[ubuntu 10.10] Start in busybox op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
Ik heb een probleem, heb gisteravond windows 7 opnieuw geinstalleerd, met als gevolg dat ubuntu er ook ook opnieuw op moest. zowel 7 als ubuntu (10.10) op een usb stick gezet, 7 loopt als een zonnetje, maar ubuntu start op in " Busybox" waarvanuit ik dus niks kan doen :s

Iemand enig idee?, op google kom ik niet echt verder, en de commando's die ik onder help vind komen mij niet zo heel erg bekend voor :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-07 07:34

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

je bedoelt dat je geen grafische interface hebt? Lukt het wel als je inlogt en dan startx typt?

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Busybox was dacht ik meer een noodmiddel, welke gebruikt wordt wanneer zelfs bash niet kan opstarten.
Er kunnen tal van redenen zijn waardoor je het krijgt. Je kan proberen de logs te bekijken, mochten deze toegankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
wizzkizz schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:07:
je bedoelt dat je geen grafische interface hebt? Lukt het wel als je inlogt en dan startx typt?
idd, gewoon een regeltje met busybox x.x.x.x.x, en dan vraagtie of ik wil inloggen, dit doe ik dan, en dan kom ik ook niet verder :S, zal die startx eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
oke dan, als in in de " 1e " busybox " exit" typ, kom ik in de " 2e " terecht, waar ik iets meer commando's heb

dat was de eerste situatie

2e situatie: begin hetzelfde, typ exit, en plotseling begint ubuntu op te starten xD

ongeveer opgelost dus, reden snap ik nog steeds niet, maar hij doet het ;)

kan op slot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Klinkt alsof je in je initramfs blijft hangen. Krijg je niet ergens een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 21:50
Als dit na een installatie gebeurt of een upgrade ligt het vaak aan installatie data die niet goed is gekopieerd oid. Je kan kijken in het /casper.log.
cat /casper.log
Fijn dat het weer werkt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Misschien heb je hier iets aan.
http://forum.ubuntu-nl.or...obleem-door-eigen-foutje/

Dit kun je misschien proberen:
dpkg --configure -a
update-initramfs -u -k all