PC post niet na crash+CPU fan draait niet door "HELP"[:(

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

i5 750
GA P55M-UD2 F11
4 GB OCZ Gold
CM Hyper TX3, temps blijven goed(op 1.235V
Asus EAH4890 stock BIOS
Antec 300
Geen optical drives, alleen een WD 640 GB SATA
ToPower SilentEZ 500W:

12V1=20A 12V2=23A, maar er komt maar 384 watt doorheen. Ik denk zelf dat het probleem hierbij ligt, aangezien hij volgens verschillende sites/programma's geen 12V output(bij mij zelfs maar 3.xx V volgens HWMonitor en OCCT). Hij blijft wel stable tijdens Furmark en Prime 95 (maar 1 uur getest).

sorry voor mijn bijna dagelijkse topic, maar ik heb nu echt een probleem, mijn CPU fan draait namelijk maar 1/10e seconde voordat die weer stil gaat staan na een EH geluid(geen speaker op het mobo). Ik heb al geprobeerd een andere 4 pin fan op de CPU's PWM te doen, dan draait die fan wel, maar post de PC nog steeds niet(waarschijnlijk doordat de CPU dan oververhit, ook al staat die fan als intake op het koelblok). dit is hoe het gebeurde, toen zonder GPU OC, de CPU zat wel op 3,6 Ghz(1.225V met turbo aan):

Ik speelde Black Ops MP.

Er kwam een constante piep uit de speakers en het scherm bleef zwart, geen reboot of BSOD

De fan stopte denk ik(niet gezien).

Ik zette de PC uit.

Aan= na 30 seconden nog geen beeld.

Ik zet hem weer uit, kast open.

Cpu fan draait heel even, gaat dan weer uit, alle case/gpu fans werken.

Ik heb de BIOS al gereset(batterij er 10 minuten uit) en geprobeerd te booten zonder fans aangesloten. Ik kan jammer genoeg tot vanmiddag niet testen met een andere GPU, dan kan ik een passieve HD2400 Pro PCI gebruiken. Als jullie een oplossing weten: alvast bedankt

EDIT: misschien is het ook al genoeg om 2 andere 92 MM's op het blok te zetten, kunnen jullie 92 MM fans aanraden? LEDs hoef ik niet.

EDIT 2: Met een PCI kaart erin stopt de fan ook meteen. Ik was nog vergeten om te zeggen dat de lampjes van het mobo en de HD4890 wel branden(geen LED fan, maar achterop zitten lampjes), die van de case fans natuurlijk ook, maar die kunnen ook aan zijn als de PSU of het MB half-toast is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[SOLVED] Op een test bench gezet, toen ging na 10 seconden de fan weer aan