Intel heeft zijn zaakjes wel op orde en de moederbordfabrikanten hebben hun borden ook al ruime tijd "af".

Als je nog anderhalve maand kan wachten zou ik dat doen. Het geeft je waarschijnlijk een stukje meer bang/buck en energie-efficientie.

overigens is er vast wel een topic waar je dit soort vragen kan stellen, een bbg ofzo?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Hoe betrouwbaar zijn de eerste CPU's uit een nieuwe generatie?
Even betrouwbaar als de tweede generatie. Daar moet je echt niet naar kijken.
Zijn er doorgaans veel problemen met compatibiliteit of bugs in de nieuwe hardware?
Bij een nieuwe generatie moederborden durven al eens problemen ontstaan met bv ram geheugen, dat heeft men opgelost met QVL lijsten, geen probleem dus (als je er rekening mee houdt).
Hoe zit het met de prijs en beschikbaarheid vlak na de release?
Een nieuw high-end model zal, intel kennende, niet goedkoop zijn, maar of hij veel duurder zal zijn dan de i7 950? waarschijnlijk niet
als je een beetje rondkijkt (en niet de eerste dag het onderdeel al wil hebben), valt de beschikbaarheid wel mee normaal

[ Voor 8% gewijzigd door catfish op 01-12-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 16:36
Wil je gaan overclocken pak een P55, wil je graag een systeem hebben voor tekstverwerken en het kijken van videos pak een nieuwe sandy bridge, wil je gamen en ga je de igp nooit gebruiken pak dan een P55.

Performance verschil is nihiel (wat winst op energieverbruik met sandy bridge) dus als je nu een pc nodig hebt om te gamen ga ervoor.

Wil je graag een pc voor internet, video en heel lichte games wacht op sandy bridge.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Sandybridge klokt ook goed. Het verhaal hierboven is dus een beetje onzin.
Sandybrigde is 10% sneller per clock. Hetzelfde verhaal was dat met de quad en de I7 hierin zat ook 10% per clock. Kortom je kan beter wachten als je tot die tijd jezelf wel red.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:20:
Er komt altijd wel iets nieuws uit waarop je kan wachten, dit soort dingen kun je dus alleen zelf beslissen.
Dit is de kern van de zaak inderdaad. Je kunt altijd wel blijven wachten op iets nieuws. Want, er komt altijd wel iets nieuws. Die markt ontwikkelt zich zo snel, het heeft geen zin om te wachten op 'the next big thing', want daarna is er wel een nieuwe 'next big thing'.

Dus, koop gewoon wat je nu denkt nodig te hebben, waarvan je nu verwacht dat het je de komende jaren van dienst zal zijn. Totdat dat weer hopeloos verouderd is, op welk moment zich de vraag opnieuw zal voordoen. Met uiteraard hetzelfde antwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Terw_Dan schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:20:
Heb je het nu nodig dan moet je nu kopen. Heb je het nu nog niet nodig, dan kun je wachten.
Hier zit wel een kern van waarheid in maar in dit geval zou ik zelf wachten op sandybridge.
De i7 950 is alweer 1,5 jaar oud. (mei 2009) Dus dan kun je die laatste 6 weken tot de opvolger ook nog wel even afwachten. Wie weet biedt die een stuk meer bang for buck, of wie weet daalt de i7 950 nog wel in prijs als de sandybridge gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik denk dat ik best nog even wacht op sandy bridge dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Helaas is de eurokoers in een vrije val beland. Dit zal de prijs van amerikaanse goederen geen goed doen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gravitone schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:41:
Helaas is de eurokoers in een vrije val beland. Dit zal de prijs van amerikaanse goederen geen goed doen ben ik bang.
Dat is wel tijdelijk, maar hoe lang het duurt voordat dat weer omkeert is niet duidelijk. Ik wacht ondertussen rustig op Bulldozer (~juni 2011), mocht dat tegenvallen is Sandy Bridge tegen die tijd vast ook wel naar een acceptabel prijsniveau gezakt :Y

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

gravitone schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:41:
Overdrijven is ook een vak, 3 cent in een week is geen vrije val, als ie nu 20 cent was weggevallen, das een vrije val :+
En zoals gezegd, die krabbelt wel weer terug.
Masterkale1 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:20:
Sandybridge klokt ook goed. Het verhaal hierboven is dus een beetje onzin.
Sandybrigde is 10% sneller per clock. Hetzelfde verhaal was dat met de quad en de I7 hierin zat ook 10% per clock. Kortom je kan beter wachten als je tot die tijd jezelf wel red.
Hij klokt goed, maar wat Viper_4111 bedoelde is overklokken, staat zelfs in zijn post:
Wil je gaan overclocken pak een P55
SandyBridge heeft (waarschijnlijk) de baseclock gelockt, wat je dus limiteert in overklokken,
Je hebt wel een K versie met unlockte multi, maar dat is het waarschijnlijk qua oc-en.
Echter is dat de TS zijn ding niet zo, als ik het goed begrijp en dus niet zo heel belangrijk voor hem.

[ Voor 14% gewijzigd door DaLoona op 02-12-2010 10:38 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 02:42:
[...]

Dat is wel tijdelijk, maar hoe lang het duurt voordat dat weer omkeert is niet duidelijk. Ik wacht ondertussen rustig op Bulldozer (~juni 2011), mocht dat tegenvallen is Sandy Bridge tegen die tijd vast ook wel naar een acceptabel prijsniveau gezakt :Y
+1, ik zit er net zo in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

haarbal schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:23:
Ik zou niet bang zijn voor compatibiliteitsproblemen. Intel heeft zijn zaakjes wel op orde en de moederbordfabrikanten hebben hun borden ook al ruime tijd "af".

Als je nog anderhalve maand kan wachten zou ik dat doen. Het geeft je waarschijnlijk een stukje meer bang/buck en energie-efficientie.

overigens is er vast wel een topic waar je dit soort vragen kan stellen, een bbg ofzo?
maar welke bbg dan?

Ik zou ook kunnen wachten tot Shandy Bocht 8) Maar dan zou ik de Ed El's, Terw Dans en Dion B's etc (kennen jullie me nog?) een jaar geleden voor niets zoveel energie hebben laten stoppen in de beantwoording van mijn vragen rond de 1366/1156-platformen. Dat doe ik ze niet aan. O-) Verder ben ik ook gehecht aan het uiterlijk van het 1366-platform, een 1156/1155 vind ik gewoon net te weinig breed bij de Videokaartenstalling. Binnenkort meer in de BBG multimediasysteem november/december. :9

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
ja hoor druipsteen, we kennen je nog. Hopelijk ben je dan iets concreter. Heb nog nooit iemand zo zien twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk erg uit naar Bulldozer; AMD heeft serieus leuke producten voor 2011 op de plank staan, en 28nm/32nm ook staan voor eind-2011 (alhoewel ik gok op begin 2012). Dat betekent dat AMD zijn achterstand op Intel qua productieproces aardig aan het inlopen was (was eerst iets van 18-24 maanden nu maar 12 maanden zoiets).

Voor je server zijn Ontario/Brazos erg interessant, een degelijk systeem met minder stroomverbruik dan een atom platform, erg leuk voor de hobby tweaker die een low-power server/knutselmachine wilt.

Voor de Intel-liefhebbers is er Sandy Bridge en het belooft een redelijke vooruitgang te zijn; alhoewel het vooral op SMP-performance zal mikken en dat hadden we juist bij AMD al; Intel was juist sterk in de single-threaded performance en daar gaan ze geloof ik niet zo sterk op vooruit. Dus het blijft afwachten hoe de kaarten midden 2011 geschud zijn; maar voor elk wat wils denk ik.

Nu kopen zou zonde zijn, zeker gezien zowel AMD als Intel met een nieuw socket komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is afhankelijk van je huidige specs, hoe je dringend je meer performance nodig hebt en budget dat je nu eraan wilt uitgeven.

Ik had met een AMD dualcore uit oktober 2005 en Core 2 Duo laptop tot midden september uitgehouden. Tijdens mijn scriptie werd de vraag naar performance duidelijk toen ik 2 dualcore Peryn laptops aan elkaar moest ducttapen. En dat levert nog niet genoeg processorkracht voor een hoop virtuele machines, youtube filmpjes in VM's afspelen en fraps'en voor in een Powerpoint presentatie.

Toen het duidelijk werd dat ik mijn master gehaald heb, kon ik een deeltje van mijn financiële buffer in hardware omzetten. Midden september haalde ik Phenom II X6 voor de 6 cores zodat ik geen computers meer aan elkaar moet ducttapen. Voor een 4830 gpu heb ik geen Intel processor nodig en AMD levert veel bang for buck.

Goedkope en complete bordjes zijn ook mooi meegenomen. 4 GB ram als standaard hoeveelheid, goedkope 2x 4 GB latjes moeten nog in de Belgische markt doorbreken. Achteraf kan ik latjes bijsteken als het nodig is en met mainstream 1866 ipv 1333 MHz geheugen in het komende jaar, wordt geheugen overklokken ook gemakkelijk.

Als je probleemloos kan wachten, waarom zou je nu geld uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat de eerste 9 januari 2011 uitkwamen.
Hoelang verwachten jullie dan tot de eerste laptops worden uitgerust met sandy bridges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:38:
Ik kijk erg uit naar Bulldozer; AMD heeft serieus leuke producten voor 2011 op de plank staan, en 28nm/32nm ook staan voor eind-2011 (alhoewel ik gok op begin 2012). Dat betekent dat AMD zijn achterstand op Intel qua productieproces aardig aan het inlopen was (was eerst iets van 18-24 maanden nu maar 12 maanden zoiets).

Voor je server zijn Ontario/Brazos erg interessant, een degelijk systeem met minder stroomverbruik dan een atom platform, erg leuk voor de hobby tweaker die een low-power server/knutselmachine wilt.

Voor de Intel-liefhebbers is er Sandy Bridge en het belooft een redelijke vooruitgang te zijn; alhoewel het vooral op SMP-performance zal mikken en dat hadden we juist bij AMD al; Intel was juist sterk in de single-threaded performance en daar gaan ze geloof ik niet zo sterk op vooruit. Dus het blijft afwachten hoe de kaarten midden 2011 geschud zijn; maar voor elk wat wils denk ik.

Nu kopen zou zonde zijn, zeker gezien zowel AMD als Intel met een nieuw socket komen.
Nu kopen zou zonde zijn is te algemeen. Zoals je met een Intel X58/1366 naar 24GB geheugen kunt uitgroeien heeft voorlopig nog geen alternatief. Wat je met de prestatieverbetering in symmetrische multiprocessen bedoelt begrijp ik niet, bij mij viel vooral de extra ruimte voor SATAIII op.

Weet iemand eigenlijk al of je de huidige (bijv.1066) geheugenreepjes ook in de Sandy Brits kunt stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

druipgrot schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:49:
Weet iemand eigenlijk al of je de huidige (bijv.1066) geheugenreepjes ook in de Sandy Brits kunt stoppen?
Waarom niet? DDR3 blijft nog wel even de standaard, waarschijnlijk zal Sandy Bridge wel hoger geklokt geheugen ondersteunen (is waarschijnlijk al bekend, dus 't is wel te googelen als je het echt wilt weten, ik weet het niet uit mijn hoofd) maar het is geen vereiste. Zolang je geen DDR2-1066MHz gebruikt komt dat dus wel goed. :p

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 05-12-2010 13:55 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

bwerg schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:54:
[...]

Waarom niet? DDR3 blijft nog wel even de standaard, waarschijnlijk zal Sandy Bridge wel hoger geklokt geheugen ondersteunen (is waarschijnlijk al bekend, dus 't is wel te googelen als je het echt wilt weten, ik weet het niet uit mijn hoofd) maar het is geen vereiste. Zolang je geen DDR2-1066MHz gebruikt komt dat dus wel goed. :p
Sorry ik moet zuinig zijn met domme vragen naar de bekende weg, Sandy Bridge omarmt 1333. En een opvolger zal vast op 1600 gaan zitten. Is dan niet meteen de reden gegeven waarom het kopen van 1600 wel interessant is. Niet voor nu, maar voor later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona

DaLoona

druipgrot schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:20:
[...]
Sorry ik moet zuinig zijn met domme vragen naar de bekende weg, Sandy Bridge omarmt 1333. En een opvolger zal vast op 1600 gaan zitten. Is dan niet meteen de reden gegeven waarom het kopen van 1600 wel interessant is. Niet voor nu, maar voor later?
Domme vragen zijn er niet, alleen domme antwoorden (zoiets was het toch :P)

Ligt er helemaal aan wat je gaat doen en of je die bandbreedte nodig hebt.
Doe je gewoon huis tuin en keuken gebruik, is 1333MHz meer dan voldoende.
Ga je zware programma's draaien, die veel van je geheugen vragen, dan zou ik 1600MHz nemen.
Ik weet echter niet zo 1, 2, 3 of SandyBridge wel 1600MHz natively ondersteunt, of dat het weer een OC modus is voor de geheugen controller.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

DaLoona schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:46:
[...]

Domme vragen zijn er niet, alleen domme antwoorden (zoiets was het toch :P)

Ligt er helemaal aan wat je gaat doen en of je die bandbreedte nodig hebt.
Doe je gewoon huis tuin en keuken gebruik, is 1333MHz meer dan voldoende.
Ga je zware programma's draaien, die veel van je geheugen vragen, dan zou ik 1600MHz nemen.
Ik weet echter niet zo 1, 2, 3 of SandyBridge wel 1600MHz natively ondersteunt, of dat het weer een OC modus is voor de geheugen controller.
Met 'voor later' en 'opvolger' bedoel ik niet te stoppen bij de SandyBridge. SandyBridge gaat uit van 1333, maar de opvolger wellicht van 1600 en als je nu al 1600 zou kopen dan is het over 5 jaar nog actueel en uitruilbaar/verkoopbaar. Dat 1600MHz merkbaar beter zou presteren voor zware programma's is juist onzin (ja ik lees hier veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kans dat we over 5 jaar nog DDR3 gebruiken acht ik anders niet zo heel gek groot hoor. Tegen die tijd zijn er vast weer snellere technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Terw_Dan schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:03:
De kans dat we over 5 jaar nog DDR3 gebruiken acht ik anders niet zo heel gek groot hoor. Tegen die tijd zijn er vast weer snellere technieken.
ok ik was te optimistisch, 2013 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona

DaLoona

druipgrot schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:14:
[...]
ok ik was te optimistisch, 2013 ;-)
Mwoah, ook dat valt nog wel mee volgens dit artikel:
nieuws: Ddr4-geheugen krijgt snelheid van 2133MHz tot 4266MHz

Ergens in 2012 verwachten ze dat het pas een beetje te produceren en in 2015 moet de hele boel om zijn.
Maar of dat gaat lukken is afwachten, ligt helemaal aan wat de consument en de economie gaan doen en hoe het productieproces gaat lopen etc, etc.
Met andere woorden, je hebt nog een jaartje of 3, 4 en waarschijnlijk meer, want in den beginne zal het wel weer reteduur zijn dat nieuwe spul.

Dus ja, het zou kunnen in 2013, maar heb jij dan zin om de hoofdprijs te betalen, of doe je dan nog 2 jaar met DDR3 en koop je het als het gegeneraliseert is?

[ Voor 9% gewijzigd door DaLoona op 06-12-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door dit soort ontwikkeling kan ik nou nooit een nieuwe computer aanschaffen :(. Iemand een idee of het voor de i3 veel performance winst gaat opleveren en of deze tegen eenzelfde prijspointe zal worden aangeboden a 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:47:
Door dit soort ontwikkeling kan ik nou nooit een nieuwe computer aanschaffen :(. Iemand een idee of het voor de i3 veel performance winst gaat opleveren en of deze tegen eenzelfde prijspointe zal worden aangeboden a 100 euro?
Het grote voordeel van Sandy Bridge zit hem in de IGP voor zover ik heb gelezen. Die zou stukken beter zijn dan de HD Graphics die in de i3 zit. Een SB i3 zou dan dus voornamelijk beter zijn als je niet van plan was een dedicated kaart te gaan gebruiken.
Maar goed, ik weet er ook niet zo heel erg veel vanaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:47:
Dit gaat maar door en door en door en door..... :P

Gewoon een moment uitkiezen, niet steeds wachten op het volgende want er komt elke 6 maand wel een nieuw chipset uit o.i.d.

Verwijderd

mace schreef op maandag 13 december 2010 @ 00:15:
[...]

Dit gaat maar door en door en door en door..... :P

Gewoon een moment uitkiezen, niet steeds wachten op het volgende want er komt elke 6 maand wel een nieuw chipset uit o.i.d.
Ik wacht inderdaad elke keer weer of dan vind ik het weer even minder noodzakelijk en nu zit ik dus nog steeds met een P4 :X. Maar als de nieuwe processorgeneratie weer een flinke verbetering is ten opzichte van deze i-reeks dan kan dat maandje er ook nog wel bij.

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 01:17:
[...]

Ik wacht inderdaad elke keer weer of dan vind ik het weer even minder noodzakelijk en nu zit ik dus nog steeds met een P4 :X. Maar als de nieuwe processorgeneratie weer een flinke verbetering is ten opzichte van deze i-reeks dan kan dat maandje er ook nog wel bij.
of af, wat dacht je van mij: ik heb continu taakbeheer openstaan om het zware leven van mijn Pentium III - 1GHz - 512MB gade te slaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik weet dat dit soort topics een hoog kristallen bol-gehalte hebben, maar toch wil ik hier om advies vragen. Ik wacht al een tijdje op 'het beste moment' om een laptop met Core i7 te kopen. Het gaat om een midrange, Dell XPS 15 oid.

Nu zijn er momenteel een paar interessante ontwikkelingen:
  1. Kerst
  2. Intel komt met Sandy Bridge
  3. AMD komt met Fusion
Nu vraag ik me af wat de voorspellingen zijn voor het prijsniveau van Core i7 systemen, gelet op de genoemde gebeurtenissen. Gaarne niet meteen roepen dat dat koffiedik kijken is; er zijn ongetwijfeld parallellen te trekken met voorgaande jaren. Ik hoop dat er hier enkele tweakers rondwaren met een goed geheugen :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:02

SupremeRick

Muse Fan

Terw_Dan schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:03:
TDR -> Triple Data Rate :P
ohoof.
QDR -> Quad Data Rate

[ Voor 5% gewijzigd door SupremeRick op 22-12-2010 16:50 ]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:30
Ik wil me ook een i7 950 systeem samenstellen, echter met alle problemen met de Sandy Bridge.

Liever wachten of gewoon voor de i7 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJMRaijmakers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 14:52
de i7 950 is geen sandy bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:35

dion_b