Waar is Google Geocoding sublocality heen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

voor een applicatie gebruik ik de Google geocode service, meer bepaalde de reverse geocoding, waarbij een coordinaat (latitude/longitude) wordt omgezet naar een plaats: locality en eventueel een sublocality.

Voorheen gaf het voor dit coordinaat latitude 51.18676 longitude 5.52512 locality "Bocholt" en Sublocality "Kaulille" terug, wat ook correct is. Vanaf vandaag krijg ik ineens geen sublocality meer terug, dus enkel "Bocholt"... en dit ook voor alle andere coordinaten in mijn databank. Dit is een drama voor de gebruikers van de applicatie.

Heeft iemand inzicht waarom Google dit gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er is dus een nieuwe versie: http://code.google.com/in.../documentation/geocoding/
New! The Google Geocoding API has been significantly upgraded and enhanced. This document discusses this newest version of the Geocoding API (V3). Note that the legacy Geocoding API V2 has been deprecated. Users of that service should upgrade to this version.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is deze versie die ik reeds gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Sorry, mijn glazen bol is stuk. Kan je misschien ook een voorbeeld van request uri geven, en de output die je terugkrijgt (liefst ergens als prettig leesbaar tab-indented spul), zodat we ook kunnen zien wat je dan precies doet?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 12:38
Je hebt geluk! Ik heb net een nieuwe glazen bol in gebruik.

Het lijkt erop dat Google inderdaad wijzigingen heeft aangebracht, waarbij ze de sublocality even hebben hergedefinieerd. Wij liepen er hier met onze Apps ook tegenaan, behoorlijk naar, maarja gratis servers van een grote jongen dus je hebt je maar te schikken. :)

Wij halen nu het JSON result op en lopen daar doorheen om vervolgens de long_name van locality op en kunnen daarmee weer uit de voeten... Kortom start je IDE maar op om het aan te passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MueR schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:39:
Sorry, mijn glazen bol is stuk. Kan je misschien ook een voorbeeld van request uri geven, en de output die je terugkrijgt (liefst ergens als prettig leesbaar tab-indented spul), zodat we ook kunnen zien wat je dan precies doet?
bijvoorbeeld..heb je ook meteen de output:
http://maps.google.com/ma...8676,5.52512&sensor=false
Mac_Cain13 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:46:
Je hebt geluk! Ik heb net een nieuwe glazen bol in gebruik.

Het lijkt erop dat Google inderdaad wijzigingen heeft aangebracht, waarbij ze de sublocality even hebben hergedefinieerd. Wij liepen er hier met onze Apps ook tegenaan, behoorlijk naar, maarja gratis servers van een grote jongen dus je hebt je maar te schikken. :)

Wij halen nu het JSON result op en lopen daar doorheen om vervolgens de long_name van locality op en kunnen daarmee weer uit de voeten... Kortom start je IDE maar op om het aan te passen!
Ja, dit is behoorlijk k*t voor ons... zelfs in de long name van het result vinden we de sublocation niet meer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik dit even kicken. Iemand die hier meer over kan vertellen?
Pagina: 1