Koopadvies witte front speakers

Pagina: 1
Acties:

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb zojuist onder andere op basis van deze review, de Jamo A102 HCS 5 gekocht (maar dan de witte versie). Een prachtig compact setje om te zien, maar zoals te verwachten ontbreekt er vooral bij muziek in het middengebied een en ander. Ik ben geen audiofiel, maar vind dit te dun.

Ik gebruik ze in combinatie met de Onkyo TX-SR508.

Ik zou graag de frontspeakers vervangen voor een maat groter (en hopelijk bijbehorend voller geluid). Zelf zat ik te kijken naar de volgende modellen. Mijn budget is maximaal 200 euro voor een set. En ik wil heel graag witte speakers houden. Ook het formaat liefst model boekenplank.

Jamo studio s 404

Tangent Evo 5

Maar ik kijk via marktplaats ook naar oudere modellen zoals:

Bose 301 music monitor II (rond de 60 euro per paar)
of
Bose 161 speakers (rond de 100 euro per paar)
of
Jamo compact 70 (rond de 30? euro per paar)

Wat is wijsheid? Ik ben zoals gezegd niet heel erg thuis in audio, maar het komt hier ook neer: welke boksen zijn in dit formaat geschikt voor met name muziek? Ik heb dus geen enorm budget, dus setjes van 500 euro heb ik niet zoveel aan.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:50
Westmania schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:54:
Ik heb zojuist onder andere op basis van deze review, de Jamo A102 HCS 5 gekocht (maar dan de witte versie). Een prachtig compact setje om te zien, maar zoals te verwachten ontbreekt er vooral bij muziek in het middengebied een en ander. Ik ben geen audiofiel, maar vind dit te dun.

Ik gebruik ze in combinatie met de Onkyo TX-SR508.

Ik zou graag de frontspeakers vervangen voor een maat groter (en hopelijk bijbehorend voller geluid). Zelf zat ik te kijken naar de volgende modellen. Mijn budget is maximaal 200 euro voor een set. En ik wil heel graag witte speakers houden. Ook het formaat liefst model boekenplank.

Jamo studio s 404

Tangent Evo 5

Maar ik kijk via marktplaats ook naar oudere modellen zoals:

Bose 301 music monitor II (rond de 60 euro per paar)
of
Bose 161 speakers (rond de 100 euro per paar)
of
Jamo compact 70 (rond de 30? euro per paar)

Wat is wijsheid? Ik ben zoals gezegd niet heel erg thuis in audio, maar het komt hier ook neer: welke boksen zijn in dit formaat geschikt voor met name muziek? Ik heb dus geen enorm budget, dus setjes van 500 euro heb ik niet zoveel aan.
Meest geschikte zal toch zuilen zijn waarschijnlijk, maar dat is wel erg krap met dit budget. Ik zou niet kijken naar Bose, maar als jij het prima vind klinken dan is het goed genoeg voor je :)
Ik zat ff te kijken op marktplaats naar witte speakers, maar kan eigenlijk niet echt wat vinden...
Wit zie je ook niet heel veel, ook niet bij mensen waar je over de vloer komt.

Ik zag deze staan, maar dat bleek een stukprijs te zijn :(
http://verkopers.marktplaats.nl/13189553

Denk dat je wat geduld moet hebben en direct toeslaan als je wat ziet op marktplaats. Voor 200 euro heb je gewoon veel meer waar voor je geld als je iets koopt via Marktplaats!

• Westmania
Zuilen krijg ik er niet in, helaas... Mijn vriendin heeft ook rechten :) Daarom zoek ik luidsprekers tot maximaal 35-45 cm hoogte. Ik weet dat zuilen beter zijn, maar er zullen toch ook wel goede kleinere boxen zijn?

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Westmania schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:28:
Zuilen krijg ik er niet in, helaas... Mijn vriendin heeft ook rechten :) Daarom zoek ik luidsprekers tot maximaal 35-45 cm hoogte. Ik weet dat zuilen beter zijn, maar er zullen toch ook wel goede kleinere boxen zijn?
Je zit onder de plak ;)

De Bose 161 speakers zijn aardig om mee te gamen en een beetje muziek mee te luisteren. Ik heb hier wel goede ervaringen mee (redelijk vol geluid), echter ken ik de kwaliteit van jouw Jamo setje niet!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
De Jamo Compact 70's die je noemt heeft mijn oom staan, en ik heb ze in winkels gehoord. Niet bepaald warm geluid dat eruit komt helaas. Wel beter dan je satellieten, maar je zult voor een beetje 'lekker' luisteren toch al snel aan je EQ moeten komen, en dat wil je liever niet. Misschien wel aan te raden als tussenoplossing, maar ik denk dat je vrij snel iets anders wil.

• Westmania
Ik weet het, maar ja, vrouwen he? Die willen het liefst een Yoko minisetje met de boxjes er vlak naast, ergens onder een gekleurde doek of zo. Ik ben al lang blij dat ik 5.1 en een plasma van 37 inch in mijn huis hebben weten te krijgen :)

Heb jij die 161 speakers?

Verwijderd

Audioengine (A2 of A5) maakt ook erg mooie (witte) speakers, waarbij ook al een versterker ingebouwd zit.

Erg goede prijs/kwaliteitverhouding!

• Westmania
Heb je een goed verkoopadres in gedachten van die speakers? Deze bijvoorbeeld?

Dat lijken me wel pc-speakers, klopt dat? Volgens mij zijn ze ook gevoed?

[ Voor 15% gewijzigd door Westmania op 01-12-2010 11:38 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Westmania
Dat topic heb ik helemaal doorgelezen, maar gaat dus iets boven mijn budget en ook weer over zuilen...

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Westmania schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:34:
Ik weet het, maar ja, vrouwen he? Die willen het liefst een Yoko minisetje met de boxjes er vlak naast, ergens onder een gekleurde doek of zo. Ik ben al lang blij dat ik 5.1 en een plasma van 37 inch in mijn huis hebben weten te krijgen :)

Heb jij die 161 speakers?
Ha, inderdaad. Ik heb ze een korte tijd gehad, van mijn vrouw mocht ik namelijk wel wat groters aanschaffen :+

Op zich voldoen ze als huis-tuin-en keuken-speakers, het geluid wordt wel minder als je het volume vol open zet, maar dat lijkt me vanzelfsprekend. Het geluid is in ieder geval erg warm :)

• Westmania
EoG schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:39:
[...]

Ha, inderdaad. Ik heb ze een korte tijd gehad, van mijn vrouw mocht ik namelijk wel wat groters aanschaffen :+

Op zich voldoen ze als huis-tuin-en keuken-speakers, het geluid wordt wel minder als je het volume vol open zet, maar dat lijkt me vanzelfsprekend. Het geluid is in ieder geval erg warm :)
Er is een iemand die ze verkoopt op marktplaats nu, is alleen een beetje ver van Utrecht. Nieuw vind ik ze van rond de 225 euro... Zijn er nog andere/betere alternatieven dan Bose? Ik hang niet heel erg aan dit merk.

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

En de Q Acoustics 2010? Vooruit, ze liggen iets boven je budget maar je krijgt daarvoor wel erg veel speaker. En als je de gok wil nemen kun je ze ook in de UK bestellen, dan kom je er vast nog iets goedkoper aan.

• Westmania
Heb je ervaring met deze speakers? Ze zijn qua afmetingen en uiterlijk wel wat ik ongeveer zoek...

Hoe belangrijk is wattage trouwens in dit verhaal? Is de 75 watt van deze speakers voldoende? Of moet ik daar niet naar kijken?

[ Voor 40% gewijzigd door Westmania op 01-12-2010 11:58 ]

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 13:36

1Kb

Zelf geen ervaring mee, maar de Scandyna Micropod SE (passief) zit ook in je budget.

Verwijderd

Westmania schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:36:
Heb je een goed verkoopadres in gedachten van die speakers? Deze bijvoorbeeld?

Dat lijken me wel pc-speakers, klopt dat? Volgens mij zijn ze ook gevoed?
Hier zijn ze op voorraad en ze worden verzonden binnen 24 uur. Is een betrouwbare webshop.

Je kunt ze op de PC aansluiten, maar ook op je TV of iPod. Werkt perfect. Verbazingwekkend wat voor geluid er uit zulke kleine speakers komt en zeker voor dat geld!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 12:38 . Reden: andere url ]

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-01 20:11
Als eens gedacht aan Monitor Audio RX2 ?
Staan nu op MP > RX2 WHITE

Ik heb de RX2 als achterspeakers in mijn set, maar als frontspeaker gaan ze ook prima !

edit; ik had je te besteden budget niet gezien......

[ Voor 3% gewijzigd door vndk op 01-12-2010 12:44 ]

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Ik heb geen ervaring met de 2010, maar op het internet staan veel positieve verhalen van gebruikers. Ik had ze zelf bijna op de gok gekocht, maar da's helaas niet doorgegaan. Verder moet je je om vermogen niet druk maken; die cijfers geven aan dat het aanbevolen vermogen van je versterker tussen de 15 en 75w zou moeten liggen. Jouw Onkyo gaat geen problemen hebben met deze luidspreker.

• Westmania
Glenn77 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:41:
Als eens gedacht aan Monitor Audio RX2 ?
Staan nu op MP > RX2 WHITE

Ik heb de RX2 als achterspeakers in mijn set, maar als frontspeaker gaan ze ook prima !

edit; ik had je te besteden budget niet gezien......
Tja... mijn collega kwam ook al met Radius HD 90 van Monitor audio, maar dan zit ik alweer op 400 euri's per set... Zo gaat dat dan, voor je het weet zit je op het driedubbele van je budget... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Westmania op 01-12-2010 13:11 ]

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
kef iq10 uit het andere topic vind je via marktplaats wel rond de 200 euro per set via marktplaats.

speel zelf ook met monitorspeakers bij m'n pc en heb al vele speakers gehad, budget tussen 100 en 400 euro per set (2e hands). daarbij maak ik geen gebruik van subwoofer (heb ik wel, maar staat altijd uit).

grote verschil vind ik dat speakers met een klein speakeroppervlak toch te weinig bas geven (ik speel zelf altijd met de bass en treble neutraal). vanaf +/- 16 cm doorsnee heb je echt een lekker geluidje en dan hoeft het niet eens hard voor te staan.

maar estetisch gezien zijn kleine speakers weer mooier op een bureau..

uiteindelijk is maar net wat je belangrijker vindt, prijs, uiterlijk of geluidskwaliteit.

• Westmania
Voor alle duidelijkheid, het is voor in de huiskamer, niet bij mijn pc. Het gaat dus om stukje home theater (met plasmascherm, zitbank en aanverwante zaken). Belangrijkste is dat ik met speakers van maximaal 45 cm hoogte (of breedte) een mooi geluid krijg voor met name muziek.

Verwijderd

Als ik gebruikte witte speakers vind, zijn ze meestal geel...

• Westmania
Van de rook? Anyway, hoe zijn die JBL Northridge E20 luidsprekers eigenlijk? Daar ervaringen mee?

Dit lijkt me trouwens ook wel een aardige prijs:

http://www.bestsellers.eu...120_179&products_id=24852

Of is het dan toch veel slimmer om deze te nemen?

http://www.eshop.nl/winke...s_2010_wit_hoogglans.html

[ Voor 140% gewijzigd door Westmania op 01-12-2010 17:10 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Of het licht.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Westmania
DriveSand schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:51:
En de Q Acoustics 2010? Vooruit, ze liggen iets boven je budget maar je krijgt daarvoor wel erg veel speaker. En als je de gok wil nemen kun je ze ook in de UK bestellen, dan kom je er vast nog iets goedkoper aan.
Waar zou je ze in de UK vinden dan?

• Westmania
Het zijn de Tangent Evo 5's geworden... Ben erg tevreden met het geluid.

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Da's muy rápido, cabron! Heb je ze opgehaald of hebben ze ze al gebracht? Anyhoo, het belangrijkste is dat jij tevreden bent. Nu alleen nog wat plaatjes van de speakers in het echt, anders geloof ik je niet ;).

• Westmania
Ja, kon ze nieuw ophalen in de buurt van Utrecht. Ik zal es wat plaatjes posten als ik thuis ben...

• Westmania
Beetje laat, maar hier nog wat foto's voor de liefhebber...

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/604/imag0012pr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/1477/imag0009ir.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/2952/imag0010mq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/4319/imag0011xv.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Westmania op 16-05-2011 14:28 . Reden: kleinere plaatjes. ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die foto's mogen best wat kleiner...

• Westmania
gebeurd...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Goed bezig :>
Ziet er goed uit. Klinkt het ook goed zo dicht tegen de wand aan? Aangezien de speakers volgens Google de reflexpoort aan de achterzijde hebben zitten.

• Westmania
Jep, klinken prima, want ze hangen door de beugels wel iets van de muur af. Is het oke, als ik mijn set up incl foto's ook in het home cinema topic zet, of wordt dat gezien als cross posten?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ja, dat is crossposten. Maar lekker doen, want daar is dat topic voor. Ik zou alleen wel nog even wachten, ben van plan zo deeltje 44 de lucht in te schoppen :)

En done: Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 16-05-2011 14:48 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik was voor de Eltax Monitor 3's gegaan :). Oh wacht, dat heb ik al gedaan :)

• Westmania
Tja...
Pagina: 1