Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Ik had mijn telefoon (LG Viewty Smart) vanmiddag even aan de oplader gelegd. Terwijl deze nog 2 blokjes over had.

Een paar uur later pak ik de telefoon en het viel me al op dat ie uit was, normaal heb ik em altijd aan staan. Hij wou ook niet meer aan. :'(

Kan een telefoon accu kapot gaan als deze te lang aan een oplader heeft gelegen?

Het ligt in elk geval niet aan de sim kaart, die heb ik nu even tijdelijk in m'n oude telefoon gestopt en die werkt gewoon. Ik heb de accu verwijderd en opnieuw geplaatst in de hoop dat de telefoon het dan wel weer zou doen. Jammer genoeg geen soelaas.

Wat kan ik het beste doen?

Mijn YouTube Channel

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 16:27

Blord

Hello Kitty !

Het laadproces is gecontroleerd. Je kunt de batterijen niet overladen. Wel kan iets anders toevallig stuk gaan. Meet eens met een mutlimeter de batterij na.

[ Voor 8% gewijzigd door Blord op 30-11-2010 23:36 ]

Verwijderd

Als je batterij stuk is, raad ik aan op ebay te zoeken naar een nieuwe, daar zijn ze heel goedkoop.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:09
Een accu kan er niet zo goed tegen als deze constant wordt opgeladen ook al is het aan een druppel lader. De accu gaat er niet gelijk kapot van maar de capaciteit gaat er wel van achteruit. Maar dan praat ik over weken constant laden en niet over een paar dagen laat staan een paar uur. Je accu was waarschijnlijk al rot. Je kunt misschien de contact punten schoon maken en anders wordt het een nieuwe accu kopen.

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Bij mij heeft het uithalen van de accu, dan 10 minuutjes (met de originele lader) opladen via het stopcontact wel eens geholpen

Verwijderd

Heb je je stekker wel goed in het stopcontact gestoken?
Klinkt me bekend in de oren; is namelijk leeg dan.........

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:00:
[...]

Inderdaad, je kunt zo'n 220V stekker op 2 manieren in het stopcontact steken. |:( |:( |:(
Iets vriendelijker mag ook wel ;) Hij bedoeld of de TS de stekker wel ver genoeg heeft doorgedrukt in het stopcontact. Sommige opladers maken anders niet lekker contact.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:00:
[...]

Inderdaad, je kunt zo'n 220V stekker op 2 manieren in het stopcontact steken. |:( |:( |:(
Als we dan bijdehand gaan doen, kan je van je 220 ook maar beter 230 maken ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Atlas schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:02:
Iets vriendelijker mag ook wel ;) Hij bedoeld of de TS de stekker wel ver genoeg heeft doorgedrukt in het stopcontact. Sommige opladers maken anders niet lekker contact.
Inderdaad.

Snowwie, heeft de LG Viewty een standaard micro- of mini-USB aansluiting voor de lader? Heb je al geprobeerd om de telefoon aan de computer aan te sluiten?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Atlas schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:02:
[...]

Amen.

Anyway, meneertje muggenzifter in kwestie:had het misschien iets anders moeten / kunnen formuleren, mijn excuus.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
gambieter schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:05:
Inderdaad.

Snowwie, heeft de LG Viewty een standaard micro- of mini-USB aansluiting voor de lader? Heb je al geprobeerd om de telefoon aan de computer aan te sluiten?
Ik heb em zojuist aangesloten op de computer, maar de computer geeft geen seintje dat er een storage device is aangesloten. Of de aansluiting micro of mini USB is weet ik niet zeker.

Dit is de bijbehorende kabel met stekker.

@Ratborg: De stekker zat normaal in het stopcontact. :)

Ik denk dat ik wederom naar Dynafix moet sturen.
Of eventueel nog een andere batterij proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 06-12-2010 03:27 ]

Mijn YouTube Channel

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Snowwie schreef op maandag 06 december 2010 @ 03:23:
Ik heb em zojuist aangesloten op de computer, maar de computer geeft geen seintje dat er een storage device is aangesloten. Of de aansluiting micro of mini USB is weet ik niet zeker.

Dit is de bijbehorende kabel met stekker.
Da's geen standaard USB stekker (noch micro, noch mini), maar de test is toch geslaagd: het is dus niet een gebrek aan opladen. Het lijkt inderdaad eerder een defect van batterij of telefoon. Heb je iemand in de omgeving die ook zo'n telefoon heeft? Of ga naar de winkel van je provider en vraag of je even een batterij mag testen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1