T Mobile: Nieuwe abbonnement betalen per minuut (per 6 dec)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Het is toch niet te geloven. Ook T-Mobile begint eraan (bron.nu.nl)

T-Mobile past abonnementen aan

DEN HAAG - Telecomconcern T-Mobile past zijn tarieven voor nieuwe abonnementen voor mobiele telefoon per 6 december aan.

Bellen, sms'en, en mobiel internetten wordt voortaan bij een zogenoemd Relaxabonnement inwisselbaar: één sms staat gelijk aan één mb en 1 minuut bellen.

Dat maakte T-Mobile woensdag bekend. Nadeel van dit abonnement is dat er per eenheid (minuut of mb) naar boven wordt afgerond.

Het afgelopen najaar was er veel ophef over het afronden per minuut, naar aanleiding van het tv-programma Kassa. Vodafone en KPN besloten hierna om meer abonnementen aan te bieden waarbij per seconde wordt afgerekend. T-Mobile deed dat al.

iPlanabonnement

Om de consument de keuze te blijven bieden af te rekenen per seconde, combineert T-Mobile het iPlanabonnement, dat tot nu toe alleen beschikbaar was voor de iPhone van Apple, voortaan ook met andere toestellen. Belangrijkste kenmerk ervan is dat gebruikers onbeperkt mobiel kunnen internetten.

''We merken dat er steeds meer geschikte toestellen komen om veel op te internetten, dus we willen dit abonnement breder beschikbaar maken'', zegt een woordvoerster van het telecombedrijf.

Ook bij een Relaxabonnement is onbeperkt internet mogelijk, maar dat moet bovenop een gewone bundel worden gekocht, voor 5 euro per maand.

Dataverkeer

Het tegoed blijft, zoals bij de huidige abonnementen, onbeperkt houdbaar. T-Mobile denkt de toename van het mobiele dataverkeer te kunnen bijbenen. ''We hebben de afgelopen negen maanden 100 miljoen euro geïnvesteerd, het grootste deel daarvan in ons netwerk.''

Een negatief punt is dat T-Mobile voortaan jaarlijks in januari een inflatiecorrectie doorvoert. ''Dit doen overigens de andere aanbieders, KPN en Vodafone, ook'', zegt Ben Woldring van Bencom, het bedrijf achter vergelijkingssites als Bellen.com.

Aan de andere kant wordt het versturen van een mms-bericht een stuk goedkoper, benadrukt hij. Dit gaat van 50 cent naar 6 à 21 cent per bericht, afhankelijk van je abonnement.

Rekeningscan

Volgens Woldring kunnen de tariefswijzigingen, afhankelijk van het gebruik van een individuele klant, positief of negatief uitpakken. ''Je kunt via Bellen.com je telefoonrekening uploaden en een rekeningscan uitvoeren. De site rekent uit hoeveel je kunt besparen en ook hoeveel het je bijvoorbeeld kost als je per minuut in plaats van per seconde afrekent.''

Zo berekende de site dat het afrekenen van gesprekken op hele minuten naar boven gemiddeld 30 procent meer kost dan afrekenen per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Qua titel van dit topic, ik betaal al een tijdje per minuut bij T-mobile. Zover ik het weet zijn de online abonnementen altijd per minuut betalen en abonnementen die in de winkel gesloten worden per seconde.

Ik ben net bezig met een nieuwe abo en dit maakt het nog "lastiger", moet ik ook nog kijken hoe het zit met dataverkeer. Overigens mogen ze van mij de nieuwe en verlenging van abonementen nog wel gelijktrekken. Ik moet nu 20 euro voor mijn toestel betalen terwijl voor nieuwe abonnementen die gratis is...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 09:36

netblade

Sunrise

Ze moeten eens die frequenties van Telfort en Orange gaan veilen, deze markt is een en al prijsafspraken tussen de providers. Laat me raden teather is ook niet meer toegestaan? Duidelijker wordt het er sowieso niet op met hun wazige 'eenheden' daar snap ik nu al geen bal van. En ik denk dat menig persoon daar ook geen bal van gaat snappen.

Leuk T-Mobile, eerst flex er uit mikken, en dan met een of andere slechte vervanging met betalen per minuut en wazige constructies op de markt komen. Jaja succes ermee. Ik verleng dus bij deze nooit meer met bundels als dit.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:31
jammer dat ze de voorwaarden ook niet aanpassen voor de bestaande abbo's was een mooie mogelijkheid om vervroegd geweest om van T-mobile af te komen en de iphone aan te sluiten bij een beter dekkend netwerk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Daar zit ik dus ook al mee.
Heb net mijn abo verlengt (eind oktober). Vlak daarna hoorde ik van een collega van mijn vrouw (en heb zijn contract gezien) dat hij 2,50 p/m betaald voor mobiel internetten bij t-mobile tot in ieder geval het einde van zijn abonnements periode. Voor hem dus 2 jaar!
Waarom betaal ik dan 10 euro p/m?

Maar goed, eerst zeggen ze dat mobiel internet 5 euro kost hier en later in het stukje staat dat het onbeperkt is.
Vanmiddag loop ik even langs de store, want ik snap er geen reet meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 14:18
. Dit gaat voor mij heel gunstig uitvallen in combi met de desire hd. Met mijn belgedrag is een iphone500 abbo van 65euro met een gratis DHD slechts 2,50 duurder dan mijn bestelde abbo (relax 45, web&walk + , sms verdubbelaar). Ik ga er dan 50min + 500smsjes op vooruit + 2mbit internet op mijn DHD, zonder datalimiet :D

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
Arunia schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:00:

Maar goed, eerst zeggen ze dat mobiel internet 5 euro kost hier en later in het stukje staat dat het onbeperkt is.
Vanmiddag loop ik even langs de store, want ik snap er geen reet meer van.
Tarieven web'n'walk

web'n'walk Standaard Tot 384/64 Kb/s € 8,36 per maand
web'n'walk Plus 1 Mb/s / 384 Kb/s €12,56 per maand
(snelheid na 2 GB gebruik 384/64 Kb/s)

Bovenstaande zijn de tarieven excl. btw.

De 5euro uit dit topic gaat dus over het prijsverschil tussen de 2 web'n'walk bundels.

[ Voor 7% gewijzigd door JcK_85 op 01-12-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
JcK_85 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:10:
[...]

Tarieven web'n'walk

De 5euro uit dit topic gaat dus over het prijsverschil tussen de 2 web'n'walk bundels.
Zou kunnen maar ik kan me goed voorstellen dat de prijs van WnW standaard daadwerkelijk verlaagd word naar 5 euro.
De reden is dat de prijs op dit moment nogal aan de hoge kant is voor de geleverde dienst (slechte dekking en vaak slechte snelheid).
Daarnaast zijn er diverse mensen die telefonisch een abbo verlengd hebben en toen een aanbiedingen kregen om 2.50 te betalen voor WnW inplaats van 9.95.

Daarnaast is bij KPN de prijs reeds omlaag naar 2.50 en zit internet bij Vodafone inclusief de abonnement prijs.

En als ik de abonnement prijs vergelijk van Vodafone met die van Tmobile (inclusief WnW) dan is Tmobile vaak de duurdere.
De toestel korting is bij Tmobile vaak net iets hoger (waardoor je minder bijbetaald) maar de maandelijkse abonnement kosten zijn bij VF dan weer lager.

ps. De Relax prijzen gaan binnenkort weer omhoog.
De laatste maanden kreeg men korting bij alle Relax abonnementen waardoor je voor relax 25 in plaats van 24.95 slechts 19.94 betaald.
Ik las dit weekend dat deze actie ergens begin december stopt en dan Relax 25 gewoon weer 24.95 etc gaat kosten.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 01-12-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:36

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JcK_85 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:10:
Tarieven web'n'walk

Nee dus. Volgens de wandelgangen gaat wnw standaard naar 5 euro, wnw plus naar 10 en er zou ook een abo komen dat 15 per maand gaat kosten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, wtf? Ik ga morgen maar eens met TM bellen.
In de winkel vertelden ze dat relax 25 gewoon 25 euro kostte. En toch kwam ik het op meerdere plekken tegen dat het 20 euro kostte.

Dat van die 5 euro gaven ze ook aan dat dat niet zo was. Lekker zijn ze bezig daar.

2,50 was bij hen ook niet bekend. Vind het maar wat belachelijk en ga ze dat ook even vertellen morgen. Voel me echt genaaid nu op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Arunia schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:29:
In de winkel vertelden ze dat relax 25 gewoon 25 euro kostte. En toch kwam ik het op meerdere plekken tegen dat het 20 euro kostte.
Kan goed zijn dat de persoon in de winkel niet helemaal goed op de hoogte is (zou niet de eerste keer zijn).

Op dit moment kost Relax 25 nog 19.95 maar die tijdelijke actie loopt binnenkort af en dan kost Relax 25 weer gewoon 25 euro.

Kan me goed indenken dat de actie afloopt op de dag dat de nieuwe abonnement vormen geïntroduceerd worden, dus de 6e.

edit:
Yup net weer gevonden, de huidige kortings actie op Relax loopt de 6e december af.
Dus in het kort WnW word 5 euro goedkoper en het daadwerkelijke abonnement word 5 euro duurder.

[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 01-12-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:23
Arunia schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:29:

Dat van die 5 euro gaven ze ook aan dat dat niet zo was. Lekker zijn ze bezig daar.

2,50 was bij hen ook niet bekend. Vind het maar wat belachelijk en ga ze dat ook even vertellen morgen. Voel me echt genaaid nu op deze manier.
In winkels is een Relax 25 gewoon € 25,- per maand, en wordt (nog tot 6 december) per seconde afgerekend. Een Relax Online 25 is nu inderdaad € 19,95 en het prijsverschil wordt veroorzaakt doordat deze abonnementen al per minuut worden afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Internet wordt 5,- tot 10,- afhankelijk van de hoogte van je relax abonnement (zie mobilecowboys).

Het verschil in klanten die 2,50 en 10,- betalen voor w'n'w is dat de laatste meestal meer toestel korting heeft gekregen. (hoeft trouwens niet altijd zo te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

robert-630 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:09:
Internet wordt 5,- tot 10,- afhankelijk van de hoogte van je relax abonnement (zie mobilecowboys).
Waar?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-10 16:38
"T-Mobile denkt de toename van het mobiele dataverkeer te kunnen bijbenen. ''We hebben de afgelopen negen maanden 100 miljoen euro geïnvesteerd, het grootste deel daarvan in ons netwerk.''

Heerlijk dat soort teksten :') Amsterdam is tot op heden nog steeds een bron van time-out meldingen op mijn BlackBerry.

T-mobile begint haar unieke-features t.o.v. de andere 'grote' providers stukje bij beetje op te geven. Jammer, het zag er lang naar uit dat T-mobile nog enigzins de ruimte voor vrijheid bood (per seconde, geen datalimiet...) Maar dat is dus ook verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Op de site van Mobilecowboys?

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/13381

Voor de meeste mensen gaat de nieuwe WnW gewoon 6,95 kosten wat ik nogal duur vind als je de kwaliteit van dit netwerk bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Ik moet ook 1e kwartaal volgend jaar verlengen en ik zie het somber in. Doordat ik ook een zakelijk toestel heb vallen mijn belkosten mee. Ik ben een overgenomen Orange klant en heb nu nog een oude All-in Flex lopen. De nieuwere Relax abonnementen claimen hetzelfde te hebben, maar buitenland, service- en betaalnummers vallen alweer buiten de bundel. Als ik wil kan ik dus niet eens verlengen, elke nieuwe abonnementvorm is slechter dan wat ik nu heb.

Ik snap nog niet hoe de Opta drie providers genoeg vond... ze maken nog grotere prijsafspraken dan bij een WK-loting. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Senor Sjon schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:15:
Ik moet ook 1e kwartaal volgend jaar verlengen en ik zie het somber in. Doordat ik ook een zakelijk toestel heb vallen mijn belkosten mee. Ik ben een overgenomen Orange klant en heb nu nog een oude All-in Flex lopen. De nieuwere Relax abonnementen claimen hetzelfde te hebben, maar buitenland, service- en betaalnummers vallen alweer buiten de bundel. Als ik wil kan ik dus niet eens verlengen, elke nieuwe abonnementvorm is slechter dan wat ik nu heb.

Ik snap nog niet hoe de Opta drie providers genoeg vond... ze maken nog grotere prijsafspraken dan bij een WK-loting. ;)
Heb zelf ook nog Flex. Zit regelmatig in Duitsland en bel en SMS vaak naar Duitsland.
Vind het dus erg jammer dat er op dit moment geen enkele provider is die een abonnement heeft dat rekening houd met mensen die vaak over de grens gaan.
Het leuke is dan nog dat de 3 providers in Nederland elk hun eigen netwerk hebben in bv Duitsland.

Bij mijn vorige verlenging heb ik mijn Flex verandert naar Flex Sim Only. Dit omdat ik absurd veel moest bij betalen bij een Flex verlenging met toestel. Heb toen goedkoop een leuke GSM los gekocht en gewoon Sim Only verlengd.

Flex bestaat niet meer dus zit een beetje met de gedachte te spelen om mijn abo te laten doorlopen en gewoon los een GSM te kopen of over te stappen naar een provider die wel een goede dekking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
robert-630 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:09:

Het verschil in klanten die 2,50 en 10,- betalen voor w'n'w is dat de laatste meestal meer toestel korting heeft gekregen. (hoeft trouwens niet altijd zo te zijn)
Die 2,50 klopt niet qua korting op toestel. Die jongen was minder kwijt voor zijn Desire HD dan ik.
Ik betaalde 100 euro, hij 60. Sterker nog, ik heb een kopie van zijn contract om T-mobile mee te slaan.
De mail is gisteren de deur uit gegaan. Ze krijgen 10 werkdagen (is ook hun opmerking), daarna maar eens even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Internet gewoon blijft 10 euro maar gaat naar 1mbit per seconde, wnw plus gaat naar maar liefst 3,2 mbit voor 15 euro aldus de meneer van de klantenservice

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:34:
Internet gewoon blijft 10 euro maar gaat naar 1mbit per seconde, wnw plus gaat naar maar liefst 3,2 mbit voor 15 euro aldus de meneer van de klantenservice
geweldige

Ik heb w&w plus met 1mbit en dat kunnen ze niet eens halen op het netwerk bij mij thuis.

Ik zelf stop met t-mobile en laat mijn bel te goed overzetten naar prepaid .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het overgebleven beltegoed van je abonnement kun je helemaal niet over laten zetten naar prepaid. Check de voorwaarden van je prijsplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

DeNachtwacht schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:34:
Maar dit geldt vast niet voor bestaande klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
netblade schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:18:
[...]

Maar dit geldt vast niet voor bestaande klanten
Dat vraag ik me dus ook af ik heb nog een pocket internet totaal plus bundel , en in het verleden werd de snelheid altijd netjes aangepast naar boven (ook is het tv kijken toen toegevoegd).
Of ik nu ook een brief van T-mobile krijg waarin de snelheidsverhoging wordt aangekondigt is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

janzeeschuimers schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:38:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af ik heb nog een pocket internet totaal plus bundel , en in het verleden werd de snelheid altijd netjes aangepast naar boven (ook is het tv kijken toen toegevoegd).
Of ik nu ook een brief van T-mobile krijg waarin de snelheidsverhoging wordt aangekondigt is me een raadsel.
Hm nouja onze voorwaarden gaan er op achteruit (na 2GB een cap van 64k/64k, waar dat nu 386k/64k is). Zal straks de KS wel even bellen, de webcare geeft geen antwoord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcK_85
Of ik zie het verkeerd of ik heb flinke mazzel.

Oorspronkelijk was ik voor het abbonement dat ik wilde afsluiten 62.50 kwijt (sms verdubbelaar, wnw+ en relax 45)

Nu ga ik een iplan 300 abbo nemen, is 12,50 per maand voordeliger, voor evenveel effectieve beltijd (want betalen per seconde is 1/3e zuiniger dan betalen per minuut volgens bellen.com). Daarnaast krijg ik er 300 smsjes bij dus heb ik de verdubbelaar ook niet meer nodig. Maar het leukste is nog dat mijn internetsnelheid ook ineens omhoog gaat naar 2mbit :D

FTW = Desire HD is gratis bij iplan 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

tmobile_webcare
@myaccount De nieuwe snelheden gelden voor de nieuwe bundels in combinatie met één van de Relax tariefplannen die we vanaf vandaag aanbieden.

Dus voor de huidige klanten verandert er niks, het geldt alleen als je je abo verlengt naar een relaxbundel of als je nu een nieuw abo afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
netblade schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:44:
[...]

Hm nouja onze voorwaarden gaan er op achteruit (na 2GB een cap van 64k/64k, waar dat nu 386k/64k is). Zal straks de KS wel even bellen, de webcare geeft geen antwoord namelijk.
Er is meer aan de hand, iets waarvan ik echt niet vrolijk word: bij Relax zijn er bij de internet-opties extra voorwaarden gekomen:

". Bij Relax (Sim Only) is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VoIP diensten. "

Het VoIP-verbod hadden ze vorig jaar al achterbaks erbij gefrommeld, maar nu is dus ook het tethering-verbod erbij gekomen. Be warned!

Bij Voordeelsim zie ik geen verbod op tethering. Verbod op VoIP is wel gehandhaafd.

In beide gevallen geldt dat niet alleen de snelheid terug gaat als je meer dan limiet verstookt naar 64Kibit/s, maar die limiet is bij het €10-abo ook verlaagd van 2GiB naar 1GiB. (Bovendien verbaast het me helemaal niks als ze 1/2GB hanteren ipv 1/2GiB.) Ook zie ik nergens Mobile-TV meer terugkomen.

Dus je €15-WnW+ wordt bij een nieuw contract wel "sneller" (haha alsof je onderweg de 1Mibit/s al vaak haalt), voor de rest is het een achteruitgang.

Waarom doen de grote telco's toch jaarlijks weer hun best om je zoveel mogelijk te naaien? Boeit het ze nou echt geen zak wat men van de industrie vindt? Ik was bij de vorige verlenging al ernstig aan het twijfelen of ik nog voor T-Mobile zou gaan, met hun achterlijk VoIP-verbod. Deze nieuwe crap kan zomaar eens de druppel zijn. Jammer alleen dat andere telco's niet minder hufterig zijn }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Kan op hun eigen site dit nieuwe Relax inclusief WnW nog niet vinden.

Maar vind om eerlijk te zijn het Iplan nogal duur.
Heb er maar vluchtig naar gekeken maar als je Relax inclusief WnW pakt en er dan voor 5 euro WnW Plus van maakt dan ben je per maand even duur uit als met Iplan maar je krijgt 30 extra SMS/Minuten per maand en je krijgt een hogere internet snelheid (3.6megabit vs 2megabit) en je hoeft minder bij te betalen voor de GSM.

Het enige wat Iplan als extra heeft is dat de snelheid bij Relax na 2GB naar beneden gezet word en bij Iplan niet.

De bijbetaal prijzen heb ik dan even van Studentmobiel gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
netblade schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:51:
tmobile_webcare
@myaccount De nieuwe snelheden gelden voor de nieuwe bundels in combinatie met één van de Relax tariefplannen die we vanaf vandaag aanbieden.

Dus voor de huidige klanten verandert er niks, het geldt alleen als je je abo verlengt naar een relaxbundel of als je nu een nieuw abo afsluit.
Ik heb een sim only uit 2003 (nog echt betalen per seconde ook de eerste minuut en maar 11 cent buiten de bundel) en mijn pocket internet totaal plus is van 2006 (na 2 gb dus geen verlaging in snelheid blijft altijd 1 Mb/s).Ook is voipen en tethering bij mij wel toegestaan.

Uiteraard heb ik nooit verlengd of verniewd om onder deze gunstige voorwaarden te blijven.

Maar in tegenstelling tot wat webcare hierboven in de quote zegt kan ik in My T-Mobile wel gewoon de nieuwe internet plus variant aanvinken i.c.m. mijn oude sim only.

Na een gesprek met de klantenservice die ook zei dat de nieuwe internet plus wel mogelijk is i.cm. mijn oude sim only hier natuurlijk geen gebruik van gemaakt omdat in mijn ogen de snelheid die je dan krijgt na 2 gb 64 kbs up en down een lachertje is en het bijna onwerkbaar maakt.
Ook kun je dan na 2 gb te hebben verstookt dus niet meer gebruik maken van het tv kijken omdat je snelheid simpelweg te laag is (TV schijnt zelfs niet meer in het nieuwe internet plus te zitten , zie *).

Daarbij het huidige verbod op tethering en voipen en de twijfel of dat de nieuwe variant op een smartphone in de praktijk wel zoveel sneller is dan de oude heeft mijn besluit om pocket internet totaal plus ongewijzigd te laten alleen maar bevestigd.

Nadeel is wel dat ik 19,50 Euro per maand betaal voor de internet bundel.

De moraal van het verhaal :) , voor alle telecomaanbieders geldt dat je als klant niet te snel moet verlengen of vernieuwen omdat je dan onder de huidige voorwaarden valt en die worden er vaak alleen maar slechter op door zaken als:

- startminuut
- afronden op hele minuten
- hoge tarieven buiten de bundel van 25 of 30 cent
- inflatie correctie
- niet meer mogen voipen of tethering
- klantenservice bellen niet meer gratis
- snelheidsverlaging van je mobiele internet na een X aantal Mb's te hebben verbruikt
- etc. , etc...................

Doe er je voordeel mee , of niet natuurlijk ;) .

* @Fuzzillogic
De web pagina van T-mobile is inderdaad nog niet 100% aangepast aan de veranderingen maar na telefonisch contact met de klantenservice is het TV kijken uit het nieuwe internetplus gehaald.
Hoewel het op de T-mobile pagina wel staat vermeld.

[ Voor 20% gewijzigd door janzeeschuimers op 06-12-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nou, klantenservice net aan de lijn gehad over die 2,50 p/m voor wnw.
Het komt er gewoon op neer dat je moet dreigen dat je naar een concurrent gaat wil je korting krijgen.
Te belachelijk voor woorden. Maar uiteindelijk kunnen ze niets voor je veranderen.
Kwartaal goed achteraf heeft dit niets te maken met dit topic, maar meer algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dit is echt de meest verkapte prijsverhoging ooit. Internetsnelheden zijn leuk. toegegeven.

maar bellen is echt enorm veel duurder. ter vergelijking

oude relax 20 (135 belminuten/sms'jes) <-> nieuwe relax 19,50 (130 belminuten/sms'jes)

oude relax sim only 20 kostte 10 euro <-> nieuwe relax sim only 110 kost 10 euro met 110 belminuten.

kortom 'vernieuwing' betekent vooral verhoging van de belkosten. Neem daarnaast dat internet nog steeds voor het onschappelijke bedrag van 10 euro per maand de deur uit gaat dus ik ga na 5 jaar t-mobile eens rustig afwachten bij welke telecomprovider ik een leuke sim-only deal icm internet kan afsluiten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 21:39

SomerenV

It's something!

Ik ga eind december verlengen en kom nu 2 euro duurder uit dan vóór de verandering. Tel daarbij op dat het nu per minuten betalen is (wat overigens niet toegestaand was volgens mvr. Kroes toch?), de niet gratis klantenservice, hogere kosten buiten de bundel en de inflatie correctie bij op en dan ga ik toch echt wel twijfelen.

Van de andere kant ben ik geen hevige beller/sms'er en zit ik nooit buiten de bundel en het mooie is dat de internet snelheden omhoog gaan. Mocht ik willen wachten tot m'n contract afloopt dan ben ik 3 maanden verder en aangezien m'n telefoon begin deze maand behoorlijk wat schade heeft opgelopen ga ik daar niet op wachten. De 2 grote minpunten voor mij zijn de (nu) betaalde klantenservice en dat het iets duurder is. Beetje jammer T-Mobile. Qua service heb ik persoonlijk niks te klagen aangezien ik altijd goed te woord wordt gestaan en ik heb nooit last gehad van storingen of slechte ontvangst, maar na de commotie van de afgelopen tijd is dit toch wel een enorm stomme zet... Ook nog eens net voor de kerstperiode.

Hierbij zeg ik dan ook hetzelfde als bij de verlengingstermijn wijziging: Voer het in per 01/01/2011 en niet op een of andere vage datum of op de 1 na laatste maand van het jaar. Ik weet niet wie er daar aan het roer staat maar kies in godsnaam een fatsoenlijke datum :\

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
SomerenV schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:11:
Ik ga eind december verlengen en kom nu 2 euro duurder uit dan vóór de verandering. Tel daarbij op dat het nu per minuten betalen is (wat overigens niet toegestaand was volgens mvr. Kroes toch?), de niet gratis klantenservice, hogere kosten buiten de bundel en de inflatie correctie bij op en dan ga ik toch echt wel twijfelen.
Niet zeker maar ik geloof dat per minuut toegestaan is mits er een alternatief is waar per seconde afgerekend word. Dit alternatief is er onder de naam Iplan.
Maar zoals ik het zie is Iplan duurder dan Relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 21:39

SomerenV

It's something!

Deadsy schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:16:
[...]

Niet zeker maar ik geloof dat per minuut toegestaan is mits er een alternatief is waar per seconde afgerekend word. Dit alternatief is er onder de naam Iplan.
Ja ik zat net ook al te kijken. Voor 32 euro heb ik 190 belminuten en W'nW Standaard als ik Relax pak. Ga ik voor iPlan dan betaal ik 30 euro voor 150 belminuten en internet onbeperkt. Maar volgens mij is het zo dat ik dan meer bij moet betalen voor de Desire Z. Beetje onduidelijk allemaal.

Edit: Op Studentmobiel betaal ik bij iPlan 150 89 euro bij voor de Z en bij Relax + Web 190 18 euro. Nou dan weet ik het wel hoor :\ Je wordt wel een beetje genaaid zo maar goed. Dat nemen we dan maar voor lief. Beide abbo's overigens 2 jarig ;)

[ Voor 16% gewijzigd door SomerenV op 06-12-2010 20:23 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 22:02
Fuzzillogic schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:35:
[...]
Er is meer aan de hand, iets waarvan ik echt niet vrolijk word: bij Relax zijn er bij de internet-opties extra voorwaarden gekomen:

". Bij Relax (Sim Only) is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VoIP diensten. "

Het VoIP-verbod hadden ze vorig jaar al achterbaks erbij gefrommeld, maar nu is dus ook het tethering-verbod erbij gekomen. Be warned!

Bij Voordeelsim zie ik geen verbod op tethering. Verbod op VoIP is wel gehandhaafd.
Thanks, verbod op tethering in de nieuwe Relax viel me ook al op. Goed om te zien dat er middels Voordeelsim nog een optie is om het wel te kunnen doen. Over een paar maanden loopt mijn Flex af, dan eens goed kijken wat voor mij de voordeligste optie wordt. Maar na jaren Orange/T-mobile kan het nu wel eens goed een andere provider gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
Maar ja, welke? Geen provider levert meer de Flex abonnementen van weleer. Relax is dan nog onbeperkt, maar er valt een hoop buiten de bundel zodat je alsnog bij moet betalen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

troftnom schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:22:
[...]

Thanks, verbod op tethering in de nieuwe Relax viel me ook al op. Goed om te zien dat er middels Voordeelsim nog een optie is om het wel te kunnen doen. Over een paar maanden loopt mijn Flex af, dan eens goed kijken wat voor mij de voordeligste optie wordt. Maar na jaren Orange/T-mobile kan het nu wel eens goed een andere provider gaan worden.
Is dit nu dan echt niet meer mogelijk, of is het alleen als je erop betrapt wordt? En hoe groot is die kans dan?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het eerlijk gezegd wel goed dat T-Mobile tethering gaat verbieden. Uiteraard maakte ik er ook gewoon gebruik van hoor, toen ik nog klant was bij T-Mobile (zit sinds 3 weken bij KPN).

Ze zijn wel bezig om het één en ander aan te scherpen wat betreft dataverkeer, waarschijnlijk om zo de kwaliteit van de datadiensten te verbeteren, wat in veel stedelijke gebieden gewoon waardeloos was.

Zolang ze geen harde limiet in gaan voeren zoals Vodafone dat doet, dan blijft het nog wel leuk, anders ga je gewoon teveel opletten met wat je doet op je mobiel (zoals streamen).

KPN heeft geen harde limiet (cap naar 64/32 of 384/128 na +/- 500 MB of 1.5 GB te hebben gedownload, afhankelijk van het data abo dat je hebt afgesloten) en dat vind ik verder redelijk. Zelfs op de iPhone abonnementen van KPN zit geen echte harde limiet, ook al adverteren ze met 500 MB/1 GB dataverkeer. Lees de Fair Use Policy Internetbundels maar eens.
Voor MB data bundels geldt geen vaste limiet aan de te gebruiken hoeveelheid telecommunicatieverkeer, maar geldt dat dit gebruik redelijk dient te zijn.
Maar ja, ik ga nu een beetje off-topic over KPN praten ipv T-Mobile.. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
DeNachtwacht schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:03:
[...]

Is dit nu dan echt niet meer mogelijk, of is het alleen als je erop betrapt wordt? En hoe groot is die kans dan?
Mogelijk wel, kans op betraping niet zo groot waarschijnlijk. Maar heb liever dat het gewoon afgedekt is. En met die doorvoersneldheid na overschreiding limiet wordt je er toch niet vrolijker op ten opzichte van de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:34:
Zolang ze geen harde limiet in gaan voeren zoals Vodafone dat doet, dan blijft het nog wel leuk, anders ga je gewoon teveel opletten met wat je doet op je mobiel (zoals streamen).
Harde limiet of niet, met 64/64 valt er ook niet veel meer te streamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Waardeloze actie van TMo, ten eerste stoppen ze de verlengingen flex vlak voordat ik kan verlengen en verkorten ze de termijn om te verlengen van 4 naar 3 maanden. Nu ik dan alsnog 9 dec. mag verlengen, gooien ze vlak van te voren bellen per minuut erin! Dit is echt de laatste naaistreek van tmo. Ik ben weg bij dat leugenachtig, kwalitatief betreurenswaardig en over-commercieel zooitje ongeregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb gebeld met de klantenservice en wacht nog even tot januari, maar onder deze voorwaarden ga ik echt niet verlengen. Met een simonly inc internet zou ik 20 euro kwijt zijn, voor 10 euro heb ik bij telfort hetzelfde pakket aan belminuten/sms/internet. Een euro verschil vind ik de extra service wel waard maar nu is het makkelijk kiezen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Excuse me voor de kick maar ik zit met de handen in het haar. Ik heb flex en ik wil flex behouden. Helaas heb ik (nog) geen sim only dus zal ik wel moeten verlengen (en dus zonder flex verder moeten) aangezien ik anders vele malen te veel betaal per maand. Nu heb ik weinig tegen T-mobile maar begrijp ik nu goed dat ze eerst flex afschaffen, vervolgens bellen per minuut gaan hanteren en tot slot ook nog eens minder minuten per euro geven?! Wtf..

Zo maar eens een belletje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Joster:

Probeer via http://www.simonly.eu/nl/sim-only-t-mobile-flex/ een flex sim only met een bedrag wat je wil te bestellen. Doe dat inclusief nummerbehoud en je houdt gewoon je beltegoed zodra je overstapt. Van flex naar flex sim only verdampt je tegoed namelijk niet. Via de meest bekende telco-sites vind je niks meer, enkel nog flex zakelijk. Maar wie weet dat deze het nog kunnen leveren. It's worth a try ;)

Heb zelf in januari dit jaar mijn Flex 30-abbo omgezet in een 2-jarig Flex 30 sim only. Zelfde beltegoed maar je betaalt de helft. :) En zodra dat contract afloopt gewoon niks doen. Hopen dat je nog de overstap kunt maken van flex naar flex sim only. Scheelt flink als je tevreden bent met je huidige toestel of er eentje los op de kop tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joosie200, het beltegoed kan niet meegenomen worden naar een heel nieuw contract. Nummerbehoud verandert daar niks aan want het is en blijft een nieuwe aansluiting. En een standaard abonnement omzetten naar een sim only kan alleen met een vernieuwing maar Flex is er niet meer. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Joosie200 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:40:
@Joster:

Probeer via http://www.simonly.eu/nl/sim-only-t-mobile-flex/ een flex sim only met een bedrag wat je wil te bestellen. Doe dat inclusief nummerbehoud en je houdt gewoon je beltegoed zodra je overstapt. Van flex naar flex sim only verdampt je tegoed namelijk niet. Via de meest bekende telco-sites vind je niks meer, enkel nog flex zakelijk. Maar wie weet dat deze het nog kunnen leveren. It's worth a try ;)

Heb zelf in januari dit jaar mijn Flex 30-abbo omgezet in een 2-jarig Flex 30 sim only. Zelfde beltegoed maar je betaalt de helft. :) En zodra dat contract afloopt gewoon niks doen. Hopen dat je nog de overstap kunt maken van flex naar flex sim only. Scheelt flink als je tevreden bent met je huidige toestel of er eentje los op de kop tikt.
Weet je iets over de betrouwbaarheid van die website? Het zou namelijk nog kunnen lukken als ik daar kijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Je kunt het altijd proberen, maar het is redelijk duidelijk dat dit webpagina's zijn die om de een of andere reden nog online staan. Via de gewone toegang tot de site zie ik ze in ieder geval niet.
Heb in het voorjaar op de valreep nog een flex abo genomen en zelfs die werd in eerste instantie al als Relax opgezet wegens de vertraging door het papierwerk (in de tussendtijd was Flex afgeschaft). Heeft me nog wat moeite gekost om dat weer recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben inmiddels maar overgestapt naar de Voordeelsim exclusief internet. Prijzen zijn echt belachelijk omhoog gegaan, minder belminuten voor hetzelfde geld en dan ook nog eens betalen per minuut. Ik kom nota bene van een Relax abo onder de voorwaarden van 2006 dus kan je nagaan hoeveel duurder het dan wordt...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:16:
[...]

Ik heb de tarieven even gecontroleerd, maar vind het nog steeds een dikke teleurstelling.
Betalen per seconde, maar de eerste minuut moet je alsnog volledig betalen :r

"Leuk" als je meteen de voicemail krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die eerste minuut is inmiddels al een hele tijd standaard bij de providers. Je moet nog wel een heel oud abonnement hebben lopen wil je daar niet al aan vast zitten. Maar vervelend is het wel, ik raad ook iedereen aan om de voicemail uit te zetten om de providers niet verder te spekken.
Stuur dan maar een SMS als je echt wat achter wilt laten.
Pagina: 1