PROBLEEM K7V133 mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Foxclone
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04-2024

Foxclone

Een vos verliest wel zijn.....

Topicstarter
Nou, ik zit met een probleem... ik ga morgen terug naar het bedrijf waar ik het MOBO heb gekocht maar zou graag jullie mening willen horen... ik heb gisteren een 1Ghz socket A thunderbirdje gekocht met een ASUS K7V133 MOBO wat is nu het probleem bij het opstarten veranderd mijn monitor onmiddelijk de frequentie :? na het formatteren van mijn HD wil ik een OS erop zetten ik kies voor Win98SE na de installatie loopt tie na 30 seconden vast zodra ik in windoos zit. Dit gebeurd ook bij WinME! Bij Win2k lijkt alles te werken alleen het beeld (pijn aan mijn kop) en toch staat tie op 1027x .. en 85 Hertz verder heb ik onder Win2k een onbekend apparaat en ik zou ook niet weten welk apparaat dat nu zou moeten zijn... Ik had voor een ASUS mobo gekozen omdat ik d8 dat het wel zou klikken met mijn videokaart ook een ASUS (Geforce 2 32MB DeLuxe). Aan mijn MOBO heb ik verder niets veranderd (jumperfree mode). Ligt het nu aan het MOBO en moet ik morgen gewoon een hele nieuwe claimen? Of ligt het aan de software? Als ik een nieuwe krijg hebben jullie dan suggestie's welk mobo ik zou moeten nemen, want ik ben niet echt te spreken van de ASUS K7V133 :'( Is de ASUS K7V133 nou een slecht MOBO of is toevallig die van mij kapot... :? :?

nVENTIV

Verwijderd

Ehm...heb je al een nieuwe BIOS (1004 is net uit :)) erop gezet? De BIOS settings zijn ook niet echt om over het hoofd te zien!

Zou absoluut stabiel moeten werken. Hoop ook niet dat je bijv. de via drivers vergeten bent...:)

/edit:
Geef ook ff de specs van je PC, drivers die je gebruikt etc etc. Lijkt SW matig: Anders zou win2K ook voor geen meter moeten werken :)
/edit

En O ja: Het is een A7V133 :+

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op Wednesday 14 March 2001 17:33 schreef Foxclone het volgende:
Is de ASUS K7V133 nou een slecht MOBO of is toevallig die van mij kapot... :? :?
Stuk, want dit bordje is een van de beste.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Foxclone

Foxclone

Topicstarter
Ja, ik ga morgen maar snel terug naar de winkel.. en die VIA 4 in 1 driver heb ik geinstalleerd... alleen daar schijnt ook weer een update voor te zijn. De BIOS flashen ging niet omdat er al een versie in zat van 6 maart... da's toch niet zolang :? geleden. Nu was er iemand die mij veel info gaf , en die zei dat het aan de IRQ adressering lag... zijn er mensen die daar problemen mee gehad hebbe...? En kapot of werkend ik heb 'm gisteren gekocht dus dat zal wel gedekt worden >:) maar het is wat omslachtig... Zou het dan toch liggen aan de IRQ adressen?

nVENTIV

• Foxclone

Foxclone

Topicstarter
STUK! was mijn mobo vandaag een nieuwe erin gezet en 90% van de problemen opgelost.... nu heb ik alleen nog een probleem met mijn videokaart. Ik krijg de freq. niet boven de 60 Hertz ook niet met de nieuwste NVIDIA drivers.. ik heb een ASUS 7700 32 MB GF2 en het beeld trilt :(. Ligt het aan de VIA chipset op mijn mobo?

nVENTIV

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Dat met die video kaart klinkt als de w2k refresh rate fix! KAn je effe een searchje op doen en dan vindt je em wel!

A.

Verwijderd

Vorige week was er een Nvidia WIN2k fix gereleased omdat er problemen waren met de default settings die steeds terug keerde.

Suc6

• Foxclone

Foxclone

Topicstarter
Alleen ik heb geen w2k geinstalleerd? Ik draai gewoon onder 98SE en ik blijf de trilling erin houden... snap er niets van nu heb ik hem op 1024x768@120 gekregen en nog steeds een irri trilling.... begrijpen jullie dat :'(???

nVENTIV

Pagina: 1