Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-11 10:31
Hallo,
Ik ben momenteel bezig met het in orde zetten van een laptop van een vriend. Er is een probleem met de internettoegang van de laptop. Het icoontje van Windows geeft aan de laptop verbinding heeft met het netwerk en met internet. Wanneer op de laptop wordt gesurft zijn er echter problemen. Bij Firefox krijg je onmiddellijk een melding te zien dat de verbinding is geherinitialiseerd. Bij internet Explorer krijg ik de melding dat er verbindingsproblemen zijn. Die laatste biedt mij ook aan het probleem om te sporen. Windows geeft daarbij weer dat het externe apparaat de verbinding niet accepteert.

Wat heb ik allemaal geprobeerd
  • De laptop verbonden met het draadloos netwerk dat hier in deze kamer staat. Werkt niet. De laptop laten verbinden met de router die op de gelijkvloers staat, ook daarmee lukt het niet. De laptop verbonden met de kabel, werkt eveneens niet.
  • Ik zag dat de virusscanner, avg, niet up to date was. Deze kon eveneens geen updates ontvangen via internet. Ik heb met mijn stickje de nieuwste versie erop gezet en deze laten scannen. Er werden meerdere virussen gevonden, die allemaal verwijderd zijn.
  • Alle rommel die erop stond heb ik verwijderd, toolsbaars (zoals die van ask) etc.
  • De laptop in veilige modus gestart, waarin het surfen wel werkt.
Dit loste het probleem niet op, dan heb ik nog de volgende zaken ondernomen:
  • Malwarebytes alle type scans laten uitvoeren. Die vond een infectie in de bootmanager, die hersteld is.
  • De vriend had ook nog een studentenlicentie liggen voor Windows 7 (professional), deze heb ik geïnstalleerd. Of beter, ik heb zijn Vista geüpgraded.
  • Ik heb geprobeerd het netwerk niet laten toe te kennen via DHCP maar via een vast IP, ook dat baat niet.
Het is mij een raadsel wat er nog verkeerd gaan zijn. Iemand tips?

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

De laptop verbonden met het draadloos netwerk dat hier in deze kamer staat. Werkt niet. De laptop laten verbinden met de router die op de gelijkvloers staat, ook daarmee lukt het niet. De laptop verbonden met de kabel, werkt eveneens niet.
Probeer je notebook even direct op de modem; als het werkt is je router defect en kan misschien een firmware-update nog wat hulp bieden. Het kan natuurlijk ook zijn dat je modem is overleden!

edit: zag net dat het in veilige modus wel lukt, kun je anders eens je proxy-instellingen in je browser controleren? Kan je wel pingen naar buiten toe?

[ Voor 14% gewijzigd door EoG op 01-12-2010 12:24 ]

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 18:52

AzzKickah

06-CENSORED

Als het in veilige modus wel werkt, zoals je zegt, dan kan het bijna niet anders of er is brakke software die het probleem veroorzaakt.

Een herinstallatie van Windows lijkt me in dat geval de snelste oplossing.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10

D4NG3R

kiwi

:)

- De drivers voor de LAN adapter zijn ook correct geinstalleerd neem ik aan?
- Als je hem bij iemand anders in het netwerk zet, werkt hij dan?
- Ipconfig /all geeft nog rariteiten weer? Eventueel al ipconfig /release gevolgt door ipconfig /renew gedaan?
- De IPConfiguratie ergens handmatig aangepast en niet weer teruggezet?

Edit: @ Hieronder, daar ben ik het eigenlijk ook mee eens.. Je zegt dat het 1 virusbak was, waarom dan nog de moeite doen? Backupje maken, en gewoon schoon installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2010 12:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Eventueel off-topic, maar misschien zou het beter zijn gewoon vanaf scratch te beginnen in plaats van een prutje nog iets proberen te maken.

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Eens met AzzKichah: als het in veilige modus werkt ligt het 100% zeker aan software, heel misschien aan een andere driver.

Virusscanner zou het eventueel kunnen zijn, download accelerators of andere "internetversnellers" zouden het ook nog kunnen zijn. Ook dat er half-verwijderde virussen opzitten zou het kunnen zijn.

Maar mijn advies? gewoon een schone installatie doen.

[ Voor 9% gewijzigd door dtech op 01-12-2010 12:45 ]

• Lorduh
@EoG
Vergeten te vermelden, pingen lukt perfect. Proxy-status had ik al gecontroleerd, er is geen proxy geconfigureerd.

@AzzKickah (en alex3305)
Dat is inderdaad wat ik ook denk. Alleen, die persoon heeft hem nu dringend nodig voor zijn examens, erna heb ik met hem afgesproken de boel te formatteren.

@D4NG3R
- Ja, gecontroleerd
- Het probleem was bij hem thuis opgetreden. Maar in mijn netwerk werkt het ook niet.
- Ipconfig gaf alles netjes weer, renew en release getest, geeft wel een fout:

Windows IP-configuratie

Er heeft zich een fout voorgedaan bij het vrijgeven van deze interface Loopback Pseudo-Interfae 1 (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden)

• EoG

EoG

BOFH

@Lorduh: begint nu inderdaad wel vaag te worden, ik ga toch mee met bovenstaande reactie (format van de notebook), ik denk dat je dan de problemen sneller tackelt dan om dit uit te zoeken.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Lorduh schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:49:
@EoG
Vergeten te vermelden, pingen lukt perfect. Proxy-status had ik al gecontroleerd, er is geen proxy geconfigureerd.

@AzzKickah (en alex3305)
Dat is inderdaad wat ik ook denk. Alleen, die persoon heeft hem nu dringend nodig voor zijn examens, erna heb ik met hem afgesproken de boel te formatteren.

@D4NG3R
- Ja, gecontroleerd
- Het probleem was bij hem thuis opgetreden. Maar in mijn netwerk werkt het ook niet.
- Ipconfig gaf alles netjes weer, renew en release getest, geeft wel een fout:

Windows IP-configuratie

Er heeft zich een fout voorgedaan bij het vrijgeven van deze interface Loopback Pseudo-Interfae 1 (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden)
Klinkt echt als missende drivers ;) .

• EoG

EoG

BOFH

D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:56:
[...]

Klinkt echt als missende drivers ;) .
Verklaart alleen niet waarom het in safemode wel werkt en hij ook gewoon kan pingen ;)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

EoG schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:59:
[...]

Verklaart alleen niet waarom het in safemode wel werkt en hij ook gewoon kan pingen ;)
Omdat in Save Mode de default drivers worden geladen, en in Windows zelf er door jouw geinstalleerde drivers worden gebruikt. De fout lijkt echt gewoon bij de drivers te liggen ;) .

• EoG

EoG

BOFH

D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:04:
[...]

Omdat in Save Mode de default drivers worden geladen, en in Windows zelf er door jouw geinstalleerde drivers worden gebruikt. De fout lijkt echt gewoon bij de drivers te liggen ;) .
Hehe, snap ik, ik ging er van uit dat het pingen wel ging in de normale modus, misschien dat TS daar wat meer over kan vertellen.

Anders heb je inderdaad gelijk!

• Lorduh
Even kijken voor de drivers dan maar :-).

Even iets anders, is het mogelijk die standaard-drivers van Windows er terug op te zetten en te gebruiken?

[ Voor 57% gewijzigd door Lorduh op 01-12-2010 14:17 . Reden: bijkomend vraagje ]

Pagina: 1