KPN wijzigt tarieven InternetPlusBellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Topicstarter
Graag advies over het volgende; KPN gaat per 15 januari de tarieven voor InternetPlusBellen aanpassen (Bron: nieuws: KPN wijzigt tarieven InternetPlusBellen en BelVrij in 2011).

Betekent dit dat ik per deze datum mijn overeenkomst met KPN mag beëindigen? Volgens mij wel, want KPN gaat nu eenzijdig een contractsverandering doorvoeren. Als ik nu een email of brief naar KPN stuur met als reden van opzegging dat eenzijdige aanpassen van de tarieven zit ik dan juridisch gebakken en moet KPN onze overeenkomst ontbinden?

Wie kan me hierover meer informatie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Dan begin je bij de algemene voorwaarden, toch? :P
3.3 Leverancier behoudt zich het recht voor om naast de jaarlijkse prijsindexering, de overeengekomen prijzen en tarieven, na Opdrachtgever daarvan minimaal vier weken van tevoren op de hoogte te hebben gesteld, één keer per jaar te verhogen. Opdrachtgever heeft in geval van prijsverhoging gebaseerd op dit artikel 3.3 uitsluitend het recht om de Overeenkomst kosteloos op te zeggen in de volgende gevallen:
a indien de prijsverhoging betrekking heeft op een openbare elektronische communicatiedienst; of
b indien de prijswijziging geen betrekking heeft op een openbare elektronische communicatiedienst en de prijsverhoging hoger is dan 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Topicstarter
Dank je powerspoon. Nou ben ik niet zo goed in het lezen van dit soort voorwaarden. Ben ik de opdrachtgever? Wat is jouw conclusie, kan ik opzeggen? De prijsverhoging voor bijvoorbeeld vaste nummers gaat van 0,04 naar 0,09 cent pm, da's meer dan 5%.

[ Voor 25% gewijzigd door Dispenzer op 01-12-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dispenzer schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:35:
De prijsverhoging voor bijvoorbeeld vaste nummers gaat van 0,04 naar 0,09 cent pm, da's meer dan 5%.
0,09 cent per minuut is nog steeds niet duur, nog geen 6 cent per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svandewouw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:30
Het is 0,09 euro per minuut = 5,40 euro per uur.
Dit is meer dan het 2 voudige voor vaste nummers.

[ Voor 2% gewijzigd door svandewouw op 01-12-2010 16:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:45

AzzKickah

06-CENSORED

ff titel-change aanvragen ;)

[ Voor 136% gewijzigd door AzzKickah op 01-12-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
KNP 8)7

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

Topicstarter
asmi schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:36:
[...]

0,09 cent per minuut is nog steeds niet duur, nog geen 6 cent per uur.
Klopt, het gaat mij dan ook niet zozeer om dit details, maar om de juridische vraag of ik nu onder het contract uitkan. Ik wil namelijk naar een all-in-one oplossing (Tv, Internet en Telefoon) bij UPC. Dan ben ik in totaal goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dispenzer schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:15:
[...]

Klopt, het gaat mij dan ook niet zozeer om dit details, maar om de juridische vraag of ik nu onder het contract uitkan. Ik wil namelijk naar een all-in-one oplossing (Tv, Internet en Telefoon)
Er staat dat je mag opzeggen als de prijsstijging meer dan 5 procent is. Wat betaal je per maand en wat ga je per maand betalen?

Overigens heb ik zelf juist geen all-in-one omdat alles los gewoon veel goedkoper is. Maar als je toch diensten als interactieve tv en sneller internet (sneller dan adsl) wilt dan kom je al snel bij UPC of Ziggo uit momenteel inderdaad.

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 01-12-2010 20:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het lastig voor je is om even verder te kijken dan je neus lang is. Als je bijvoorbeeld hier zou kijken bij de veel gestelde vragen dan had je al antwoord gehad. Maar goed om je niet te hoeven laten klikken. Ja je mag je abonnement stopzetten. Even bellen met KPN... Ja bellen want via een andere manier kan het dan weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
En idiale kans om van kpn af t komen (als je niet happy bent met ipb;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 14:06
Gebruik dit ook om over te stappen op UPC, scheelt toch 4 maanden contract. Onderaan de brief die ik vandaag kreeg staat ook 'u heb tot 15 januari a.s. het recht om uw abonnement kosteloos op te zeggen.'

Zojuist gebeld met KPN, moet schriftelijk worden opgezegd

KPN
Postbus 2547
3500GM Utrecht

Ik heb in begin iets van 70 euro aansluitkosten betaald, kan je daar ook niet 4/12e van terugeisen aangezien ze hun contract tussentijds wijzigen en ik dus niet een jaar hier gebruik van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

gijoy schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:45:
Gebruik dit ook om over te stappen op UPC, scheelt toch 4 maanden contract. Onderaan de brief die ik vandaag kreeg staat ook 'u heb tot 15 januari a.s. het recht om uw abonnement kosteloos op te zeggen.'

Zojuist gebeld met KPN, moet schriftelijk worden opgezegd

KPN
Postbus 2547
3500GM Utrecht

Ik heb in begin iets van 70 euro aansluitkosten betaald, kan je daar ook niet 4/12e van terugeisen aangezien ze hun contract tussentijds wijzigen en ik dus niet een jaar hier gebruik van kan maken?
Je bent toch 100 procent aangesloten en niet 8/12e? Ik geef je weinig kans, al is het inderdaad jammer omdat je zelf die aansluitkosten tegen een langere termijn verrekend als je prijzen vergelijkt (maar dan kom je sowieso niet uit op KPN trouwens als dat je uitgangspunt was ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 14:06
Klopt, heb nog wat rondgekeken en kwam uit op deze blog van Arnoud Engelfriet

http://blog.iusmentis.com...ijn-aansluitkosten-terug/

Helaas, geen kosten terug
Pagina: 1