VBA:Function STRING naar een bepaald pad...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag heren (en dames),

Ik loop tegen een probleem aan tijdens het programmeren. Ik heb sjablonen van office 2003 die ik werkend moet krijgen in office 2010. Bepaalde sjablonen werken al in 2010, maar sjablonen die de string : "Function Geef_Volledige_Pad (Pad As String) As String" hebben werken niet.

Ik krijg dan de melding: Kan een object niet laden omdat het niet niet beschikbaar is op deze machine.

Hoe moet ik dit weer werkend krijgen. En is het trouwens genoodzaakt om de sjablonen van .dot naar .dotm te converteren. Wat in .dot formaat werkt het ook gewoon.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Vriendelijke groet,

Mastereos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Tsja, zonder te weten wat jouw "Geef_Volledige_Pad" functie doet is het lastig te zeggen waaraan het ligt.

Mij lijkt het dat je bepaalde functies aanroept zonder de bijbehorende referentie ingeschakeld te hebben. Gokje; Microsoft Shell Controls And Automation

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik dat inschakelen in de vb editor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de referentie die Roady81 noemt, of waarschijnlijker de microsoft scripting runtime. Iac, je kan dit zien door de lijst met referenties te raadplegen via extra>verwijziging (tools>references) en daar te zoeken naar ONTBREEKT: (MISSING:)

offtopic:
voor het geval je nog topics zou starten, raad ik je aan onze quickstart eens goed door te nemen. eigenlijk toonde deze TS te weinig inzet, maar 'k zie het dan maar door de vingers voor 1 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de venster 'verwijzingen' nu voor me. Maar zie enkel een hele lijst met beschikbare verwijzingen maar geen enkel eentje met 'ontbreekt: (MISSING) zoals jij aangeeft.

Als ik doe 'uitvoeren en dan doorgaan' (F5), dan krijg ik de melding...

Compileerfout:

Kan het project of de bibliotheek niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post dan toch eens de coderegel die de fout veroorzaakt! Je maakt het jezelf en ons nodeloos moeilijk als je ons geen info geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Function Geef_Volledig_Pad(Pad As String) As String

Dim strVolledigeNaam As String

strVolledigeNaam = ""

If Trim(Pad) <> "" Then

If Right(Trim(Pad), 1) <> Application.PathSeparator Then
strVolledigeNaam = Trim(Pad) & Application.PathSeparator
Else
strVolledigeNaam = Trim(Pad)
End If
End If

Geef_Volledig_Pad = strVolledigeNaam

End Function

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze code bevat enkel instructies van de vba-bibliotheek en word-bibliotheek die standaard aangevinkt zijn.
zeker dat er nergens 'ontbreekt' staat (verwijzingen-lijst scrollen!)?
begin voor 1 sjabloon eens met een blanco 2010 versie, kopieer de andere code erin en voeg bovenstaande functie eraan toe, zodat je alle code zeker in 1 sjabloon hebt. deze zou nu correct moeten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden, de 'Microsoft office 11.0 Object Library' kon niet worden gevonden. Deze vind die nu wel, opgelost.

Bedankt mannen!
Pagina: 1