Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[User-agent] PHP/proxy-upk

Pagina: 1
Acties:

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-11 15:05

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Beste Tweakers,

Geen idee of dit in dit forum thuis hoort, maar volgens mij in ieder geval in 'Internet en netwerken', anders excuseer ik mij bij voorbaat en de vraag aan een mod om dit bericht te verplaatsen.

Op een van de websites die ik host wordt een user-agent (meestal uit japan) 'PHP/proxy-upk' gebruikt met een dagelijks veranderend IP, die de boel verziekt. Kent iemand deze UA? Google helpt ook niet echt mee...

Dank,

Jurgle

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De useragent string kan je dus gewoon faken. Ik kan Firefox zich voor laten doen als een perl script. Een php-script zich voor laten doen als IE3.

Het zegt dus helemaal niets.

Ey!! Macarena \o/

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-11 15:05

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Ik weet wel dat t te faken is, dus betrouwbaar is het niet.

Echter, als ik een naam zou faken, zou ik een alom bekende kiezen of er een verzinnen. Een naam als 'PHP/proxy-upk' zou ik niet snel verzinnen, en ik neem daarbij aan dat anderen dat ook niet doen. Hij komt ook meer voor in resultaten van Google als je de naam als zoekterm gebruikt, behalve een uitleg wat t is, dus een enkeling die het verzint lijkt mij onwaarschijnlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Jurgle op 01-12-2010 16:27 . Reden: Betere onderbouwing ]

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant