KPN wacht met grote uitrol lte-netwerk

Pagina: 1
Acties:

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03-2025
Hallo mede-Tweakers.

Zojuist las ik het artikel: "KPN wacht met grote uitrol lte-netwerk".
en wordt uitgevoerd met Nokia Siemens Networks, het dochterbedrijf van Nokia dat in netwerktechnologie doet
Hier word over de bedrijfsnaam een uitleg gegeven, (namelijk dat het een dochterbedrijf van Nokia is).
Het eerste wat mij verbaasd is dat er uitleg word gegeven over de bedrijfsnaam. :?

Ten tweede verbaasd mij dat de uitleg alleen betrekking heeft tot de uitleg van Nokia, (het dochterbedrijf van Nokia) waarom word Siemens hier nu buiten gelaten?

"het dochterbedrijf van Nokia en Siemens" of "een samenwerkingsverband van Nokia en Siemens" was een betere verklaring geweest. :P

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Suggestie overgenomen, dank voor het melden :)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vind overigens persoonlijk acroniemen als LTE (of Lte volgens het logo) prettiger lezen dan lte. Met kleine letters kun je in bepaalde gevallen even denken dat er een gewoon woord staat. De l lees je nu ook snel als een hoodletter i.

En eenmalig de betekenis van dat acroniem noemen vind ik ook niet zo gek. Vooral met nog niet zo heel bekende termen.

[ Voor 37% gewijzigd door CaptJackSparrow op 01-12-2010 12:56 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Het gebruik van hoofdletters is bij ons vastgelegd in regels, die wij allemaal moeten volgen. Standaarden, zoals wifi, bluetooth, gsm, umts en dus ook lte, worden bij ons klein geschreven, hoe onbekend ze ook zijn :) Daar is ook al vaak over gebabbeld in Geachte Redactie en we hebben na druk intern overleg besloten daaraan vast te houden, omdat het in 99 procent van de gevallen de leesbaarheid ten goede komt (anders krijg je dit soort teksten: 'De smartphone beschikt over GSM, GPRS, EDGE, UMTS en HSDPA. Daarnaast zijn de draadloze technieken WIFI en GPS aanwezig op het toestel'. Dan krijgen we dus klachten dat we niet zo moeten schreeuwen in artikelen ;))

Dat lte nog niet zo bekend is dat de volledige uitgeschreven betekenis middels een acronym-tag duidelijk gemaakt mag worden, kan ik me wel in vinden. Dus dat heb ik toegevoegd :)

Dank voor het melden :)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik snap dat je soms bepaalde keuzes wilt maken. KPN gebruikt overigens zelf op die pagina met de aankondiging wel gewoon hoofdletters voor alle acroniemen. Ik blijf lte overigens lezen als ite.

Nu wordt in dat bericht ook gemengd lte en Lte gebruikt. Consequent Lte lijkt me hier de voorkeur te hebben.