Mij is gevraagd de mogelijkheid te bekijken tot het bouwen van een eigen kalenderapplicatie voor een mobiele applicatie die net als computers met outlook kan synchroniseren met een exchange (2003) server via wifi. En hierbij de kleuren van de categorieen (niet de kalenders) behoud.
Nu ben ik al een tijdje aan het bekijken wat zo'n programma moet kunnen en wat er eigenlijk verkrijgbaar is aan (open source) broncode. Maar de code die ik kan vinden is dusdanig gecompliceerd dat ik bang ben dat een dergelijke app schrijven veel meer werk is dan 1 persoon zonder ervaring in synchronisatie (en servers) enigzins acceptabel snel kan schrijven.
Nodig is:
Het kalenderprogramma zelf is overigens niet eens echt het probleem. In Android zou ik met java in een redelijke tijd een lijstje weer kunnen geven als ik het maar eens van de server heb gehaald. De synchronisatie is voor mij een onduidelijk punt.
Nu ben ik al een tijdje aan het bekijken wat zo'n programma moet kunnen en wat er eigenlijk verkrijgbaar is aan (open source) broncode. Maar de code die ik kan vinden is dusdanig gecompliceerd dat ik bang ben dat een dergelijke app schrijven veel meer werk is dan 1 persoon zonder ervaring in synchronisatie (en servers) enigzins acceptabel snel kan schrijven.
Nodig is:
- Synchronisatie met server: Authenticatie (methode onbekend); Ophalen lijst in een formaat dat Exchange levert; Updaten afspraken server naar aanpassingen
- Weergeven lijst vandaag/week/maand: Tonen van de afspraken
- Aanpassen afspraken: Bijwerken teksten en kleur (categorie)
Het kalenderprogramma zelf is overigens niet eens echt het probleem. In Android zou ik met java in een redelijke tijd een lijstje weer kunnen geven als ik het maar eens van de server heb gehaald. De synchronisatie is voor mij een onduidelijk punt.
[ Voor 8% gewijzigd door RwD op 30-11-2010 20:15 ]