PC naar Samsung LE40C500 verkeerde resolutie.

Pagina: 1
Acties:

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Geachte tweakers,

ik heb mij rot gezocht op het internet, en kan niets meer bedenken, dus vraag ik het hier toch maar.

Ik heb mijn computer aangesloten aan mijn LE40C500 (Samsung tv), die zou gewoon 1920x1080 moeten kunnen draaien, ik weet dat dit kan omdat ik mijn xbox360 er ook aan heb hangen. Welnu, het probleem is dat ik de televisie met geen mogelijkheid boven de 1600x1200 kan krijgen, dit is de hoogste resolutie mogelijk.

Mijn setup is zo : HDMI naar VGA verloopstuk > VGA > VGA aansluiting op de tv (enige pc aansluiting, zelf aangegeven door tv).

Ook als ik een verloopstekker van DVI naar vga gebruik ipv de HDMI naar vga werkt het nog niet,

Als iemand mij hulp kan bieden ben ik u heel dankbaar!

(Verduidelijking waarom de verloopstukken, mijn 5770 heeft alleen maar HDMI en dvi poorten)

[ Voor 6% gewijzigd door maffiappie op 30-11-2010 18:36 ]

Verwijderd

heb je al geprobeerd dmv een hdmi kabel van je pc naar tv aan te sluiten?

want dat doe ik ook en geen problemen bij mij.. kheb dezelfde tv maar dan 37 inch

• maffiappie
Nee, die heb ik op het moment niet liggen, maar ik denk dat dat wel het probleem zal zijn, bedankt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:55

FeaR

In GoT we trust

maffiappie schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:34:
Mijn setup is zo : HDMI naar VGA verloopstuk > VGA > VGA aansluiting op de tv (enige pc aansluiting, zelf aangegeven door tv).

Ook als ik een verloopstekker van DVI naar vga gebruik ipv de HDMI naar vga werkt het nog niet.
Weet je wel zeker dat de TV een Full HD resolutie over VGA aan kan? Er zijn genoeg TV's die over VGA (en soms over component) niet de volle 1080p kunnen acceptere.

Verder vind ik een HDMI naar VGA-koppelstuk ook wel erg apart. Aangezien je zonder converter van HDMI (digitaal) niet naar VGA (analoog) kan gaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• maffiappie
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik kan testen of mijn tv de volle 1080p aankan over vga, ik zit er nu over te denken om een DVI > HDMI kabel aan te schaffen, dan zou het het volgens mij wel moeten doen...

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mijn Samsung 32" (Wel HDReady overigens) ondersteunt de volledige resolutie (1366x768) vanuit de PC alleen op HDMI1 en dan ook nog eens alleen via HDMI-->HDMI. (Via DVI --> HDMI werkte dus niet) Misschien heb je iets aan deze info?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• maffiappie
Dank u, heer, ik zal zien of ik ergens goedkoop aan een hdmi > hdmi kabel kan komen.
Pagina: 1