Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het overclocken van mijn E2200 Processor op mijn Asus p5kpl-am moederbord, momenteel kan ik hem op 2,88Ghz krijgen, maar als ik dan prime95 een tijdje laat lopen, loopt de temperatuur wel erg snel op (79°C) waarna ik dus prime95 maar snel stop, nu is mijn vraag dus eigenlijk, hoe warm mag mijn CPU maximaal worden 100% stressed?
Wel gebruik ik nog de standaard CPU koeler, deze zou ik eventueel nog kunnen upgraden.
Heb gister ook gekeken of de koeler goed op de cpu zat, en heb ook nog een vraagje, hoor je de koelpasta af en toe te "verversen" of hoeft dit normaal gezien niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dit is zo basis.... daarom helpt niemand

zoek je cpu op op http://ark.intel.com en lees hoe warm hij mag worden

en natuurlijk moet je ene andere keoler als je gaat overklokken...

[ Voor 3% gewijzigd door nedernakker op 02-12-2010 17:57 ]

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

en om je laatste vraag te beantwoorden, pasta hoeft niet vervangen te worden. Normaliter doet een tweaker namelijk niet lang genoeg met 1 processor daarvoor :)

En een aftermarket koeler zou je processor stukken koeler kunnen houden. Veel (veel!) koeler, en ook stiller. En het hoeft niet veel te kosten. En als je slim kiest, is de koeler ook nog compatibel met een volgend socket, waardoor je dit onderdeel dus mee kan nemen met een toekomstig systeem-upgrade.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, zoveel weet ik nog niet van hardware af, maar dit had ik misschien toch wel moeten kunnen vinden :X.
In ieder geval wel bedankt voor de hulp!

Een goede koeler zou dus bijvoorbeeld een Scythe Mugen 2 rev.B kunnen zijn, aangezien deze ook in de toekomst nog bruikbaar is met bijvoorbeeld een 1366 of 1156 socket.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Het punt is dat dit staat in elke basis overclock tutorial..lijkt mij handig dit eens door te nemen voordat je je spullen sloopt! Die mugen is een prima koeler, maar als je even in google "review + koeler die je wil hebben" intikt weet je zo wat de beste koeler voor het geld is op het moment. Google is je vriend!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, laat ik dat dan maar snel gaan doen, voordat ik mijn spullen sloop.
Heb nu ook een betere tutorial gevonden, dus laat ik alles maar even veilig zetten totdat ik een nieuwe cpu koeler heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Dat is een geinig chippie om mee te klokken.
Voor een van me zoons heb ik er toen eens een gebruikt.
Die draaide zo makkelijk 333MHZ x 10=3,33GHz.
Erg snel is dat niet, maar voor zowat geen voltage verhoging is t een fijne overklok.
Ga je wel schik mee hebben dat chippie.
Pagina: 1