Toon posts:

statistisch foutje in verdrievoudiging internetgebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste redactie,

Allereerst mijn oprechte complimenten voor de uitstekende diensten die jullie reeds gedurende jaren gratis aanbieden. Ook wil ik jullie bedanken voor het samenbrengen van zowel kenners als niet kenners en voor de daaruitvolgende soms heel interessante discussies.

Amper bespeur ik ook maar enige onwaarheid in jullie artikelen, en als ik er al zie dan zijn deze snel verholpen. Nu heb ik echter wel een opmerking;

In het bericht nieuws: 'Mobiel internetgebruik in Nederland in een jaar verdrievoudigd', staat volgende regel "Nu.nl zag afgelopen oktober een groei van 271 procent ten opzichte van vorig jaar; het aantal pageviews vanaf mobiel groeide van ongeveer 52 miljoen in oktober 2009 naar 134 miljoen."

Wat we nu zien is een discrepantie tussen de relatieve cijfers en de absolute cijfers en ik neem aan dat de absolute cijfers correct zijn (ofwel gaat het hier over +- 186 miljoen pageviews). De groei is met andere woorden 171% ten opzichte van vorig jaar, of het huidig aantal pageviews bedraagt 271% in vergelijking met het aantal van vorig jaar.

Alvast bedankt om de tijd te nemen om dit aan te passen of in discussie te gaan wanneer ik hier volgens jullie onwaarheden zit te verkondigen. Ik wil er nog aan toevoegen dat mijn intentie hier niet is om het bloed onder jullie nagels vandaan te halen maar wel om mijn steentje bij te dragen aan de hoge kwaliteit van verslaggeving waar jullie mij en vele anderen al jaren gratis mee hebben verwend.

Met vriendelijke groeten

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor het melden :), het ging inderdaad om 271% van het aantal pageviews; ik wilde de groei niet op 171% zetten, omdat MobileMetrics met zijn 285% ook niet het groeipercentage aanduidde. Inmiddels aangepast :)