Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik weet totaal niets van tv's dus daarom deze vraag:
Ik heb een samsung le37c550 aangeschaft speciaal voor m'n ps3.
Alles netjes geinstalleerd,hdmi kabel erin en spelen maar...
alles doet het alleen ik heb geen mooi "strak" beeld,van die kleine hoekjes op bijvoorbeeld personages in een spel.
heb al een andere hdmi kabel geprobeerd maar geen verschil.

wat moet ik doen/veranderen?

is firmware iets? --> (http://www.samsung.com/nl...LCD-TV+37%22&find_button=)

alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT, koen!

Wellicht is het handig als je even een plaatje post, want 'kleine hoekjes' kunnen ook 'jaggies' zijn, welke het gevolg zijn van 'ruwe textures' met weinig anti-alias op je playstation 3 (hoort soms helaas zo..).

Heb je het bij iedere game? En als je een bluray afspeelt?

Graag wat meer info!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb net een blue ray bekeken en daar heb ik wel goed beeld,alleen als je goed kijkt is het af en toe wat korrelig.
het komt wel bij iedere game terug.
bij fifa 2011 kan ik bijna de namen niet lezen achter op de t-shirts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:22
Al je beeldinstellingen op je PS3 ingesteld op 720p / 1080p (?)

In het XMB van je PlayStation 3 vind je onder instellingen de optie ‘Beeldscherminstellingen’ en dan video uitvoer, dacht ik.

[ Voor 52% gewijzigd door Spekker op 02-12-2010 17:44 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Misschien de TV eens in gamemode zetten. Dan schakelen er wat filters uit, misschien is het een filter die wat te enthousiast is? Maar dat zou me verbazen. Ik heb zelf ook deze TV, maar dan met een xbox360. Ik vermoed, zoals Spekker zegt, dat je PS3 nog niet op 1080p staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij beeldscherminstellingen op m'n ps3 staat de resolutie op 1080p.
die game modus zit er volgens mij niet op.
heb 4 van die modussen gevonden:
film
normaal
en nog 2 andere waar ik effe niet op kan komen.
ik ga vanmiddag bij een winkel een betere hdmi kabel kopen,want die ik nu heb is volgens mij niet de beste.

maar is het iets om die firmware te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Game modus staat niet in het lijstje met die film en normaal modus, maar moet je ergens anders in het menu activeren. Ik had het zelf ook niet direct gevonden. Maar ik denk dat je best toch eens probeert een foto te maken ofzo, zodat we beter begrijpen wat het probleem precies is.

Wss heeft jouw TV al de nieuwste firmware, dit kan je in het menu ook opzoeken. Ik ben nu niet thuis, anders kon ik even kijken waar precies in het menu dit staat. Mijn TV had iig al wel de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cycheng
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 22:04
_

[ Voor 100% gewijzigd door cycheng op 13-11-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 15:10
Waar ik toendertijd bij mijn tv tegenaanliep was vergelijkbaar. Slecht korrelig beeld en witte randjes langs fijne lijnen. Nieuwe HDMI kabel geprobeerd, andere afspeelapparatuur, maar niks hielp. Beeld via de tv-decoder was wel goed.

Wat bleek na lange frustratie, de sharpness op mijn TV stond voor de HDMI ingang hetzelfde ingesteld als voor mijn tv-decoder. Prima voor sd-tv beeld, maar beeld dat van nature al haarscherp is moet je niet scherper proberen te maken, dan wordt het veel te scherp, en dat klinkt een beetje als jouw omschrijving.

Wellicht is dat jouw probleem ook wel. Kijk eens na of de sharpness van je tv instellingen wel volledig uitstaat.
Pagina: 1