Hallo allemaal,
Als eerste wil ik iedereen nog bedanken voor de hulp bij mijn vorige probleem, ik ben hierdoor een hoop opgeschoten met mijn MSSQL Job Monitor. Eigelijk heb ik nog een klein probleempje en dat is de manier waarop de tijd en datum die als output gegeven worden van de query op de MSSQL database.
De waardes die terugkomen uit de query zijn bijvoorbeeld:
Tijd:
Datum:
De strings waar deze waardes inzitten:
Tijd:
Datum:
Het vervelende aan de tijd is dat deze 5 OF 6 characters is als de tijd < 10 uren is weergeeft hij niet de eerste 0 . De datum wordt wel in een vast formaat weergegeven.
Ik heb al geprobeerd om gebruik te maken van de split string functie binnen java echter levert dit problemen op met de tijd omdat deze niet een vast aantal van cijfers heeft.
Wat ik uiteindelijk eigenlijk wil bereiken is dat de volgende waardes weergegeven worden:
Tijd:
Datum:
Wie o wie kan mij een duwtje in de juiste richting geven.
Alvast bedankt!
Als eerste wil ik iedereen nog bedanken voor de hulp bij mijn vorige probleem, ik ben hierdoor een hoop opgeschoten met mijn MSSQL Job Monitor. Eigelijk heb ik nog een klein probleempje en dat is de manier waarop de tijd en datum die als output gegeven worden van de query op de MSSQL database.
De waardes die terugkomen uit de query zijn bijvoorbeeld:
Tijd:
Java:
1
| 43000 |
Datum:
Java:
1
| 20101128 |
De strings waar deze waardes inzitten:
Tijd:
Java:
1
| String tijdstring = rsRecent.getString("run_time"); |
Datum:
Java:
1
| String tijdstring = rsRecent.getString("run_date"); |
Het vervelende aan de tijd is dat deze 5 OF 6 characters is als de tijd < 10 uren is weergeeft hij niet de eerste 0 . De datum wordt wel in een vast formaat weergegeven.
Ik heb al geprobeerd om gebruik te maken van de split string functie binnen java echter levert dit problemen op met de tijd omdat deze niet een vast aantal van cijfers heeft.
Java:
1
2
3
| String testString = "043000"; System.out.println(java.util.Arrays.toString( testString.split("(?<=\\G.{2})") |
Wat ik uiteindelijk eigenlijk wil bereiken is dat de volgende waardes weergegeven worden:
Tijd:
Java:
1
| 04:30:00 alszijnde hh:mm:ss |
Datum:
Java:
1
| 28/11/2010 alszijnde mm:dd:yyyy |
Wie o wie kan mij een duwtje in de juiste richting geven.
Alvast bedankt!