Excel: Vlookup werkt niet op specifieke computer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2022
ik heb een Excel worksheet met een aantal vlookups en die werken voor iedereen correct, behalve op 1 computer.

Ik heb in de tab 'Calculation' onder 'Options' de radiobutton 'Automatic' en de checkbox 'Iteration' voor hem aangezet, maar het werkt nog steeds niet.

Iemand enig idee waardoor de Vlookup de waarde niet ophaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Er moet helemaal geen vinkje bij iteration staan. Verder geef je nergens aan wat er anders zou kunnen zijn aan deze ene computer. Heb je op alt-F9 gedrukt? Werkt het wel als je de cel bewerkt en op enter drukt?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
iteration wel of niet aan werkt allebei niet.

Op deze ene computer wordt de cel niet geupdate als je de waarde wijzigt, met ander woorden de'oude' waarde blijft staan. Bijvoorbeeld als in A1 3 staat moet x worden opgehaald en in B1 gezet, als er in A1 4 staat moet y worden opgehaald en in B1 gezet.

Als de sheet wordt geopend op deze computer en de waarde in A1 wordt gewijzigd van 3 naar 4, blijft de waarde in B1 x. De formule openen en opnieuw opslaan met enter werkt niet, F9 werkt niet, dus ik zit een beetje vast.

Als ik een nieuwe Vlookup aanmaak op deze computer komt er helemaal geen opgehaalde waarde te staan, maar simpelweg een 0.

Ik hoop dat ik het zo helder genoeg heb uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

jjust

Het leven is een strijd

hmm vreemd. Wordt de vlookup in dezelfde sheet gedaan of verwijst deze naar een andere file. Als het laatste het geval is kan het een probleem met rechten zijn van de gebruiker.

Verder kan je misschien eens bij beveiliging kijken. Ik weet niet welke versie je gebruikt maar bij excel 2007 heb je bij excel opties dan trustcenter en dan external content ook de mogelijkheid om dataconnecties e/o links te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 0 als resultaat vind ik erg vreemd. Als er een fout in de formule of verwijzing zit, krijg je een #NB of #WAARDE als resultaat.
Werken andere formules wel op deze computer? Test eens wat uit om te bepalen wat wel en wat niet werkt, binnen het hetzelfde werkblad/boek of daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarath28
Andere formules leken ook niet te werken, ook bijvoorbeeld netto werkdagen niet. Wonder boven wonder doet de vlookup het vandaag ineens wel, terwijl we toch echt niet gewijzigd hebben sinds gisteren.....

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

interessant - ik heb al jaren hetzelfde. Bij mij werkt het meestal(!) ook niet, lijkt in mijn profiel te zitten (windows XP) en we hebben echt alles vergeleken met een gebruiker waarbij het wel altijd werkt.
Ik werk ondertussen nu gewoon met access, gaat ook prima maar toch ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1