Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
.........

[ Voor 103% gewijzigd door MuisM4t op 13-03-2017 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
Ik vind het schandalig dat er mensen geld aan verdienen als er een zogenaamd 'goed doel' op straat wordt verkocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Dat begrijp ik. Alleen is dit topic niet voor dat soort discussies bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind personen die op het station staan te flyeren voor wat voor organisatie dan ook net zo vervelend als mobieletelefonieproviders die twee keer per dag bellen of ik misschien een ander abonnement wil. Nee, ik heb al twee jaar sim-only afgesloten, laat me met rust!

Voel je je niet schuldig als je een naïef persoon iets verkoopt wat hij danwel zij niet nodig heeft of als diegene simpelweg geen "nee" kan zeggen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:12:
Voel je je niet schuldig als je een naïef persoon iets verkoopt wat hij danwel zij niet nodig heeft of als diegene simpelweg geen "nee" kan zeggen?
Ik ben iemand die prima nee kan zeggen en ik probeer iedereen als mens te benaderen en behandelen, maar als ik wéér niet de stad door kan zonder drie keer lastig gevallen te worden door Telegraaf/Volkskrant/Terre des Hommes/Greenpeace/weetikwat dan heb ik toch wel wat moeite niet kortaf te gaan doen.

Sowieso geef ik op die manier niet, het stimuleert die onzin alleen maar en bovendien kan ik momenteel zulke kleine bedragen missen dat het formulier invullen al bijna meer geld kost dan dat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Dat gebeurt niet. Je merkt het snel genoeg (verbale + non verbale signalen) dat die mensen uiteindelijk toch niet willen. Dan kap ik het gesprek af en laat ik ze lopen.
In de zin van:
Zullen we het doen of wilt u er nog even rustig thuis over nadenken? Nou denk er toch liever thuis nog even over na. Bij een echte potentiële klant ga je natuurlijk never nooit vragen stellen als: wilt u er niet toch liever thuis even rustig over nadenken, nee dan gaat het erom die mensen te enthousiasmeren en uiteindelijk op papier te zetten (en ze dat abonnement te verkopen).

Iemand bekend met de symbolische trechter?

[ Voor 8% gewijzigd door MuisM4t op 01-12-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Aangezien die topic toch richting de afgrond al lijkt te gaan:
face to face marketing
direct sales
Heeft ook een marketing afdeling op gezeten om zulk soort namen te verzinnen voor op straat en aan de deur spul verkopen. Beetje als interieur verzorgster.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 01-12-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ben niet bekend met de symbolische trechter, wil je daar (liefst met links) wat meer over vertellen?

Voor het overige: dapper dat je er voor uit durft te komen en zelfs de discussie aan durft te gaan. Ik heb zelf geen ervaring als direct sales medewerker, 'k ken wel heel veel "slachtoffers" van direct sales. Veel mensen die overstappen van energieleverancier bijv.
Je zegt dat je 'n "nee" kan accepteren, en geen "pusher" bent, maar ik neem aan dat al jouw collega's dat van zichzelf vinden? Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben, als je ziet dat ze dat doen, spreek je ze daar dan ook op aan? Of meld je dat bij je leidinggevende? En zo ja, doen die daar ook wat mee?

Ik probeer altijd van het beste van 'n mens uit te gaan, maar met dit soort vormen van verkoop heb ik toch altijd wat moeite.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Is dit dan het soort zwarte "studenten" dat in winkelstraten met tijdschriften over de toestand van de landbouw in Angola loopt te leuren?

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
Is die symbolische trechter niet het ja-ritme?

U wilt toch ook goedkoper uitzijn?
Telegraaf is toch een goede krant?
We hebben toch een mooie aanbieding?
Zal ik u dan maar een proefabo aansmeren?

Dat verhaal. Straatverkopers zijn verder gruwelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik weet wel dat het een vak is, mijn neefje doet het als bijbaan en is vorig jaar beste verkoper van pepperminds geworden. Hij doet vooral kranten. Waarom is hij zo goed, ik denk dat het vooral de kunst is van het juiste taalgebruik bij de iedereen gebruiken en dat betekent oudere mensen U gebruiken en geen popie jopie taal. En gewoon eerlijk zijn alle trucjes kent 90 % van de bevolking wel. Denk ook dat je er vooral lol in moet hebben.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
ZieMaar! schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:47:
Is die symbolische trechter niet het ja-ritme?

U wilt toch ook goedkoper uitzijn?
Telegraaf is toch een goede krant?
We hebben toch een mooie aanbieding?
Zal ik u dan maar een proefabo aansmeren?

Dat verhaal. Straatverkopers zijn verder gruwelijk irritant.
Dit is altijd geinig ja die mensen,
Ja altijd,
Eh internet is nog beter en gratis, eh en daar gaat de sales man.
Er zijn er dan nog altijd die het proberen met maar we hebben een leuke aanbieding, goedkoper dan gratis?
Meestal komen ze niet bij punt 4.

Aan de andere kant je kan aansmeren wat je wilt de klant mag gewoon binnen 7 werkdagen opzeggen zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ik heb vroeger wel een tijdje huis-aan-huis verkoop gedaan. Dat waren dan wel geen abonnementen maar van die posters "van studenten, voor studenten" Heerlijk werk voor in de zomer (zou het in dit jaargetijde wat minder vinden) en op zich niets mis mee. Je leert inderdaad vrij snel bepaalde trucjes
- Breng mensen inderdaad in een "ja-ritme"
- Zorg dat mensen iets aanpakken (teruggeven is al lastiger)
- Spreek mensen altijd in hun eigen taalgebruik aan
- Spiegel mensen (werkt erg goed)
- Lieg desnoods dat je zelf ook een dergelijk product hebt en dat je oh-zo tevreden bent

Op die manier verkoop je een stuk meer
(en nee heb me nooit schuldig gevoeld over "die arme mensen")

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
JohnR schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:20:
(en nee heb me nooit schuldig gevoeld over "die arme mensen")
Fijn dat je er trots op bent.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Lieg desnoods dat je zelf ook een dergelijk product hebt en dat je oh-zo tevreden bent
YouTube: Bol.com - Heb ik zelf ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Het was een bijbaantje, ik verdiende er mijn geld mee en als mensen geen tientje oid kunnen missen voor een tekening (ik leurde met tekeningen / kaarten / etc.) dan moeten ze dat niet uitgeven. Ik ga uit van de eigen verantwoordelijkheid van mensen. Ik hou er zelf ook niet van betutteld te worden dus ik geef anderen dezelfde vrijheid. Moraalridders mogen daarvan denken wat ze willen maar eerlijk gezegd boeit me dat geen seconde.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Oh help, TS heeft een Powerpointje van een Tell Sell-aanhanger gekregen en denkt nu dat hij met "beinvloedingstechnieken", "trechteren", "verbale en non-verbale signalen" direct de beste verkoper van het westelijk halfrond is geworden. Newsflash: als je op straat werkt ben je een irritant zeikend drammertje, geen verkoper.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:42
FirePuma142 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:25:
Oh help, TS heeft een Powerpointje van een Tell Sell-aanhanger gekregen en denkt nu dat hij met "beinvloedingstechnieken", "trechteren", "verbale en non-verbale signalen" direct de beste verkoper van het westelijk halfrond is geworden. Newsflash: als je op straat werkt ben je een irritant zeikend drammertje, geen verkoper.
Oh Help, The Killer ziet een topic wat hem niet aanstaat en denkt: "Laat ik de TS eens afzeiken"

Kom op zeg, het is een bijbaan, waar je een kleine cursus krijgt voor iets wat je "on the job" moet leren. Dat jij hem vervolgens op deze manier neerzet zegt meer over jou als persoon dan over de TS, die denkt dat hij een leuke baan heeft gevonden en probeert wat tips te krijgen.

Ik ben zelf een tijdje marketeer geweest als bijbaan en dat was leuk verdienen. Echter moet je wel tegen "nee" kunnen en vlot mee kunnen praten. Ik "verkocht" eigenlijk alleen afspraken en probeerde van de mensen toch wat informatie te krijgen en mee te geven.
Daarnaast is taalgebruik essentieel.
Een persoon die 90k verdient gaat niet mee met jou als je zijn "osso" niet met een goed "taki" kunt financieren. ;)

Bottom line:
Je kan nog zoveel trainingen krijgen, als jij als persoon niet geschikt bent voor sales, zal je dat ook nooit worden.

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 01-12-2010 10:47 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

KillaZ schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:44:
[...]

Oh Help, The Killer ziet een topic wat hem niet aanstaat en denkt: "Laat ik de TS eens afzeiken"
Ik deel slechts gratis enig perspectief uit voor Egbert Hennen in de dop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Oh help, The killer vind zijn mening zó belangrijk dat hij deze zelfs op plekken waar zijn mening er nu juist totaal niet toe doet (en totaal niet wordt gewaardeerd) moet en zal ventileren. Persoonlijke beledigingen worden niet geschuwd, want immers, alles is toch geoorloofd om GoT en de rest van de wereld het licht te laten zien dat The Killer heet?
Jammer.
Als ik straks tijd heb zal ik eens on-topic reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
MuisM4t schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:49:
[...]

Oh help, The killer vind zijn mening zó belangrijk dat hij deze zelfs op plekken waar zijn mening er nu juist totaal niet toe doet (en totaal niet wordt gewaardeerd) moet en zal ventileren. Persoonlijke beledigingen worden niet geschuwd, want immers, alles is toch geoorloofd om GoT en de rest van de wereld het licht te laten zien dat The Killer heet?
Jammer.
Reageer je altijd onmiddellijk zo kregelig en arrogant als een potentiële klant op straat moeilijk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
[...]

Oh help, The killer vind zijn mening zó belangrijk dat hij deze zelfs op plekken waar zijn mening er nu juist totaal niet toe doet (en totaal niet wordt gewaardeerd) moet en zal ventileren.
Ik waardeer zijn mening, en met mij vele anderen. De meerderheid van de straatverkopers is nu eenmaal opdringering en drammend. Hoe dikwijls ben ik geen verkopers tegen gekomen op straat 20 meter verder. Ik draai dan meteen mijn kop naar beneden, maar nog probeert mijnheer de tactische verkoper mijn weg te blokkeren zodat ik toch even moet stoppen. Als ik dan toch gewoon doorloop gaat hij nog even tactisch wat woorden er achter gooien over hoe slecht en non-caring ik wel ben omdat hij zogenaamd toch voor het goede doel verkoopt om mij nog even een schuldgevoel aan te praten.

Dit soort eikels plaatst zich ook altijd "tactisch" op plaatsen waar je er moeilijk langs kunt. In een krappe ingang van een grootwarenhuis ofzo. In een versmalling ergens in een winkelcentrum. Ze houden hun flyers of andere rotzooi die ze bijhebben dan tactisch vlak voor je borst, zodat je ofwel MOET stoppen om er niet tegen te knallen, ofwel er gewoon tegenknalt.

Leuk? Interessant? Uitdagend? Nee, dan heeft thekiller toch gelijk. Drammerig, opdringerig en irritant.

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
face to face marketing vind ik wel een term die eea iets te rooskleurig weergeeft. Je bent gewoon TV-Gidsverkoper.

Bijzonder irritant meestal, of is dat ook onderdeel van de cursus? Ik heb er in ieder geval niets mee en werk er ook niet aan mee. Zelfoverschatting is de meesten niet vreemd geloof ik.

En je moet er ook wel praatgraag en brutaal voor zijn, dus er zullen maar weinig tweakers in deze sector werkzaam zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Oh help, The killer MuisM4t vind zijn mening product zó belangrijk dat hij deze zelfs op plekken waar zijn mening product er nu juist totaal niet toe doet (en totaal niet wordt gewaardeerd) moet en zal ventileren verkopen. Persoonlijke beledigingen De trukendoos worden niet geschuwd, want immers, alles is toch geoorloofd om GoT en de rest van de wereld het licht te laten zien dat The Killer heet het product is?
Get the point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
JohnR schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:20:
...
- Zorg dat mensen iets aanpakken (teruggeven is al lastiger)
- ...
Als ik iets in mijn handen gedrukt krijg (een krant bijvoorbeeld) dan bedank ik de straatventer en geef het niet terug. Heb ik weer iets te lezen.

Enne, liegen? Hoe laag kun je gaan zeg. Kennelijk is het toch geen eerlijk 'beroep'?

Ik zie straatventers als real life spammers. Ik vind het wel moedig van de TS dat hij er voor uit durft te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
_/-\o_
Roenie schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:29

Enne, liegen? Hoe laag kun je gaan zeg. Kennelijk is het toch geen eerlijk 'beroep'?

Ik zie verkopers als real life spammers. Ik vind het wel moedig van de TS dat hij er voor uit durft te komen.
Volledig mee eens.
En dit geld ook voor callcenter verkoop.. als je nee zegt, verstaan ze nog ja ook.. en krijg je even later een brief thuis "hartelijk dank voor het kiezen voor... "

deze verkoop methode's zijn keer op keer vervelend,

het enigste fijne is: dat ze nu lekker in die kou moeten werken buiten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we even relativeren, beste moraalridders hier?

Zolang er niets wordt verkocht in het kader van langlopende leningen, woekerpolissen, hypotheken met slechte voorwaarden, producten met vaste (wurg)contracten mag je van mij best je poen verdienen (zeker als bijbaan) door krantjes of thermische onderbroeken te verkopen, of door mensen te vragen om een donatie voor een goed doel.
Je kan altijd simpelweg "nee" zeggen tegen een verkoper. Oplichterij is wat bankiers en verzekeraars doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ach over het algemeen behoor ik blijkbaar niet tot de doelgroep van straatverkopers dus heb ik daar weinig problemen mee. Hoewel ik misschien daar wel een probleem mee zou kunnen hebben omdat ik me dan toch weer achtergesteld voel want waarom ben ik nou niet de doelgroep. Kunnen die mensen aan me aflezen dat ik nooit naar de TV kijk en hun gidsje niet nodig heb ofzo ?

Nog veel leuker zijn die gasten van politieke partijen die er zijn rond de verkiezingen, ik ben zeker 30 min met verschillende van die gasten in discussie geweest en ik heb mij toch zeer vermaakt. Dit omdat de meeste partijen alleen folders uitdelen en zodra je een kritische vraag stelt ze totaal het spoor kwijt zijn.

Ach het grootste irritante aan deurverkopers is nog altijd dat ze er niet zijn als je ze nodig hebt. Waarom komen ze nou nooit mij een aanbieding doen van een product dat ik nodig heb? Loopt je energiecontract bijna af dan zie je ze niet, heb je net een aandere aanbieder lopen ze de deur plat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:55

Coldcat

HODL

Vaak staan die lui tactisch bij een station opgesteld. Net als ik 20 minuten op een bus moet wachten. Niets is leuker dan een lastige vraag te stellen en vervolgens net zo lang door discussiëren totdat de bus er aan komt rijden. Heb ik mij een tijdje vermaakt en de verkoper kan in de tussentijd geen producten of goede doelen bij andere mensen aansmeren. Ik vind het ronduit belachelijk als je geld gaat verdienen voor een goed doel.
Laatst ook leuk dat ze vroegen of ik een Veronica gids mee wilde nemen, ik zo prima en pakte hem en liep door. Werd ik me toch een partij achtervolgt omdat dat niet mocht :D Tsja dan moet je niet vragen of ik een gids mee wil nemen, daar ben ik niet de beroerdste in.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kun je dan ook je negatieve ervaringen eens posten? Wat voor reakties van het publiek vindt een face to face marketeer nou irritant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik (als klant) begin over het algemeen met een vriendelijk "nee, geen interesse".
Zal me jeuken wat iemand verkoopt / doet op staat / aan de deur wordt niet gekocht.

Aan de andere kant heb ik vaak genoeg meegemaakt dat zo'n verkoper een nee niet accepteert en door-zwamt. Daar kan ik (en velen met mij) niet tegen. In het geval van het een goed doel ga ik dan de discussie aan, of ze zich er goed bij voelen dat ze eten ten koste van de arme kindjes in Afrika / lieve zeehondjes / etc. In andere gevallen moet je vaak wat creatiever doen om ze te grazen te nemen. Niet heel volwassen, maar op dat moment is mijn doel ervoor te zorgen dat die verkoper huilend wegloopt.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Ik heb altijd de neiging om zo'n vervelend lekker wijf d'r op te hangen aan haar eileiders als ze met haar veel te geile nepsmile vraagt of dat ze me wat mag vragen en ik nee zeg en ze dan het gore lef heeft om er een of andere negatieve tekst achteraan te gooien.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Coldcat schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:26:
Ik vind het ronduit belachelijk als je geld gaat verdienen voor een goed doel.
Hoezo? Als een goed doel naast zijn vrijwilligers, op deze manier nóg meer inkomsten kan krijgen, omdat kosten werving < inkomsten werving, wat is er dan mis mee? Goede doelen betalen toch ook voor advertenties in de media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Muthas schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:41:
[...]

Hoezo? Als een goed doel naast zijn vrijwilligers, op deze manier nóg meer inkomsten kan krijgen, omdat kosten werving < inkomsten werving, wat is er dan mis mee? Goede doelen betalen toch ook voor advertenties in de media?
Dat ligt natuurlijk aan de verhouding. Als de provisie van de straatventer meer is dan je bijdrage voor zeg het eerste anderhalf jaar dan kun je je afvragen of je daar aan mee moet werken. Gewoon direct storten op de rekening voor het goede doel, dan blijft er meer van je geld over voor het goede doel.

Bij een doel wat je op zich wel wilt steunen kun je gewoon na het verkooppraatje tegen de straatventer het rekeningnummer vragen zodat je het geld direct kunt overschrijven. Onder het motto: "dan blijft er nog meer over voor het goede doel."

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 05-12-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

KillaZ schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:44:
Een persoon die 90k verdient gaat niet mee met jou als je zijn "osso" niet met een goed "taki" kunt financieren. ;)
Hmmm, "osso", "taki", ik heb zeker iets gemist?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:54
Hillie schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:55:
[...]

Hmmm, "osso", "taki", ik heb zeker iets gemist?
;) je kan nie komen zonder doekoes als je die tori nie hoort jeweettoch broer

hij doelde op het feit dat je mensen met 'hun taal' moet aanspreken, die iemand met een goed salaris aanspreken met de straattaal van een cokedealende surinamer gaat niet werken.

En het heeft zichzelf net bewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:55

Coldcat

HODL

Muthas schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:41:
[...]

Het mooie is dat je zelf niet betaald voor die wervingskosten ;) Die worden gefinanciërt door onder andere de Nationale Postcode Loterij. Al met al blijf ik het krom vinden dat je eerste jaar donaties op gaan aan iemand anders. Daarom reageer ik er ook nooit op .

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ook 'n keer 1 dag donateurs voor de Zeehondencreche in Pieterburen heb geworven, i.d.d. op straat. Dat was wel "vrijwilligerswerk", ik kreeg er niets voor. M'n werkgever vond dit 'n leuk uitje in het kader van de teambuilding, en kreeg er nog gratis reclame door ook.

Kern van dit verhaal: niet iedere werver kost geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:11

Melkaz

Melkazar

Ach in Nederland vind ik het nog wel meevallen. Moet je eens door Times Square lopen, daar zijn ze pas opdringerig en ronduit beledigend als je er niet op in gaat.

Toch heb ik geleden iets hinderlijkst meegemaakt, tijdens het winkelen in de lokale supermarkt werd ik zowaar gestalked door zo'n meisje die perse wilde mededelen hoe zwaar de kindjes het hadden in Afrika en dat wij het zo luxe hebben ingaande op wat er in winkelwagentje lag.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Als ik dat soort "verkopers" zie kijk ik altijd strak voor me uit en loop stug door. In het geval ze me dan nog durven aan te spreken zeg ik beleefd "nee, dank u wel" en loop door. Heb nog nooit meegemaakt dat ze me dan alsnog aanspreken.

Vind het wel knap dat die mensen op zo'n manier kunnen verkopen. Ik zou het niet kunnen en zou me beschaamd voelen als ik een wildvreemd iemand aanspreek om hem/haar een (vaak) bedenkelijk product/bedenkelijke dienst te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gewoon zo lang mogelijk aan de praat houden die lui en dan toch afhaken om te zorgen dat ie z'n targets niet haalt en met n beetje mazzel sterft t beroep uit >:) Dat doe ik altijd bij telemarketeers en daarna leg ik t ze nog uit ook (rekt weer een paar minuten extra). Enorm misselijk word ik er altijd van, gelukkig zien de meesten het aan me ofzo want ik word weinig meer aangesproken (of iedereen heeft zo'n kleine foto op z'n kladblok zitten ;)). Doe ik overigens alleen als ik tijd en zin heb, anders is het slechts een "geen tijd" snauw.

Wat overigens ook leuk is, dat je dan iets willekeurigs uit je tas gaat proberen te verkopen aan die gast, dan draaien ze helemaal door :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik wou dat die mensen gewoon eens meteen zeiden wat ze willen. Dat hele verhaal altijd; het duurt zo lang voor ik nee mag zeggen. Dan probeer je ze nog snel te onderbreken met "als je iets verkoopt heb ik geen interesse" en dan gaan ze toch door, soms zelfs nadat ze gewoon liegen dat ze niks verkopen. Helaas heb ik het dan weer niet in me om gewoon meteen onbeschoft te antwoorden of de deur dicht te doen.

Als ik jou was zou ik zo ver mogelijk van dit "beroep" vandaan blijven, want iedereen heeft er een hekel aan.
asmi schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:23:
Kun je dan ook je negatieve ervaringen eens posten? Wat voor reakties van het publiek vindt een face to face marketeer nou irritant?
Goed idee. Hopelijk gaat iedereen dat dan ook zo veel mogelijk doen, dat het uitvoeren van dit beroep voor de "verkopers" net zo vervelend wordt als het voor de "klanten" nu al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 12:04
Als je dat tuig ziet en ze spreken je aan, moet je gewoon direct zeggen "mag niet, ik ben 15". Dat zeg ik al 3 jaar. :+ Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:04
Ik stoor me eigenlijk nooit aan die mensen, die doen ook maar hun werk. Ik praat simpelweg niet met die mensen, dus ze kunnen me van alles vragen maar dat heeft toch geen zin. Hebben ze meestal al vanaf een afstand door denk ik. Telefonische verkoop heb ik ook geen last van, ik mik gewoon bij de eerste vraag de telefoon erop.

Maar in de kou momenteel heb ik wel respect voor ze, ze werken tenminste voor hun geld. En iedereen heeft toch het recht om nee te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coldcat schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:26:
Laatst ook leuk dat ze vroegen of ik een Veronica gids mee wilde nemen, ik zo prima en pakte hem en liep door. Werd ik me toch een partij achtervolgt omdat dat niet mocht :D Tsja dan moet je niet vragen of ik een gids mee wil nemen, daar ben ik niet de beroerdste in.
Stoer joh. d:)b

/me is heel benieuwd hoe de moraalridders hier zelf als student in een economische crisis aan hun zakcentje kwamen, om hun kamer á €500,- per maand en €1600,- studiegeld per jaar te financieren.

oh nee, toen had je dat nog allemaal niet... :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:45

Gast1981

room with a moose!

FicoF schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:23:
Ik stoor me eigenlijk nooit aan die mensen, die doen ook maar hun werk. Ik praat simpelweg niet met die mensen, dus ze kunnen me van alles vragen maar dat heeft toch geen zin. Hebben ze meestal al vanaf een afstand door denk ik. Telefonische verkoop heb ik ook geen last van, ik mik gewoon bij de eerste vraag de telefoon erop.

Maar in de kou momenteel heb ik wel respect voor ze, ze werken tenminste voor hun geld. En iedereen heeft toch het recht om nee te zeggen?
Ieder moet z'n geld verdienen, ook deze personen. An sich best respect voor ze dat ze het willen doen, in de kou, doorgaans maar 1 op de 100 die echt wat geeft/koopt, en met wat geluk nog een boel gezeik op de koop toe. Je moet het maar willen... heb het zelf een blauwe maandag geprobeerd, niks voor mij.

Maar waar ik geen goed woord voor over heb zijn die types die geen "Nee" als antwoord accepteren... en maar blijven lullen en vragen... nee is nee, maar dat willen ze niet horen. Tja, dan is alle respect down the drain en kunnen ze wat minder tactische repliek verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:45

Gast1981

room with a moose!

Armada. schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:08:
Als je dat tuig ziet en ze spreken je aan, moet je gewoon direct zeggen "mag niet, ik ben 15". Dat zeg ik al 3 jaar. :+ Werkt goed.
Wat ook wel aardig, mits je genoeg tijd hebt, is gewoon mee lullen en doorvragen. Liefst zo lang mogelijk. En als het dan puntje bij paaltje komt: "Oh, het kost geld?! Ja, nee, dan houdt het op, dat trekt m'n uitkering niet hoor."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Niet online
'Face 2 face' marketing mensen zijn altijd heel makkelijk te pareren! Na een heel relaas over hoe goed en voordelig het betreffende product wel niet is vraag ik altijd; dus JIJ gaat MIJ geld kosten? Daar volgt altijd een aarzelend 'uhm jaa..aaa' op waarop ik vriendelijk bedank voor de moeite, succes wens en doorloop. Doei meneer met je krant!

Wat ook fijn is voor gratis krantjes; he m'n huisgenoot heeft m vanmorgen van de mat gejat. Heb je er nog eentje voor me? He bedankt! Succes nog pik :*)

[ Voor 18% gewijzigd door r0el op 03-12-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:32:...
/me is heel benieuwd hoe de moraalridders hier zelf als student in een economische crisis aan hun zakcentje kwamen, om hun kamer á €500,- per maand en €1600,- studiegeld per jaar te financieren...
Horeca, winkel, kassen, et cetera.

Zoveel mogelijkheden om geen straatventer te hoeven worden ;)
Gast1981 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:58:
...An sich best respect voor ze dat ze het willen doen, in de kou, doorgaans maar 1 op de 100 die echt wat geeft/koopt, en met wat geluk nog een boel gezeik op de koop toe. Je moet het maar willen... heb het zelf een blauwe maandag geprobeerd, niks voor mij....
Willen doen? Dat klinkt alsof het werk is dat gedaan moet worden. We kunnen best zonder straatventers, deur-tot-deur verkopers en telefonische spammers hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Melkaz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:45:
Toch heb ik geleden iets hinderlijkst meegemaakt, tijdens het winkelen in de lokale supermarkt werd ik zowaar gestalked door zo'n meisje die perse wilde mededelen hoe zwaar de kindjes het hadden in Afrika en dat wij het zo luxe hebben ingaande op wat er in winkelwagentje lag.
Dat zou voor mij een rede zijn om bij het echte personeel naar de manager te vragen en aan te geven dat met dit soort praktijken jij hier niet meer wenst te komen. Moet jij eens zien wie er dan sneller buiten staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:32:
[...]

Stoer joh. d:)b

/me is heel benieuwd hoe de moraalridders hier zelf als student in een economische crisis aan hun zakcentje kwamen, om hun kamer á €500,- per maand en €1600,- studiegeld per jaar te financieren.

oh nee, toen had je dat nog allemaal niet... :+
Is mij probleemloos gelukt. (Nog niet zolang afgestudeerd). Nu had ik niet heel veel te klagen over wat mijn ouders betaalden, maar met gewoon wat werken op zaterdag en niet alles opzuipen kom je een heel eind. Of door niet een kamer van 500 euro per maand te nemen.

Als je zulk soort baantjes neemt dan moet je accepteren dat het merendeel van de mensen je als een eikel ziet, hoort bij de baan, secundaire arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Zoijar schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:03:
Ik wou dat die mensen gewoon eens meteen zeiden wat ze willen. Dat hele verhaal altijd; het duurt zo lang voor ik nee mag zeggen. Dan probeer je ze nog snel te onderbreken met "als je iets verkoopt heb ik geen interesse" en dan gaan ze toch door, soms zelfs nadat ze gewoon liegen dat ze niks verkopen. Helaas heb ik het dan weer niet in me om gewoon meteen onbeschoft te antwoorden of de deur dicht te doen.
Ik snap het ook niet.

* Rukapul doet deur open en spot al een badge
deurbeller: hallo, heeft u <vul in niet terzake doende introductievraag>?
* Rukapul : wat kom je doen?
deurbeller: heeft u gehoord van X ? (oftewel, variant op vraag 1)
* Rukapul onderbreekt deurbeller en vraagt: wat kom je doen, iets verkopen, een donatie vragen, abonnement verkopen?
deurbeller: euh, nou, euh, er is een actie Y waarmee ...
* Rukapul : onderbreekt en zegt: ik heb niet alle tijd, kun je ter zake komen?
deurbeller: euh, nou, euh, ik werf ...
* Rukapul onderbreekt en zegt: ik sluit niets af aan de deur. Bedankt.
* Rukapul sluit deur

Duurt een paar seconden en het initiatief ligt 100% bij mij. Goede doelen met een collectebus krijgen per ommegaande een donatie. De rest mag een folder afgeven en opbokken.

Op straat verlopen de discussies niet veel anders. De gemiddelde deur- of straatverkoper is zo slecht dat men zonder script niets kan en niet eens na mijn "kun je ter zake" komen in twee zinnen de elevator pitch kan geven.

Kansloze straatverkopers zijn het welke mooie labels topicstarter er ook op wil plakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 03-12-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 11:32:
[...]
Misschien moet je dan gewoon niet centrum A'dam willen wonen, dan kost t geen 500e/m. Inmiddels 4 jaar geleden maar toen woonde ik centrum Enschede en ik betaalde 175e/m incl. GWE. Tel uit je winst. Ik geloof niet dat die prijs nog gelijk is, maar 500? nee, dat komt er niet bij me in. En alsof dit t enige beroep is wat je kunt doen als je t op die manier brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach kijk eens, een leuk topic met allemaal moraalriddertjes.

Ja, ik heb ook op straat gestaan. Nee, niet om jullie lastig te vallen met onzinpraatjes, nee nee..
Gewoon om goed te verdienen, wat ik ook zeker deed.

Leuk baantje gehad bij Hotnetworkz. Goed verdiend, lekker lang gezeten maar op een gegeven
moment moet je weg omdat je het toch zat gaat worden. Voor de student, die er natuurlijk ook
alleen werken, lekker zakcentje voor een beetje je praatje verkopen, want daar gaat het om. De
krant op zich verkoopt niet, mits je uiteraard een goede actie hebt.

Uiteraard heb je altijd weleens van die zgn. grappige oneliners die mensen je naar je hoofd smijten
als je bijvoorbeeld op straat staat met een Telegraaf als:

"...Nee ik hoef geen nazikrant.." of "...nee sorry ik heb genoeg
pleepapier thuis..."

Maar er zijn nog steeds fatsoenlijke mensen die wel normaal kunnen reageren en die wel een
gratis krantje van me krijgen als ze acten zoals ze horen te doen; fatsoenlijk.

Al- met al blijft het een goede bijbaan / marketing want mensen, met wat ik deed, blijven het
toch wel kopen, hoeveel iPadjes, Galaxy tabjes en gratis kranten er ook komen. Doe mij ook
maar een normale krant, waar wat inhoud in staat (en nee dan heb ik het niet over de Telegraaf
want daar heb ik ook persoonlijk een hekel aan, ook toen ik ze verkocht).

Ik hield altijd 2 dingen in mind:
- wil je niet dan rot je lekker op, voor jou genoeg anderen
- aan alles komt een einde (dus ook aan je huidige abo) dus lekker schrijven
furby-killer schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:07:
[...]

Is mij probleemloos gelukt. (Nog niet zolang afgestudeerd). Nu had ik niet heel veel te klagen over wat mijn ouders betaalden, maar met gewoon wat werken op zaterdag en niet alles opzuipen kom je een heel eind. Of door niet een kamer van 500 euro per maand te nemen.
Vet man, echt een snuggere reply. Dat hebben mensen momenteel ook echt voor
het zeggen die prijs ja. Ik heb onwijs lang in Amsterdam gezeten, door studie, maar
daar kan ik ook echt, wil ik mijn reet een beetje kunnen moven (lees: grotere kamer
dan 10 m2) , zeggen van: "hey ik weinig geld, een pauper baantje, het enige wat ik
nog nodig heb is een goedkope kamer... dus kom maar op...". Nee, de prijzen hier
zijn niet mis. En laat mijn ouders nou net ziek zijn en niet die financiële ondersteuning
kunnen bieden, dan heb je gewoon een probleem en ga je andere manieren verzinnen
om aan geld te komen (eh fatsoenlijke baantjes dan hè). Nu zit ik in Haarlem en is het
ook gewoon 400> voor een kamer van 16-18m2. Tja, ik kan wel in de randgemeenten
gaan wonen, maar daar wordt het niet goedkoper op met plaatsjes zoals Velsen,
Bloemendaal en Santpoort en shit.

Dus ehhh

:+

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik hoop dat je op straat meer stroop gebruikte dan hier, maar dat zal wel, gezien je stelling over wat je verdiende ;)

Punt is en blijft, veel mensen hebben een hekel aan direct sales verkopers, omdat ze er vaak (niet altijd) niet te frisse methodes op na houden. Daarnaast verkopen ze vaak zaken waar bij de kopen geen of weinig behoefte aan is, en is het dus (ook voor degenen die niet kopen) een verspilling van tijd: iemand eist iets van jou, nl. tijd. En in tegenstelling tot de verkoper, krijgt degene die wordt lastig gevallen, er niets voor terug.

Het is dus niet zo vreemd dat mensen een hekel aan hen hebben, vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Waarom geen prositutie? Het verdient beter dan direct sales en het is moreel minder verwerpelijk. })

Erg genoeg meen ik dat nog ook: van de hoeren komt iemand zelden terug met spijt. Hoeveel mensen zijn er niet die zich een abonnement of zo laten aansmeren door een gladde jongen op straat en zich nog geen vijf minuten na de feiten gerold voelen?

Met verkoop is niets mis wanneer de klant naar een product vraagt en dat product krijgt. Zelfs cross-selling is niet per se slecht - die screen-wipes die de klant bij zijn scherm kocht komen echt wel van pas. Wat hier echter beschreven wordt is willekeurige voorbijgangers, die niet op zoek zijn naar een product, een product aansmeren dat ze niet willen. Diegenen die er op in gaan zijn mensen die niet assertief genoeg zijn of te dom zijn om de kleine lettertjes te begrijpen. Mensen die reeds financiële problemen hebben zijn ook vatbaarder voor deze, zoals de TS het omschrijft, "beïnvloedingstechnieken".

Met andere woorden: de ingesteldheid van iemand die direct sales doet is dat persoonlijke verrijking het hoogste goed is, al is dat ten koste van iemand anders. Zelf zou ik niet meer in de spiegel durven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:46:
Ik hield altijd 2 dingen in mind:
- wil je niet dan rot je lekker op, voor jou genoeg anderen
Hoh, van jou zou ik écht met plezier de rotzooi kopen die je me probeert aan te smeren, écht.

[ Voor 10% gewijzigd door demichel op 05-12-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het treurige is ook dat de verdediging/rechtvaardiging van deze personen bijna altijd averechts werkt, zonder dat ze het zelf (waarschijnlijk?) door hebben. In tegenstelling tot een goede verkoper, die ook zichzelf goed kan (en ook vaak moet) verkopen. Zo'n verkoper hoeft zich echter vanzelfsprekend niet te verlagen tot dit soort "praktijken".

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik heb al wel bij 2 van die verkoop meiden hun telefoon nummer afgetroggeld, dus ik vind het wel prima dat ze het werk doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demichel schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:58:
[...]

Hoh, van jou zou ik écht met plezier de rotzooi kopen die je me probeert aan te smeren, écht.
Ik heb jou niet nodig.

:)

Anyway, ik doe dit soort salesbaantjes niet meer, maar hierboven
even een korte terugblik op een door menig persoon gehaatte job.

Ik vond 'm cool _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
defiant schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:34:
Het treurige is ook dat de verdediging/rechtvaardiging van deze personen bijna altijd averechts werkt, zonder dat ze het zelf (waarschijnlijk?) door hebben. In tegenstelling tot een goede verkoper, die ook zichzelf goed kan (en ook vaak moet) verkopen. Zo'n verkoper hoeft zich echter vanzelfsprekend niet te verlagen tot dit soort "praktijken".
Eens. Bij sales is de gunfactor ook belangrijk en daarvan moeten deze straatverkopers het zeker niet hebben.

Verder blijft het gewoon een baantje waar je niet veel voor hoeft te kunnen, behalve een beetje goed lullen. Met echte sales heeft het ook niet zo veel te maken.Maar als je het geld nodig hebt en je voelt je er prettig bij, dan veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Laatst online: 11-09 08:03

Sen

<-->

ZieMaar! schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:07:
[...]

Eens. Bij sales is de gunfactor ook belangrijk en daarvan moeten deze straatverkopers het zeker niet hebben.

Verder blijft het gewoon een baantje waar je niet veel voor hoeft te kunnen, behalve een beetje goed lullen. Met echte sales heeft het ook niet zo veel te maken.Maar als je het geld nodig hebt en je voelt je er prettig bij, dan veel plezier.
De gun factor ook een boekje gelezen zeker. Dus als 2 exact de zelfde producten kan krijgen dan koop jij het bij de gene die je het meest gunt of de gene die het goedkoopst is.

Maar diep respect voor de goede die dit doen maar het is met alle verkopers zo dat 99% niet kan verkopen en alleen maar stomme boekjes en kreten kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sen schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:16:
[...]

Maar diep respect voor de goede die dit doen maar het is met alle verkopers zo dat 99% niet kan verkopen en alleen maar stomme boekjes en kreten kennen.
Is zeker zo en je vergeet de looks ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Sen schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:16:
[...]

De gun factor ook een boekje gelezen zeker. Dus als 2 exact de zelfde producten kan krijgen dan koop jij het bij de gene die je het meest gunt of de gene die het goedkoopst is.

Ik ben zelf (gelukkig) geen verkoper. Maar zo hier en daar heb ik wel wat theorie opgestoken over (de psychologie van het) verkopen. En de gunfactor vind ik nog een van de minst theoretische salesgedachten.

Want inderdaad, onder verder gelijk voorwaarden koop je van degene die je het het meeste gunt. Jij niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

ZieMaar! schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:09:
[...]

Ik ben zelf (gelukkig) geen verkoper. Maar zo hier en daar heb ik wel wat theorie opgestoken over (de psychologie van het) verkopen. En de gunfactor vind ik nog een van de minst theoretische salesgedachten.

Want inderdaad, onder verder gelijk voorwaarden koop je van degene die je het het meeste gunt. Jij niet dan?
Als het aanbod gelijk is hebben verkopers geen onderscheid gemaakt. Dus is een verkoper die het van de gunfactor moet hebben geen goede verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Sen schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:18:
[...]

Als het aanbod gelijk is hebben verkopers geen onderscheid gemaakt. Dus is een verkoper die het van de gunfactor moet hebben geen goede verkoper.
Onzin. Als het aanbod hetzelfde is maak je net als verkoper het verschil met je charisma. Dat is waar de gunfactor om draait.

(En ik mag me op zes jaar als student + vijf jaar fulltime verkoopservaring beroepen)

[ Voor 11% gewijzigd door YellowOnline op 05-12-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

YellowOnline schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:19:
[...]

Onzin. Als het aanbod hetzelfde is maak je net als verkoper het verschil met je charisma. Dat is waar de gunfactor om draait.

(En ik mag me op zes jaar als student + vijf jaar fulltime verkoopservaring beroepen)
Maar een goede verkoper zorgt er voor dat het aanbod niet het zelfde is en dan kan het product en prijs nog wel het zelfde zijn maar dan verkoop je ook je bedrijf je perfecte aftersales etc etc. En als de klant dan nog steeds 2 gelijke offertes ziet ben jij geen goede verkoper. Daarom is de gun factor alleen van belang bij slechte verkopers.

[ Voor 6% gewijzigd door Sen op 05-12-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Sen schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:22:
[...]

Maar een goede verkoper zorgt er voor dat het aanbod niet het zelfde is en dan kan het product en prijs nog wel het zelfde zijn maar dan verkoop je ook je bedrijf je perfecte aftersales etc etc. En als de klant dan nog steeds 2 gelijke offertes ziet ben jij geen goede verkoper. Daarom is de gun factor alleen van belang bij slechte verkopers.
Sorry, maar dit slaat nergens op. Je kent in de meeste omstandigheden niet eens de offerte van je mededingers, dus je weet niet of je het verschil maakt of niet. Daarnaast: als verkoper kan je nauwelijks iets veranderen aan de prijs of aan de aftersales. Het enige dat in je macht ligt is de manier waarop je die bij voorbaat vaststaande gegevens overbrengt.

Een charismatische verkoper kan een product verkopen voor meer geld dan hetzelfde product bij de concurrent kost, omdat de koper meer vertrouwen heeft en daar het prijsverschil voor over heeft. Je kan moeilijk ontkennen dat een verkoper die verkoopt met een grotere marge een goeie verkoper is. Hetzelfde geldt voor aftersales: de klant moet een gevoel hebben van "bij die persoon ben ik in goeie handen".

Nee, de zinsnede dat "(...)de gun factor alleen van belang (is) bij slechte verkopers." is echt je reinste onzin.
Pagina: 1