UPS levert iPad bij verkeerde adres af. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.038 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:37
Vorige week met black friday heb ik een iPad en hoesje besteld op apple.com. Vandaag stond de koerier voor de deur met alleen één hoesje. Dus die ondertekend en gevraagd of er nog een pakketje was. Helaas was er geen iPad. Dacht die komt van de week wel...
Maar log ik net in bij Order status van Apple. Kijken waar die iPad blijft. Stond dat al bezorgd en ondertekend door mijn naam en die van iemand anders. Toen bij UPS wezen kijken en daar stond die andere naam er ook weer bij één pakketje.
Het lijkt dat iemand mij iPad heeft ontvangen en ondertekend. Maar wat kan ik nu het beste doen?

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 13:23

Brons

Fail!

Contact opnemen met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
*Snip* LMGTFY linkjes zijn ongewenst.

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 01-12-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

Nobby

Nuts!

UPS erop aanspreken?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TS heeft met UPS niets van doen. Apple is de opdrachtgever voor de zending en zal dus uit moeten (laten) zoeken waar de iPad gebleven is. Apple is verantwoordelijk in deze, de TS hoeft alleen maar Apple te contacteren om te vragen waar zijn Ipad blijft.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

redfoxert schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:28:
TS heeft met UPS niets van doen. Apple is de opdrachtgever voor de zending en zal dus uit moeten (laten) zoeken waar de iPad gebleven is. Apple is verantwoordelijk in deze, de TS hoeft alleen maar Apple te contacteren om te vragen waar zijn Ipad blijft.
Correct het risico van verzending en de daadwerkelijke bezorging aan jou ligt bij Apple, zulks vind je in artikel 7:11 Burgerlijk wetboek. Contacteer dus Apple met de situatie die jij hebt geconstateerd en laat hen het regelen voor jou.
art. 7:11 BW
Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 01-12-2010 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 20:43

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

UPS is slechts de vervoerder/bezorger in deze. Zij zullen ook meteen zeggen dat je eerst bij Apple moet aankloppen, ook als de fout bij UPS zelf ligt. Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) moet Apple namelijk opdracht geven aan UPS om het pakketje op het verkeerde adres weer terug op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 17:00

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Kan je via het telefoonboek niet even snel je straat/buurt scannen op die naam en even langslopen om te vragen of daar per ongeluk een pakketje is ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Als het al niet gezegd is: UPS is degene bij wie je moet zijn ALS het afleveradres wel juist is.
allerlei andere verhalen waarmee men zich ervan probeert af te maken niet accepteren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Anoniem: 323791 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:28:
Als het al niet gezegd is: UPS is degene bij wie je moet zijn ALS het afleveradres wel juist is.
allerlei andere verhalen waarmee men zich ervan probeert af te maken niet accepteren. :/
Je moet je schamen dat je die paar reacties in dit topic niet eerst even doorleest voordat je post.
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12361

*Is blij met zijn nieuwe ipad, die zomaar uit de lucht kwam waaien* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Anoniem: 12361 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:32:
*Is blij met zijn nieuwe ipad, die zomaar uit de lucht kwam waaien* O-)
zulke grapjes mag je van mij wel achterwegen laten.
Ik kan iemand wel het ziekenhuis inmeppen als ze mijn pakketjes aannemen zonder dat ik er toestemming voor geef.

Dit geval is het weer een hoop getouw trek met apple en upc voor dat je eindelijk je I-pad heb, waarvoor je al betaald heb.
Postbezorgers anno 2010 :r

edit : daarom alles boven de 250euro koop ik in een winkel.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 02-12-2010 14:35 . Reden: toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09
Wacht even, dus ik zou er rekening mee moeten houden dat ik pakjes van jou niet aan mag nemen als ze bij mij aanbellen?
Sorry hoor. Daar zou je mij niet voor hoeven te meppen.

De schuld ligt bij de postbezorger. Overigens kan het best zijn dat het iemand bij jou in de buurt is waarbij je het zo op kan halen zonder problemen. Wel vaag dat je dan geen briefje hebt. Dus, lijkt het mij erop dat ze gewoon verkeerd bezord hebben.

Heb je al contact opgenomen met Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Arunia schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:38:
Wacht even, dus ik zou er rekening mee moeten houden dat ik pakjes van jou niet aan mag nemen als ze bij mij aanbellen?
Sorry hoor. Daar zou je mij niet voor hoeven te meppen.

De schuld ligt bij de postbezorger. Overigens kan het best zijn dat het iemand bij jou in de buurt is waarbij je het zo op kan halen zonder problemen. Wel vaag dat je dan geen briefje hebt. Dus, lijkt het mij erop dat ze gewoon verkeerd bezord hebben.

Heb je al contact opgenomen met Apple?
Dat bedoel ik dus niet, want als JIJ tekent met JOUW handtekening en JOUW naam, kan ik het terug zien en hem ophalen bij je.
Maar als mensen MIJN handtekening "of zogenaamd natuurlijk " en mijn naam gebruiken kan ik daar erg pist over worden.
Want je weet niet waar je moet zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:52
Mektheb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:35:
[...]

zulke grapjes mag je van mij wel achterwegen laten.
Ik kan iemand wel het ziekenhuis inmeppen als ze mijn pakketjes aannemen zonder dat ik er toestemming voor geef.

Dit geval is het weer een hoop getouw trek met apple en upc voor dat je eindelijk je I-pad heb, waarvoor je al betaald heb.
Postbezorgers anno 2010 :r

edit : daarom alles boven de 250euro koop ik in een winkel.
Beetje overdreven reactie, humor mag nog anno 2010.

Maar om trollen te voorkomen; dit is al 100 keer besproken op het forum. Contact opnemen met Apple, als het goed is start zij een onderzoek en krijg je binnen enkele dagen tot weken een uitslag. Misschien is je pakje wel gesplitst en bestaat het uit twee zendingen. Wat staat op de vrachtbrief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
Maar het is toch niet met jouw handtekening
LamSchaap schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:21:
Stond dat al bezorgd en ondertekend door mijn naam en die van iemand anders. Toen bij UPS wezen kijken en daar stond die andere naam er ook weer bij één pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:19
Mektheb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:39:
[...]

Dat bedoel ik dus niet, want als JIJ tekent met JOUW handtekening en JOUW naam, kan ik het terug zien en hem ophalen bij je.
Maar als mensen MIJN handtekening "of zogenaamd natuurlijk " en mijn naam gebruiken kan ik daar erg pist over worden.
Als iemand jou handtekening heeft vervalst kun je ook nog gewoon aangifte doen.
De persoon die zich voordoet als jou en je pakket "steelt" is misschien nog strafbaar ook.
Als Apple niet al te snel is zou ik ook nog even bij de politie langs gaan. Daarmee voorkom je misschien ook dat de persoon die dit doet het nog een keer doet, als ze hem te pakken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09
Mektheb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:39:
[...]

Ok, dat is al wat duidelijker. Dan begrijp ik dat je daar erg moeilijk over kan doen. Dat zou ik dan ook hebben.
Maar als er wel een andere naam en handtekening zou staan, dan is het wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Frijns.Net schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:44:
[...]

Als iemand jou handtekening heeft vervalst kun je ook nog gewoon aangifte doen.
De persoon die zich voordoet als jou en je pakket "steelt" is misschien nog strafbaar ook.
Als Apple niet al te snel is zou ik ook nog even bij de politie langs gaan. Daarmee voorkom je misschien ook dat de persoon die dit doet het nog een keer doet, als ze hem te pakken krijgen.
Dat zou ik zeker ook doen, maar neemt niet weg al deze dingen enorm veel tijd / stress bezorgen.
verder inderdaad aangifte doen als dat zo is.

Maar dat je geen briefje in de bus krijgt is al helemaal slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:14
En TS? Is er al een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:37
Gisterenmiddag stond UPS voor de deur met de iPad. Pakketje was per ongeluk bij andere pakketten terecht gekomen. Ze hebben excuses aangeboden en die mensen hadden de doos dicht gelaten. :)

Kan niet wachten tot volgende week. De iPad is bedoeld voor mijn oma(85). Wil haar reactie wel is zien. :9

[ Voor 20% gewijzigd door LamSchaap op 02-12-2010 17:02 ]

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 23:07

Stewie!

Keen must die!

Oma aan de iPad, dat is leuk! Zeker een followup topic waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:38

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Goed, ivm het HK gehalte kan dit topic op slot. Wens je oma veel plezier met d'r ipad ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.