Elektro vonkje bij USB2.0 (van externe HDD) aan case

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,
Ik heb de zoekfunctie uitgeput, maar nog niets hierover gevonden. Al kan ik me niet voorstellen dat dit een niet vaker voorkomend probleem is.

Ik heb een 2TB Western Digital externe HDD op mijn bureau met eigen adapter en die is via USB2.0 aan mijn computer verbonden waarvan de specs er niet toe doen denk ik.
Ik was op een LAN geweest en mijn backup HDD had ik thuisgelaten en toen ik die weer aan wilde sluiten viel me iets vreemds op. Als ik de USB plug in de buurt/tegen mijn metalen computercase hield zag ik een blauw stroompje lopen.

Mijn vraag is nu of dit afkomstig zou zijn van de HDD of vanuit mijn case en hoe ik dit zou kunnen testen. Het lijkt me namelijk in beide gevallen niet gunstig.

Ik hoop dat ik me zo bij mijn allereerste post aan de regels gehouden heb.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Volgens mij is de buitenkant van de stekker aarde, dus ik denk dat er bij jouw PC stroom loopt over je randaarde. Is je PC aangesloten op een geaard stopcontact? (Dus ook je eventuele verdeeldoos is geaard?

[ Voor 29% gewijzigd door Exception op 01-12-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 20:34
Heb je je pc aangesloten op een niet-geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Jeff,
Dat is mijn pc zeker.
Ik heb na een tip van een vriend nog even zo'n spanningsschroevendraaiertje erbij gepakt, maar die licht niet op als ik 'm aan mijn pc-case houdt en ook niet als ik 'm tegen het USB stekkertje houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 19:58

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:03:
Ik heb na een tip van een vriend nog even zo'n spanningsschroevendraaiertje erbij gepakt, maar die licht niet op als ik 'm aan mijn pc-case houdt en ook niet als ik 'm tegen het USB stekkertje houd.
Zo'n schroevendraaier kan met zo'n kleine spanning niet zichtbaar genoeg oplichten. Een betere, maar niet de beste, test is: Ga met je hand over een blank, niet gelakt, deel van je kast heen strijken, als je kast lijkt te trillen dan, of je tintelingen voelt, dan is je kast niet geaard.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Zo'n spannings schroevendraaiertje is voor 230V... Als er 230 op je kast had gestaan had je t wel geweten :+
Onderzoek met een multimeter eens of je geaard stopcontact ook daadwerkelijk geaard is...
Pagina: 1