Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 13:17
Ik ben dus op zoek naar een kast voor mijn nieuwe HTPC.
Alleen nu heb ik het probleem dat de ruimte in de kast waar hij in komt te staan maar maximaal 37,5 x 37,5 x 50cm (hxbxd) is.

Nu kwam ik de Lian-Li PC-A05N tegen.
Deze lijkt me ideaal, aangezien deze de warmte aan de voorkant afvoert.
Precies wat ik zoek dus, alleen is de kast 38,1cm hoog.
Nu is mijn vraag of dit inclusief de pootjes eronder is of niet?

Want die pootjes kunnen misschien net het verschil (6mm) maken en dan kan ik deze kast toch nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:46

D4NG3R

kiwi

:)

Simpelgezegt: Nee. Waarom niet? Omdat deze kast zijn lucht vooraan binnenhaalt via de gaatjes die je ziet aan de zijkant. En via de onderkant een beetje, als jij al die gaten afsluit kan hij geen lucht meer intrekken (en dus ook niks uitblazen).
Sowieso zou ik al geen PC in een kast zetten, en al helemaal niet in een krappe kast.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
Ik sluit de kast ook niet af als de computer aanstaat.
En de kast zelf is ook groter, alleen de ruimte waar de pc kan komen te staan is deze grote.

Verder heeft deze kast dus een omgekeerde air-flow.
Dus de koude lucht wordt van achter aangezogen en er voor warm uitgeblazen.
Ik ben dus niet echt bang om deze behuizing in de kast te zetten en zo te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/pca05nairflows_250.jpg

Het enige wat ik vraag is of de kast zonder de pootjes wel onder de 37,5 cm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mouse5312 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:33:
Ik sluit de kast ook niet af als de computer aanstaat.
En de kast zelf is ook groter, alleen de ruimte waar de pc kan komen te staan is deze grote.

Verder heeft deze kast dus een omgekeerde air-flow.
Dus de koude lucht wordt van achter aangezogen en er voor warm uitgeblazen.
Ik ben dus niet echt bang om deze behuizing in de kast te zetten en zo te gebruiken.

[afbeelding]

Het enige wat ik vraag is of de kast zonder de pootjes wel onder de 37,5 cm is?
Je begrijpt mij niet helemaal he.. Hij kan geen lucht aantrekken/afvoeren via de voorkant, omdat jij de gaten afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
Volgens mij begrijp je mij niet helemaal.
Want de kast waar hij in komt te staan is in totaal 81 cm breed en 37,50 cm hoog.
Nu staat er aan een kant een versterker van 43,5 cm in en blijft er dus een ruimte van 37,5 over.
De Lian-Li kast is 21 cm breed en past dus makkelijk in deze 37,5 cm.
Daardoor kan de lucht goed afgevoerd worden aan de voorkant.
Zover ik op verschillende plaatjes heb kunnen zien is de onderkant en bovenkant van de behuizing dicht.
Dus alle warme lucht zal dus voor aan de linker- en rechterkant uigeblazen worden.

Eigenlijk ben ik op zoek naar en HTPC kast die in deze ruimte past, maar die kon ik nergens vinden.
Deze kast is echter net 6 mm te hoog en de vraag is of dat zonder pootjes ook nog zo is.
Ik kan nergens vinden of de 38.1 cm van de behuizing inclusief of exclusief de pootjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

@D4NG3R, deze Lian Li heeft geen openingen aan de onderkant, dus daar zuigt hij geen lucht door aan. Je kunt zo'n kast dus prima vlak ergens opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Terw_Dan schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:36:
@D4NG3R, deze Lian Li heeft geen openingen aan de onderkant, dus daar zuigt hij geen lucht door aan. Je kunt zo'n kast dus prima vlak ergens opzetten.
Niet als de zijgaten ook worden afgesloten ;) wat ik dus eerst dacht dat de TS ging doen. (Ik dacht eerst dat hij hem precies in een 37.5x37.5x80 kastje wou proppen ofzo..)

Is een andere kast geen optie? Want zo heb je altijd het probleem dat het onzeker is of het gaat passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
Een andere kast is inderdaad een optie, maar ik kan geen andere kast vinden die maximaal 37,5 x 37,5 (bxh) is en een ATX moederbord ondersteund.
Ik heb al heel wat micro ATX en ITX behuizingen gezien die perfect zijn, maar het moederbord is ATX |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

http://www.coolermaster-e...oduct.php?product_id=6056

Hoogte is 36cm.
pricewatch: Cooler Master Elite 360

Zoekactie op GoT:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Houd er wel rekening mee dat ik rechtsbovenin de Klassieke weergave gebruik, anders werkt de link niet ;) .

Achterop 2, 80mm fans, en dan onderaan een 80mm fan en je airflow moet ruimvoldoende zijn. Wil je echt zeker zijn zet je op het zijpaneel ook nog een 120mm fan.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2010 15:15 ]

Pagina: 1