Dit werkt niet toch? VGA>DVI

Pagina: 1
Acties:
  • 4.120 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326500

Topicstarter
Beste Tweakers,

Misschien weet iemand het direct maar ik kan het niet zo 1,2,3 vinden maar ik denk zelf als ik logisch nadenk dat het niet werkt, maar ik kan het ook verkeerd hebben.

we hebben een pc van hp een smallform factor p3120

De PC heeft in onboard chip met VGA en DVI D
http://www.computerwoorden.nl/woorden/wdb/gif/dvi.jpg DVI-D vrouwlijk.

Nu gebruiken we twee monitoren die alleen beschikken over een VGA kabel.
Nu is mijn vraag werkt de monitor die dus een analoge VGA aansluiting heeft, want ik wil dus een verloopje die de vga stekker veranderd in een DVI-D aansluiting.

Op internet staat dat DVI-D alleen Digitale Signalen heeft, en DVI-I Analoge en Digitaal.

Of moeten we echt een Monitor gebruiken met een DVI aansluiting?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt vziw een DVI naar VGA adapter nodig hoor. Je gebruikt namelijk al 1 output (VGA) en houdt nog 1 output over (DVI) en daar wil je een VGA kabel op aansluiten. Zo'n adapter kost maar een habbekrats.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar de aansluiting op de videokaart is een DVI-D die ontvangt alleen digitale signalen, maar het gaat om een VGA kabel die erin moet (omgezet met een verloopje natuurlijk) dit gaat toch niet werken dan?
Outerspace schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:37:
Je hebt vziw een DVI naar VGA adapter nodig hoor. Je gebruikt namelijk al 1 output (VGA) en houdt nog 1 output over (DVI) en daar wil je een VGA kabel op aansluiten. Zo'n adapter kost maar een habbekrats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 326500 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:45:
Ja maar de aansluiting op de videokaart is een DVI-D die ontvangt alleen digitale signalen, maar het gaat om een VGA kabel die erin moet (omgezet met een verloopje natuurlijk) dit gaat toch niet werken dan?

[...]
Hoezo zou het niet werken? Ik heb ook een monitor aangesloten (met VGA) op een DVI output van mijn videokaart.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:54
Anoniem: 326500 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:45:

[...]
De aansluiting op de videokaart ontvangt niet, die verstuurd, wat jij wil kan gewoon :)

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:48

D4NG3R

kiwi

:)

Outerspace schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:47:
[...]

Hoezo zou het niet werken? Ik heb ook een monitor aangesloten (met VGA) op een DVI output van mijn videokaart.
Omdat dat DVI-I naar VGA is. DVI-I is DVI-A en DVI-D in 1. DVI-A (Analoog) geeft hetzelfde signaal als een VGA poort. Alles wat zo'n DVI-VGA blokje doet is het formaat van de aansluiting veranderen.
Tenzij de TS een actieve DVI->VGA adapter heeft, gaat een simpel blokje niet werken ;) .

Je zult of een dure DVI->VGA converter moeten kopen, of een goedkope videokaart (a 40 euro) en daar je beide monitoren op aansluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2010 08:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 15:13
Outerspace schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:47:
[...]

dan heb jij DVI-I op je videokaart, en TS is niet zeker of dat ook op zijn HP zit.

ik heb hier toevallig dezelfde staan, en kan bevestigen dat er inderdaad DVI-D op zit.
hier kun je dus geen adapter in doen naar VGA.

je moet een DVI scherm aanschaffen als je een 2e scherm wilt.

Edit:
of zoals Danger hierboven al zegt: een dure actieve converter.

[ Voor 6% gewijzigd door Sandertje03 op 01-12-2010 08:56 ]

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Anoniem: 326500 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:31:
Beste Tweakers,

Misschien weet iemand het direct maar ik kan het niet zo 1,2,3 vinden maar ik denk zelf als ik logisch nadenk dat het niet werkt, maar ik kan het ook verkeerd hebben.

http://www.computerwoorden.nl/woorden/wdb/gif/dvi.jpg DVI-D vrouwlijk.

Nu gebruiken we twee monitoren die alleen beschikken over een VGA kabel.
Nu is mijn vraag werkt de monitor die dus een analoge VGA aansluiting heeft, want ik wil dus een verloopje die de vga stekker veranderd in een DVI-D aansluiting.

Op internet staat dat DVI-D alleen Digitale Signalen heeft, en DVI-I Analoge en Digitaal.

Of moeten we echt een Monitor gebruiken met een DVI aansluiting?

Bedankt!
toon volledige bericht
Sommige videokaarten kunnen een VGA signaal op een DVI poort zetten, zodat je met een verloopstukje inderdaad een VGA scherm aan kan sluiten. Maar, je hebt zelf al uitgezocht dat jij een DVI-D aansluiting hebt. Daar kan de kaart dus geen VGA signaal opzetten.

Dus je hebt gelijk, je kan daar geen VGA monitor op aansluiten met een simpel verloopplugje, je hebt een actieve omvormer nodig.

//edit: tweakers zijn snel! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We gaan maar een nieuwe Low profile videokaartje bestellen met VGA en DVI-I aansluiting.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Merk en vooral type PC zou een goed antwoord ten goede komen.
Nu is het gissen naar wat mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 01-12-2010 09:03 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

stond toch in welke aansluiting het heeft tevens had ik ook neergezet dat de monitor alleen VGA had.
En ook heb ik neergezet dat DVI-D alleen digitaal kon

heb toch de benodigde info gegeven of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Anoniem: 326500 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:59:
We gaan maar een nieuwe Low profile videokaartje bestellen met VGA en DVI-I aansluiting.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Let wel goed op dat deze ook 2 monitoren ondersteunen ;) .

Bijv: pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI
Zuinig
Koel (Omdat hij zuinig is)
Beetje bij de tijd (Kaart is nog geen jaar oud)
Let wel op dat je 2 low profile gaten moet hebben, omdat er dan zo'n linker plaatje in moet:
Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/skuimages/large/P450-7918-main.jpg
sjaool schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:03:
Merk en vooral type PC zou een goed antwoord ten goede komen.
Nu is het gissen naar wat mogelijk is.
Ik ga het knap vinden als zijn PC de bovenstaande kaart niet aan kan, of de voeding moet echt al aan zijn uiterste zitten...

Vraagje: Wat ga je met de 2 schermen doen? Want gamen gaat echt onmogelijk worden.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
hier mijn werk PC. is geen low profile.
het gaat hier om een HP P3120m

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/9176/img03761.jpg

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sandertje03 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:26:
hier mijn werk PC. is geen low profile.
het gaat hier om een HP P3120m

[afbeelding]
Dat is dus wel low-profile :> Kan het niet echt opmaken uit de foto. Lijkt low-profile te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
Leuk joh, een iPhone camera. maar ik zei al, is bij mij geen low profile :+
misschien dat het hier beter te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://img808.imageshack.us/img808/6066/img03771.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Die van hem is dus wel low-profile. Hij heeft de Small Form variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tip zal hier ook rekening mee houden!
D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:07:
[...]

Let wel goed op dat deze ook 2 monitoren ondersteunen ;) .

Bijv: pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI
Zuinig
Koel (Omdat hij zuinig is)
Beetje bij de tijd (Kaart is nog geen jaar oud)
Let wel op dat je 2 low profile gaten moet hebben, omdat er dan zo'n linker plaatje in moet:
[afbeelding]

[...]

Ik ga het knap vinden als zijn PC de bovenstaande kaart niet aan kan, of de voeding moet echt al aan zijn uiterste zitten...

Vraagje: Wat ga je met de 2 schermen doen? Want gamen gaat echt onmogelijk worden.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 751559

Anoniem: 108806 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:54:
[...]

Sommige videokaarten kunnen een VGA signaal op een DVI poort zetten, zodat je met een verloopstukje inderdaad een VGA scherm aan kan sluiten. Maar, je hebt zelf al uitgezocht dat jij een DVI-D aansluiting hebt. Daar kan de kaart dus geen VGA signaal opzetten.

Dus je hebt gelijk, je kan daar geen VGA monitor op aansluiten met een simpel verloopplugje, je hebt een actieve omvormer nodig.

//edit: tweakers zijn snel! *O*
Ik heb hetzelfde probleem, heb ook een blokje ertussen die van dvi-d naar vga gaat, heb een R9 390 videokaart met alleen 2x een DVI-D aansluiting.
Krijg dus ook geen beeld via zo'n blokje, jullie hebben het over een actieve omvormer hebben jullie misschien een linkje waar ik zo'n ding kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-07-2024
Google op: dvi-d naar vga converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robogeeka schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:54:
Google op: dvi-d naar vga converter?
Heb ik dan zo'n ding nodig:
https://www.startech.com/...rkabel-1920x1200~DVI2VGAE

Of werkt dit ook niet?
Heb nu deze, maar die werkt niet:
http://s474818768.onlinehome.us/list/dvivga/011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-07-2024
De eerste is er 1 naar 1920/1200, ik weet niet de resolutie van jouw scherm en ook niet of dit backwards compatible is. Maar dat is ongeveer wat je nodig gaat hebben :).

Het 2e is een passieve converter, die gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt, dan is het dus niet gek dat ik op 3 verschillende monitoren geen beeld krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 751559 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:45:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, heb ook een blokje ertussen die van dvi-d naar vga gaat, heb een R9 390 videokaart met alleen 2x een DVI-D aansluiting.
Krijg dus ook geen beeld via zo'n blokje, jullie hebben het over een actieve omvormer hebben jullie misschien een linkje waar ik zo'n ding kan kopen?
Enige reden om in een oud topic te posten is om voortschrijdende inzichten toe te voegen die voor anderen nuttig zijn.

Op dit vlak is sinds 2010 niets veranderd. "Ik heb hetzelfde probleem" is in ieder geval geen toevoeging, en "Waar koop ik xxx?" is sowieso niet topicwaardig.

Graag oude }:O }:O in de sloot laten. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.