Hallo,
Ik ben momenteel bezig met het in orde zetten van een laptop van een vriend. Er is een probleem met de internettoegang van de laptop. Het icoontje van Windows geeft aan de laptop verbinding heeft met het netwerk en met internet. Wanneer op de laptop wordt gesurft zijn er echter problemen. Bij Firefox krijg je onmiddellijk een melding te zien dat de verbinding is geherinitialiseerd. Bij internet Explorer krijg ik de melding dat er verbindingsproblemen zijn. Die laatste biedt mij ook aan het probleem om te sporen. Windows geeft daarbij weer dat het externe apparaat de verbinding niet accepteert.
Wat heb ik allemaal geprobeerd
Ik ben momenteel bezig met het in orde zetten van een laptop van een vriend. Er is een probleem met de internettoegang van de laptop. Het icoontje van Windows geeft aan de laptop verbinding heeft met het netwerk en met internet. Wanneer op de laptop wordt gesurft zijn er echter problemen. Bij Firefox krijg je onmiddellijk een melding te zien dat de verbinding is geherinitialiseerd. Bij internet Explorer krijg ik de melding dat er verbindingsproblemen zijn. Die laatste biedt mij ook aan het probleem om te sporen. Windows geeft daarbij weer dat het externe apparaat de verbinding niet accepteert.
Wat heb ik allemaal geprobeerd
- De laptop verbonden met het draadloos netwerk dat hier in deze kamer staat. Werkt niet. De laptop laten verbinden met de router die op de gelijkvloers staat, ook daarmee lukt het niet. De laptop verbonden met de kabel, werkt eveneens niet.
- Ik zag dat de virusscanner, avg, niet up to date was. Deze kon eveneens geen updates ontvangen via internet. Ik heb met mijn stickje de nieuwste versie erop gezet en deze laten scannen. Er werden meerdere virussen gevonden, die allemaal verwijderd zijn.
- Alle rommel die erop stond heb ik verwijderd, toolsbaars (zoals die van ask) etc.
- De laptop in veilige modus gestart, waarin het surfen wel werkt.
- Malwarebytes alle type scans laten uitvoeren. Die vond een infectie in de bootmanager, die hersteld is.
- De vriend had ook nog een studentenlicentie liggen voor Windows 7 (professional), deze heb ik geïnstalleerd. Of beter, ik heb zijn Vista geüpgraded.
- Ik heb geprobeerd het netwerk niet laten toe te kennen via DHCP maar via een vast IP, ook dat baat niet.