Nieuwe pc - raar probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:30
Hallo mensen, afgelopen week heb ik mijn nieuwe systeem in elkaar gezet. nu heb ik een hele rare error.
Elke ochtend als ik mijn pc aanzet, krijg ik allemaal fouten in windows, bestanden afgesloten, bestanden niet kunnen vinden om programma's te starten. 1 groot drama. erna vaak nog is een blue screen met "page_fault_in_nonpaged_area" En dit heb ik vrijwel alleen als ik de pc in de ochtend start.als ik hierna een checkdisk doe van windows. is het probleem erna opgelost. ik kan dan de hele dag normaal werken op de pc. maar als ik dan ga slapen, kan je de klok er op gelijk zetten dat ik de volgende ochtend weer problemen heb.
Wat heb ik geprobeerd: fresh windows install van andere DVD. ( installatie gaat op de SSD, deze formatteer ik gewoon via de windows installatie dvd, dit is correct zo toch? )

Memtest 86(wel met allebei de geheugen bankjes er in, na een nachtje aan laten staan alles passed en 0 errors.

Wel zijn de front stekkers in de kast van de audio niet goed. als ik hierop een stekker aansluit krijg ik: stekker aangesloten/afgesloten/aangesloten/afgesloten/aangesloten/afgesloten/.. hier krijg ik een replacement frontpanel voor. Ben echt ten einde raad.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 78,52€ 78,52
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 208,50€ 208,50
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 74,38€ 74,38
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 33,55€ 33,55
1Antec TruePower TP-650€ 69,-€ 69,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 117,-€ 117,-
1Corsair CMX4GX3M2A1600C7€ 75,70€ 75,70
1AMD Phenom II X6 1090T€ 201,50€ 201,50
1Asrock 890FX Deluxe4€ 138,50€ 138,50
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCIE€ 218,-€ 436,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.449,64

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-12 14:56
Heb je je SSD getest? zoniet, doe ff. Misschien is hij niet helemaal goed.

[ Voor 92% gewijzigd door HesRuud op 01-12-2010 08:26 ]

Kiek em goan!

• Dacuuu
soulfightah schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:26:
[...]

Heb je je SSD getest? zoniet, doe ff. Misschien is hij niet helemaal goed.
Waarmee kan ik de SSD testen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:06

D4NG3R

kiwi

:)

Het probleem ligt sowieso bij je Pagefile, zoals duidelijk mag zijn in de error.
Staat je SSD wel op AHCI ingesteld in de BIOS?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-12 13:07

Theck88

If it's hard just KISS!

D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:30:
Het probleem ligt sowieso bij je Pagefile, zoals duidelijk mag zijn in de error.
Even inbreken in dit topic en ter aanvulling van de algemene kennis. Waarom dien je het naar AHCI te zetten in de BIOS?
Ik heb ook een SSD, maar heb daar niks aan veranderd en onderga geen fouten.

[ Voor 5% gewijzigd door Theck88 op 01-12-2010 08:35 ]

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• Dacuuu
D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:30:
Als ik in de bios zit ( kreeg het mobo met versie 1.1, erna update naar 1.2 en erna naar 1.5) maar dit lost niks op. Als ik kijk staat er bij:

SATA Operation mode: [IDE]
SATAIDE Combined mode: Enabled
SATA3_7,8 Operation mode: IDE
Compatible mode: AUTO
Onboard IDE/1394 Controller Enabled

Moet dus de 1e, operation mode veranderen?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

SATA Operation Mode moet je op AHCI zetten ja. Mogelijk moet je wel je OS weer opnieuw installeren aangezien ik zelf geen ervaring heb met SSD's.
Waarom AHCI? Omdat het 9/10x meer preformance oplevert, en bij sommige SSD's zelfs vereist is.
Zie zo bijv: http://benchmarkreviews.c...d=38&limit=1&limitstart=3
Endscore AHCI: 215
Eindscore IDE: 159...

Read, en voornamelijk random read snelheid gaat een flink stuk vooruit.

Even een andere vraag: is je Win7 legaal? En welke Win7 gebruik je?

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2010 08:47 ]

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-12 10:47

amaterasu

In memory of Cj

Ik had precies hetzelde probleem met mijn nieuwe systeem een hele tijd terug. 8Gb ram en na meerdere uren Memtest geen fouten. ongeveer 1 maand erna opnieuw memtest gedaan en deze sloeg plots rood uit. Geheugen terug gestuurt en nu geen last meer van.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even een sidenote: Heb je wel Memtest86+ gebruikt. De + variant dus?
En heb je deze minimaal 8 - 12 uur laten lopen? ('s nachts bijvoorbeeld)

• Dacuuu
D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:45:
SATA Operation Mode moet je op AHCI zetten ja. Mogelijk moet je wel je OS weer opnieuw installeren aangezien ik zelf geen ervaring heb met SSD's.
Waarom AHCI? Omdat het 9/10x meer preformance oplevert, en bij sommige SSD's zelfs vereist is.
Zie zo bijv: http://benchmarkreviews.c...d=38&limit=1&limitstart=3

Read, en voornamelijk random read snelheid gaat een flink stuk vooruit.

Even een andere vraag: is je Win7 legaal? En welke Win7 gebruik je?
Nee: ik heb gebruikt: http://www.memtest86.com/ Dus niet de + versie.. die ga ik zo dan maar even runnen.

Gebruik nu nog even de 30 dagen trial. de 1e dvd waarmee ik geïnstalleerd had was nieuw, de versie die ik erna geïnstalleerd heb is een versie ik ik al op 4 pc's goed heb geïnstalleerd.

Nu staat SATA operation dus op ide

nu zie ik dit:

SATA3_1 NOT DETECTED .
SATA3_2 NOT DETECTED
SATA3_3 ATAPI CDROM --- CD ROMSPELER
SATA3_4 Hard Disk --- mijn Samsung 2TB schijf
SATA3_5 NOT DETECTED
SATA3_6 Hard Disk --- Dit is de SSD
SATA3_7 NOT DETECTED
SATA3_8 NOT DETECTED
IDE1 Master NOT DETECTED
IDE Slave NOT DETECTED

Als ik de SATA Operation mode op AHCI zet
krijg ik dit:
En hiermee boot windows niet, ben de 2TB hard disk en de cdrom speler dan kwijt.
Op mijn mobo zitten 2 Sata aansluitingen + 6 aansluitingen.

SATA3_5 NOT DETECTED
SATA3_6 Hard Disk --- Dit is de SSD
SATA3_7 NOT DETECTED
SATA3_8 NOT DETECTED
IDE1 Master NOT DETECTED
IDE Slave NOT DETECTED

SATA3_1 NOT DETECTED .
SATA3_2 NOT DETECTED
SATA3_3 NOT DETECTED --- CD ROMSPELER
SATA3_4 NOT DETECTED --- mijn Samsung 2TB schijf

[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 01-12-2010 08:59 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan werkt het niet fatsoenlijk op jouw bord. Terugzetten op Default of IDE dus..

Zie mijn vorige post trouwens even ;) . Had je al gezien.
Je kan hem het beste 's nachts een keer flink lang laten scannen.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2010 09:00 ]

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-12 12:27
Zodra je AHCI instelt is het volgens mij normaal dat je windows niet meer start, er is hier volgens mij wel een fix voor te vinden. Ergste geval moet je windows opnieuw installeren.

• Dacuuu
D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:59:
Dan werkt het niet fatsoenlijk op jouw bord. Terugzetten op Default of IDE dus..

Zie mijn vorige post trouwens even ;) . Had je al gezien.
Je kan hem het beste 's nachts een keer flink lang laten scannen.
Mobo iets mee aan de hand wat niet goed is?

Als ik kijk bij Primary Graphics Adapter, staat die op: PCI
Deze kan ik ook op PCI Express zetten. Staat die dan wel goed op "PCI"?

I

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-12 13:07

Theck88

If it's hard just KISS!

Misschien dit even proberen.

http://www.ithinkdiff.com...-7-rc-after-installation/

Dit is als je naar AHCI wilt gaan zonder Windows opnieuw te installeren.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• Dacuuu
ThijsPothoff schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:05:
Misschien dit even proberen.

http://www.ithinkdiff.com...-7-rc-after-installation/

Dit is als je naar AHCI wilt gaan zonder Windows opnieuw te installeren.
Dankje! ga dit zo even doen, heb net de memtest86+ V4.10 gebrand op een cdtje. Met deze versie staat de ram setting ook beter 666 MHz (DDR1333) / CAS: 9-9-9-24. Maar ik heb 1600 mhz geheugen met een CL van 7..

na 1 volledige pass probeer ik even om te veranderen naar ahci, vannacht doe ik een volledige memtest run.

• Mar.tin
  • Laatst online: 17:25
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:01 ]

• Dacuuu
Mar.tin schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:17:
Alles al geprobeerd te reseaten? Dit loste een tijdje geleden bij mij nogal wat problemen op.
Nee, in de bios staat alles default, ik heb wel nu in de bios de Audio front panel uitgezet. omdat deze dus tript (wordt vandaag een nieuw frotpanel naar me opgestuurd)
Verder ben ik niet erg thuis in de memory timing. maar zal ik het geheugen dan handmatig op 1600 moeten zetten? en verder niks veranderen?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dacuuu schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:11:
[...]

Dankje! ga dit zo even doen, heb net de memtest86+ V4.10 gebrand op een cdtje. Met deze versie staat de ram setting ook beter 666 MHz (DDR1333) / CAS: 9-9-9-24. Maar ik heb 1600 mhz geheugen met een CL van 7..

na 1 volledige pass probeer ik even om te veranderen naar ahci, vannacht doe ik een volledige memtest run.
Heb je in de bios wel alles goed gezet voor je geheugen? Alles wat boven de 1333Mhz zit moet handmatig worden ingesteld.

Je hebt heel je bios ect nog niet eens goed gezet en je hebt problemen.. Zou het wat met elkaar te maken kunnen hebben, aangezien page file problemen vaak verband hebben met geheugen problemen... :> .

Even een vraagje: Waarom heb je 1600Mhz geheugen en een Mugen II gekocht? Je lijkt er echt geen verstand van te hebben (Niet kwaad bedoeld). En dan voegt het echt niks toe :S .

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2010 09:21 ]

• Dacuuu
D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:21:
[...]

Heb je in de bios wel alles goed gezet voor je geheugen? Alles wat boven de 1333Mhz zit moet handmatig worden ingesteld.

Je hebt heel je bios ect nog niet eens goed gezet en je hebt problemen.. Zou het wat met elkaar te maken kunnen hebben, aangezien page file problemen vaak verband hebben met geheugen problemen... :> .

Even een vraagje: Waarom heb je 1600Mhz geheugen en een Mugen II gekocht? Je lijkt er echt geen verstand van te hebben (Niet kwaad bedoeld). En dan voegt het echt niks toe :S .
Ik heb nog nooit geheugen gehad boven de 1333 gehad. met een lagere cas, heb je wat meer speling met een overclock toch? de mugen als koeler, heeft dat er verder nog niets mee te maken toch? alleen wat lagere temps bij een hogere kloksnelheid. aangezien de cpu black edition is, kan ik heel makkelijk de multiplier iets omhoog schroeven. ik sta graag open voor meer informatie, en vat je kritiek ook echt niet slecht op.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-12 12:44
Als je ahci nog een poging gaat geven, zou ik gelijk de sata volgorde aanpassen (ssd op eerste poort, dvd ergens achteraan). Misschien herkent ie je sata apparaten dan wat beter.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het gaat je bij OC'ing weinig extra speling geven, aangezien jij mij geen extreme overklokker lijkt. Ja, je zult in de BIOS alles handmatig moeten instellen. De Mugen II heeft weinig met het probleem te maken nee, maar ik vroeg mij alleen af waarom je het gekocht had.

Eerst maar eens even het geheugen goed instellen in de BIOS. Voordat je verder gaat.

Hierop instellen dus:
Latencies: 7-8-7-20
Voltage: 1.65

Het gaat om deze 4 latencies ;)
Wikipedia: Memory timings

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2010 09:37 ]

• Dacuuu
D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:32:
Het gaat je bij OC'ing weinig extra speling geven, aangezien jij mij geen extreme overklokker lijkt. Ja, je zult in de BIOS alles handmatig moeten instellen. De Mugen II heeft weinig met het probleem te maken nee, maar ik vroeg mij alleen af waarom je het gekocht had.

Eerst maar eens even het geheugen goed instellen in de BIOS. Voordat je verder gaat.

Hierop instellen dus:
Latencies: 7-8-7-20
Voltage: 1.65

Het gaat om deze 4 latencies ;)
Wikipedia: Memory timings
Ben dat inderdaad niet, maar vind het wel erg leuk om er over te lezen, meer info te vergaren. het scheelde niet heel erg veel in geld, dus ik dacht, waarom niet.

DRAM voltage stond al op 1.650 V

Memory clock heb ik veranderd van AUTO naar 800MHz DDR3_1600. ( of moet ik deze auto laten staan en alleen de timing veranderen?)

Nu heb ik de CAS Latency (CL) op 7 CLK gezet
TRCD op 8
TRP op 7
TRAS op 20

memory controller mode op unganged, zoals dat standaard staat, en de rest niks veranderd.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zo staat hij (in principe) goed. Krijg je nogsteeds de pagefile error? Misschien moet je 1x weer dat restore/scan uitvoeren, en daarna doet hij het mogelijk weer normaal.

• Dacuuu
D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:46:
Zo staat hij (in principe) goed. Krijg je nogsteeds de pagefile error? Misschien moet je 1x weer dat restore/scan uitvoeren, en daarna doet hij het mogelijk weer normaal.
ik kan dit nu nog niet goed ervaren, aangezien ik vanochtend toen ik het weer had, het zo zat was dat ik windows er weer opnieuw heb geherinstalleerd. Timing staat nu zoals je me verteld hebt. en de modus van auto naar 1600 gezet.
Het rare is, dat ik dit probleem vrijwel alleen heb als de pc lang uit staat. bijv een hele nacht.

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Is het geheugen misschien niet compatible met het moederbord? Op de Asrock site zie ik het zo niet staan bij de lijst van ondersteunde geheugen modules. In de manual staat wel een waarschuwing over het gebruiken van DDR3 geheugen:
Whether 1866/1800/1600MHz memory speed is supported depends on the
AM3 CPU you adopt. If you want to adopt DDR3 1866/1800/1600 memory
module on this motherboard, please refer to the memory support list on our
website for the compatible memory modules.
ASRock website http://www.asrock.com
niet dat ik veel verstand heb van het onderwerp, maar de nieuwe pc van mn broer had een tijdje terug ook steeds last van problemen met booten van windows na een 'koude' start. Uiteindelijk pc retour gezonden naar de webshop, daar bleek het geheugen niet compatible te zijn met het moederbord.

wild mutant space hamsters

• Mar.tin
  • Laatst online: 17:25
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:09 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zijn geheugen staat IDD niet in de QVL, dit zou er (veel) mee te maken kunnen hebben. Maar 9/10x werkt geheugen wat niet in de QVL staat gewoon normaal.

• Dacuuu
pkopf schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:08:
Is het geheugen misschien niet compatible met het moederbord? Op de Asrock site zie ik het zo niet staan bij de lijst van ondersteunde geheugen modules. In de manual staat wel een waarschuwing over het gebruiken van DDR3 geheugen:

[...]

niet dat ik veel verstand heb van het onderwerp, maar de nieuwe pc van mn broer had een tijdje terug ook steeds last van problemen met booten van windows na een 'koude' start. Uiteindelijk pc retour gezonden naar de webshop, daar bleek het geheugen niet compatible te zijn met het moederbord.
Als ik de geheugen reepjes van de site intik bij de pricewatch, kan ik de meeste niet eens vinden.

Hoelang zou het duren voordat het een 'koude start' is? gisteren was ik 2 uur weg geweest, expres de pc uit gedaan. hierna kreeg ik niet de error, doe ik hem erna weer uit, en vanochtend weer aan. error.

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:13:
Zijn geheugen staat IDD niet in de QVL, dit zou er (veel) mee te maken kunnen hebben. Maar 9/10x werkt geheugen wat niet in de QVL staat gewoon normaal.
9 van de 10 keer zou het moeten werken inderaad.

maar om het uit te sluiten raad ik je aan om (bij iemand) een geheugen reepje te lenen en het daar mee te testen. als die dan wel blijft draaien heb je gelijk je antwoord.

naast dat heb ik nog niet terug gelezen of de bios nu op AHCI staat ingesteld?
ik zou zoals eerder aangegeven ook je schijf op Sata 1 zetten en alles op volgorde aansluiten. (ook al is dat gevoelsmatig alleen maar beter).

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dacuuu schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:18:
[...]

Als ik de geheugen reepjes van de site intik bij de pricewatch, kan ik de meeste niet eens vinden.

Hoelang zou het duren voordat het een 'koude start' is? gisteren was ik 2 uur weg geweest, expres de pc uit gedaan. hierna kreeg ik niet de error, doe ik hem erna weer uit, en vanochtend weer aan. error.
Een "Koude" start is gewoon een start waarbij de componenten op kamertemperatuur of lager zijn. Een fatsoenlijke werktemp voor een PC is ~19c of hoger. Gewoon een kamertemp dus. Tenzij jij bij 16c zit te ijsberen :+ .

• Dacuuu
@Renedis: nee ik heb hem nog niet veranderd naar AHCI. Ik dacht als ik alles ga veranderen, weet ik nog steeds niet waar het probleem vandaan komt. Mijn broertje heeft 2 reepjes van 2gb DDR2 geheugen, weet even niet uit mijn hoofd welke, maar dan prik ik de bankjes nog wel even over.

@D4NG3R: Ga ik zo pc uit zetten, kast open, en zo'n grote zomer fan er op zetten.. misschien dat ik het proces daarmee kan versnellen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dacuuu schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:24:
@Renedis: nee ik heb hem nog niet veranderd naar AHCI. Ik dacht als ik alles ga veranderen, weet ik nog steeds niet waar het probleem vandaan komt. Mijn broertje heeft 2 reepjes van 2gb DDR2 geheugen, weet even niet uit mijn hoofd welke, maar dan prik ik de bankjes nog wel even over.
DDR2 past niet op jouw mobo ;)
Ik zoek zometeen even uit hoe je ACHI kan gebruiken op jouw mobo.
@D4NG3R: Ga ik zo pc uit zetten, kast open, en zo'n grote zomer fan er op zetten.. misschien dat ik het proces daarmee kan versnellen.
Nee, je begrijpt het niet helemaal. Een koude start betekend dus dat de onderdelen koud zijn als ze worden opgestart. Een zomerfan erop zetten werkt niet echt.. Dan word het immers nog koeler :P .

Zet hem eens aan, en laat hem in de BIOS gewoon eens 5 mins aan staan. Reset daarna en kijk of hij het weer doet.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 01-12-2010 10:28 ]

• Dacuuu
D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:27:
[...]

DDR2 past niet op jouw mobo ;)
Ik zoek zometeen even uit hoe je ACHI kan gebruiken op jouw mobo.

[...]

Nee, je begrijpt het niet helemaal. Een koude start betekend dus dat de onderdelen koud zijn als ze worden opgestart. Een zomerfan erop zetten werkt niet echt.. Dan word het immers nog koeler :P .

Zet hem eens aan, en laat hem in de BIOS gewoon eens 5 mins aan staan. Reset daarna en kijk of hij het weer doet.
Nu breekt mijn klomp, een koude start zal ik daarmee toch kunnen simuleren? anders moet ik wachten tot morgen vroeg om te kijken of het probleem is opgelost.

Ik ga zo proberen om gewoon 5 minuten te wachten in de bios, erna wel exit bios zonder instellingen te resetten eruit, en dan weer is kijken of ik error krijg.

Edit: nu zie ik het. aleen DDR3. dom van mij.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je PC is met 30 mins ofzo ook alweer koud. Al helemaal met je dikke mugen.

• Dacuuu
D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:38:
Je PC is met 30 mins ofzo ook alweer koud. Al helemaal met je dikke mugen.
Gisteren lukte het me niet om Call of duty 6 te spelen, als ik hem opende kreeg ik iw4mp.exe in mijn taak beheer, deze was 2 mb.. nu na het handmatig instellen kan ik hem na het installeren wel gewoon spelen. ik hoop echt dat het is opgelost zo.

Als ik bij google zoek naar cold boot error,krijg je nou niet echt 1 oplossing. zoveel problemen zoveel oplossingen..

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Houd ons op de hoogte, als hij het vanavond nogsteeds probleemloos doet, kun je nog even een nachtje Memtest86+ laten lopen, 's morgensvroeg geen errors? Kun je het geheugen waarschijnlijk uitsluiten.

• Dacuuu
D4NG3R schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:48:
Houd ons op de hoogte, als hij het vanavond nogsteeds probleemloos doet, kun je nog even een nachtje Memtest86+ laten lopen, 's morgensvroeg geen errors? Kun je het geheugen waarschijnlijk uitsluiten.
Dat ga ik doen, al had ik met de oude memtest geen errors, maar dit was dus geen goede indicatie.

Ik houd jullie op de hoogte, geweldige hulp hier, een dikke 10!

Edit (15:25): Tot nu toe draait hij als een zonnetje..

[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 01-12-2010 15:25 ]

• Dacuuu
Gisteren draaide alles helemaal super. Gisteren heb ik van 7 uur 'avonds tot 12 uur de pc uit gehad, erna geboot en hij leek het goed te doen. Heb ik hem erna uit gezet. en vanochtend weer aangezet. doet hij het beter, maar krijg na 5 minuten toch een error in firefox en erna in windows verkenner, deze start hij opnieuw op en dan is het weer goed. Pc staat nu 5 minuten aan en dit is nu 2 keer geweest. Echter na het restarten van windows verkenner draait hij wel weer normaal, dat deed de pc gisteren enzo niet. Memtest ga ik vannacht draaien. omdat de errors alleen voorkomen na dus een colt boot.

Edit: heb nu maar is de colt'nquite en turbo mode functie uit gedaan. en mn cpu vast gezet op 2600 mhz. kijken wat die nu doet.

Edit2: als ik op de corsair site kijk zie ik mijn geheugen staan bij intel maar niet bij amd, zou dit veel uitmaken?

[ Voor 16% gewijzigd door Dacuuu op 02-12-2010 09:18 ]

• Dacuuu
Ik heb contact opgenomen met het bedrijf waar ik mijn spullen heb besteld. ze gaan mij helpen met het zoeken naar geheugen wat dan wel werkt. als ik die lijst bekijk van AS rock, en ik tik die serie nrs in bij de pricewatch. zijn de meeste niet bekend of bijna niet leverbaar..moet ik die lijst dan wel serieus nemen?

• Dacuuu
Nieuw geheugen gehad ik heb gekozen voor de Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4GX

Wel een iets andere timing..maar deze was op voorraad. nu morgen ochtend afwachten

Edit: en het werkt !

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 04-12-2010 09:07 ]

Pagina: 1