IE7 blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:54
Ik heb voor een klant een website gelanceerd en hier is een wat vreemd probleem mee. Het gaat om de volgende website: http://www.gkvloppersum.nl/over-ons/

Deze website werkt goed in Chrome, FF, IE6 en IE8. Echter alleen in IE7 blijft de website hangen in het laden na een tijdje browsen (vaak 4 a 5 keer). Dit probleem treedt alleen op in IE7 en is onafhankelijk van het besturingsysteem (getest op vista en xp).

Ik heb de website getest zonder javascripts en zonder css. Beide keren bleef de website hangen na 3 a 4 keer klikken. Soms ging het wat langer goed.

Ik heb het doctype veranderd (van loose naar strict).

Verder heb ik uiteraard gezocht naar mogelijke redenen. Ik vermoed dat er bepaalde code wordt gebruikt waar IE7 een beetje van over de rode gaat, maar ik kan niet vinden wat het zou kunnen zijn. Misschien heeft iemand van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet, maar wanneer ik de broncode bekijk zie ik meteen het volgende:

HTML:
1
2
3
4
5
<!--[if lte IE 7]>

<link rel="StyleSheet" href="style.php?m=Main&amp;style=IEstyle.css" />

<![endif]-->

Dit is het eerste stukje dat ik tegenkom dat direct in verband te brengen is met IE7 en enkel IE7. Misschien zit de fout hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
... |:(
Haha, eigenlijk is het bizar dat ik die over het hoofd heb gezien. Ik heb tijdens het testen wel gedacht dat ik die ook had uitgeschakeld, maar schijnbaar niet. Overigens is dit de boosddoener. Snap echt niet wat hier verkeerd aan is...

Helaas... ik dacht dat het wel was opgelost. Maar nu blijft de site nog steeds hangen. Misschien iemand anders nog een goede suggestie?

[ Voor 36% gewijzigd door Geert.H op 30-11-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
*knip*

[ Voor 101% gewijzigd door TaraWij op 03-12-2010 00:45 . Reden: Ik sprak W3 tegen... :-( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

mmm. ie9 werkt ook niet. ook is het laden raar...
eerst zie ik <!--[if lte IE 7]>

<link rel="StyleSheet" href="style.php?m=Main&style=IEstyle.css" />

<![endif]-->

bovenin en dan wordt de site vanaf onderen opgebouwd waarna de achtergrond pas komt...
in ie9 is er geen tekst in de knoppen en geen titel...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 17:14

Acid_Burn

uhuh

als ik in je source kijk zie ik
code:
1
<!--[if lte IE7]>

Moet dat niet zijn
code:
1
<!--[if lte IE 7]>

Dus een spatie tussen IE en 7

Met die & in de url krijg je van style.php ook niets terug zoals TomWij al opmerkte.

[ Voor 23% gewijzigd door Acid_Burn op 01-12-2010 00:19 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
Excuses, door drukte ben ik hier even niet aan toe gekomen. Vandaar een wat late reactie.

Het puntje van Acid_Burn heb ik opgelost. Dat was nog een overblijfsel van mijn testen (ligt het dus niet aan). Ook nu het is aangepast blijft de website hangen.

Ook heb ik de & vervangen door & (dat maakt overigens geen verschil dacht ik, toch maar even gedaan). Het zou natuurlijk nog kunnen dat het hele & of & verhaal voor alle links geld, maar dat lijkt mij toch stug. Ik gebruik in elke website & en dit is de eerste met problemen .

Ik ga maar eens grondig testen. Elk element één voor één uitschakelen. Kijken of het dan beter wordt. I let you know.

Edit 1:
- Toch even voor de zekerheid overal de & eruit gesloopt. Geeft geen verbetering
- Zonder CSS blijft het probleem
- Zonder JS blijft het probleem
- Zonder enige content blijft het probleem ook. Het zit hem dus in de header.
- De achtergrondafbeelding is het probleem ook niet
- Als ik de website valideer geeft hij alleen de errors dat de & geen &amps zijn. Verder nog een target error maar meer niet.

Edit 2
Na wat testen blijk dat alles via de loader van ons script loopt blijft hangen, of elke afbeelding die wordt geladen. Dat laatst is een beetje raar. Maarja, daarmee hoort dit topic direct niet meer hier thuis en is het een php (cache?) probleem geworden. We gaan in ieder geval verder testen hiermee... Wel vreemd omdat we bij andere websites dit probleem niet hebben... |:(

[ Voor 40% gewijzigd door Geert.H op 02-12-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
& word gebruikt voor HTML karakters te vormen, als je het & teken zelf wilt heb je &amp; nodig..

Edit: Blijkbaar sprak ik W3 over &amp; in URLs tegen. 8)7

Edit 2: De developer tool javascript console van Google Chrome moppert iets over verkeerde MIME types, verder vraag ik me of het nodig is dat je een request doet naar een PHP script terwijl je eventueel de URL naar de afbeelding dynamisch kan invullen in de pagina zelf?

[ Voor 96% gewijzigd door TaraWij op 03-12-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
Toch nog even een 'oplossing' voor dit probleem.
Het heeft even geduurd, maar we zijn erachter gekomen.

Naast dit probleem kregen we ineens het probleem dat de website ook enorm veel data verstookte (met een gemiddelde bezoekersaantal van 10 per dag). Een kleine zoektocht in de apache logs toonde aan dat 404.shtml de hele tijd werd opgevraagd. Firefox en kornuiten stopten na 10 requests. Internet Explorer 7 ging vrolijk door met requests zenden en crashde daarom.

De vraag is natuurlijk waarom hij 404.shtml opvraagde, maar dat zal wel ergens in de code zitten. Misschien heeft het ook wel te maken met het .htaccess bestand.

Het werkt nu iig allemaal weer.
Nog bedankt voor de feedback en hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar nu ben ik benieuwd, hoe heb je dit dan opgelost? Je zegt dat het is opgelost, maar weet niet waar de fout zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28

crisp

Devver

Pixelated

Custom 404-pagina's kunnen inderdaad een infinite loop opleveren als de 404 pagina zelf ook weer een 404 triggert (bijvoorbeeld een statische file die ontbreekt). Wij testen in onze eigen custom 404 pagina dan ook de oorspronkelijke request-url en als dat een statische file betrof (bijvoorbeeld een .css, .js, .gif, .png etc) dan sturen we enkel een 404 response code in plaats van de custom 404 pagina.

Note overigens ook dat IE in het verleden nogal wat bugs heeft gekent ism <base> - geen idee of dat hier de oorzaak is geweest of dat er echt sprake was van een 404 ergens op een pagina. Dat laatste is natuurlijk makkelijk uit te vissen door een stukje logging in te bouwen in je custom 404-handler (voor zover de access/error-log niet toereikend is).

Intentionally left blank

Pagina: 1