Welke DX en Detonator versie?

Pagina: 1
Acties:

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 12:33
Ik draai nu DX7 met detonator 10.50.
Nu weet ik dat dit niet de ideale combinatie is met die 10.50 detonators omdat die meer voor DX8 zijn. Zal ik upgraden naar DX8 of heeft dit geen zin kijkend naar prestaties in Q3, UT en 3DMark 2001?

En welke detonator is nou beter? 10.50 of 10.80?
Ook kijkend naar framerates in Q3, UT en 3DMark 2001...

Verwijderd

Ik draai zelf win2k met de deto 6.31 en directX. Maarom dees, nou omdat ik met deze drivers geen enkele vastloper ed heb gehad. En bij de nieuwe kan ik me res ook nie hoger dan 1024 :) En dees doen het perfect. Ik zou zeggen als het lekker loopt, houden zo!

• Daan
Mja maar ik ben een Tweaker in hart en nieren :P en wil het aller uiterste uit mijn systeem persen als het op FPS aankomt..

• Daan
Dus... wie weet er een antwoord op mijn vraag?
Of is iedereen te druk met 3DMark 2001 ofzo?

• Daan
^^^
Hey kom op zeg!

Verwijderd

de 10.80 driver zijn in mijn geval beter geweest, de opengl zag er in bid for power bij wel opeens normaal uit, terwijl ik in 10.50 vreemde grafische fouten had. En dx 8 gewoon installern en kijken of het uitmaakt, an als het niet bevalt uninstalleren en 7 er weer gewoon opzetten.

• Mister_X
  • Laatst online: 23-08 19:49
10.80 en directx8 draait ok hiero, de direct3d is sterk verbeterd, de opengl is hetzelfde gebleven, vandaag komt mijn review over nvidia driver online,

Verwijderd

10.80 en directx 8 zijn het beste voor 3DMARK 2001

• Exirion
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik haal met DX8 en NV 6.47 2800 3D Mark 2001 score in Windows 2000. Ik heb de 7-serie en 10-serie ook getest, maar het is bijn mij niks sneller. Windows 98 moet ik nog testen, maar dat zal misschien ietsje hoger zijn (5% ofzo).

Ik heb nog een keer met 10.80 getest, en dan haal ik een score van 3083. Niet slecht dus :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

FF wat copy and past van en eerder berichtje van mij:

Ik draai ook 10.80, deze is bij mij veruit de snelste, zowel in d3d als openGL, bovendien lijkt deze driver minder last te hebben van het hd swappen, hij loopt gewoon lekker.
Verder moest ik wel de LOD-instellingen in openGL met de GeForce tweakutil (van Guru 3d de beste die er is) bijstellen, want die stonden wel erg lelijk
Verder is de 2d ronduit goed te noemen, ik draai voor het eerst 1280x960 in 2d op een 19"en het is echt prachtig scherp
(Athlon1,2 G, GeForce2Ultra WinMe)
Ik kan alle GTS'ers toch aanraden deze ff een kans te geven.

Niet op voorraad.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Thursday 15 March 2001 10:17 schreef edward2 het volgende:
FF wat copy and past van en eerder berichtje van mij:

Ik draai ook 10.80, deze is bij mij veruit de snelste, zowel in d3d als openGL, bovendien lijkt deze driver minder last te hebben van het hd swappen, hij loopt gewoon lekker.
Verder moest ik wel de LOD-instellingen in openGL met de GeForce tweakutil (van Guru 3d de beste die er is) bijstellen, want die stonden wel erg lelijk
Verder is de 2d ronduit goed te noemen, ik draai voor het eerst 1280x960 in 2d op een 19"en het is echt prachtig scherp
(Athlon1,2 G, GeForce2Ultra WinMe)
Ik kan alle GTS'ers toch aanraden deze ff een kans te geven.
Wat ik irritant vind aan deze driver, is dat ik in alle resoluties niet hoger dan 75Hz kan kiezen. Doodvermoeiend zo'n flikkerend scherm. Verder is de combobox bij de FSAA optie in OpenGL leeg, dus ik kan de FSAA niet aanzetten. Maar dat probeer ik zometeen via NvMax ofzo te fixen. Maar is er ook iets aan die 75Hz te doen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja dat hoor ik er wel meer zeggen, maar ik heb er geen last van, gewoon 100 hz.
Wordt je monitor wel goed herkend?
En als je een andere monitor kiest?

Niet op voorraad.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Thursday 15 March 2001 10:23 schreef edward2 het volgende:
En als je een andere monitor kiest?
Ja, maar ik moet er wel bij zeggen dat dit probleem alleen in Windows 2000 is. Net zoiets als de spellen die zonder correctie in je settings niet hoger dan 60Hz gaan. Maar goed, hopelijk is het binnenkort opgelost. Voorlopig vind ik 6.47 ook nog snel zat :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Misschien heb je hier wat aan:

/12/01 NV Refresh Rate Fix v1.4 B148

Mit Hilfe dieses Tools lt sich das 60Hz Problem mit NVIDIA Grafikkarten unter Windows 2000 umgehen:

Windows 2000 NVidia Refresh Rate Fix is a program which can be used to change the default 60Hz refresh rate under Windows 2000 with NVidia display adapters. You only need to run this program once after you have installed (or reinstalled) your display adapter drivers. No other procedures are necessary.

Fixes:

Changes to the action list
Minor fixes here and there
Additions to the FAQ

http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/nvreffix.html

Niet op voorraad.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
Op Thursday 15 March 2001 11:01 schreef edward2 het volgende:

Mit Hilfe dieses Tools lt sich das 60Hz Problem mit NVIDIA Grafikkarten unter Windows 2000 umgehen:

Windows 2000 NVidia Refresh Rate Fix is a program which can be used to change the default 60Hz refresh rate under Windows 2000 with NVidia display adapters. You only need to run this program once after you have installed (or reinstalled) your display adapter drivers. No other procedures are necessary.

Fixes:

Additions to the FAQ

Precies, die gebruik ik ook al geruime tijd nu en dat werkt best wel perfect. Eindelijk weer lekker op 100 Hz in quake 3.
Ik moet trouwens zeggen dat ik wel tevreden ben over 10.80 Det onder win2k met direct X 8.
Mijn default 3dmark2001 met 6.52 en DX 8: 1502
En met 10.80: 1716

Dit op een P3 500 met een GF DDR.
Langzaam... ik weet 't :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Thursday 15 March 2001 11:01 schreef edward2 het volgende:

Fixes:

Additions to the FAQ

Dank je, maar dat gebruikte ik al :) Spellen zijn dan ook het probleem niet, maar ik kan nogsteeds op m'n desktop niet boven de 75Hz uit komen ;(

• Daan
Ah kijk mensen, hier heb ik wat aan.
Duurde ff voordat dit topic op gang kwam.. een dieseltje zullen we maar zeggen :).
Ik denk dan dat ik DX8 wel ga installeren.

Maar welke is sneller? 10.50 of 10.80?
Pagina: 1