Na bijna 2 jaar gebruik te hebben gemaakt van de volgende configuratie:
Cooler Master Elite 331
Corsair CX400W
Intel Core 2 Duo E7300
MSI P43 Neo-F
Kingston ValueRAM - Geheugen - 2 GB - DIMM 240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 - CL5 - 1.8 V
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD642JJ
Samsung WriteMaster SH-S223F
ASUS EAH4350 SILENT/DI/512MD2 PCI-E
is het volgende probleem ontstaan.
1.
Een paar tellen nadat ik de computer aanzet reset hij zich vanzelf...
Dit blijft hij telkens doen, hij zit als het ware in een loop.
Ook wanneer ik op de power knop druk duurt het soms 2 seconden voordat hij aanspringt (niet altijd zo)
2.
De afgelopen paar keren komt hij niet meer in een loop terecht.
Hij probeert Windows XP te laden, maar tijdens het opstarten (Windows XP laadlogo) geeft hij een BSOD en herstart hij zich automatisch.
Tijdens de POST krijg je 1 normaal piepje (MSI bord).
Er zijn 2 hele korte piepjes erna te horen, dit was niet zo toen er voor het eerst problemen waren met de computer.
Wat heb ik gedaan:
Nieuw geheugen gekocht, geen succes. (ook verschillende bankjes geprobeerd) (memtest gedraaid, geen errors)
Nieuw moederbord gekocht, geen succes.
Andere voeding geprobeerd, geen succes
Andere videokaart geprobeerd (PCI), geen succes
Hardeschijf afgekoppeld en CDrom afgekoppeld, geen succes.
Wat kan ik nog meer proberen, als ik alles nieuw koop heb ik zowat een nieuwe computer bij elkaar en is geen oplossing.
Ik maak me voornamelijk zorgen dat de computer in een Loop terecht komt, kan dit wat betekenen?
De 2 korte piepjes zijn heel vreemd, wanneer ik bijv. de Videokaart eruit haal zijn het wat langere piepjes.
Het is een AMI moederbord, 2 piepjes kunnen staan voor een geheugen probleem, maar heb ik eigenlijk al uitgesloten.
Weet iemand hier raadt met de dit probleem?
Cooler Master Elite 331
Corsair CX400W
Intel Core 2 Duo E7300
MSI P43 Neo-F
Kingston ValueRAM - Geheugen - 2 GB - DIMM 240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 - CL5 - 1.8 V
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD642JJ
Samsung WriteMaster SH-S223F
ASUS EAH4350 SILENT/DI/512MD2 PCI-E
is het volgende probleem ontstaan.
1.
Een paar tellen nadat ik de computer aanzet reset hij zich vanzelf...
Dit blijft hij telkens doen, hij zit als het ware in een loop.
Ook wanneer ik op de power knop druk duurt het soms 2 seconden voordat hij aanspringt (niet altijd zo)
2.
De afgelopen paar keren komt hij niet meer in een loop terecht.
Hij probeert Windows XP te laden, maar tijdens het opstarten (Windows XP laadlogo) geeft hij een BSOD en herstart hij zich automatisch.
Tijdens de POST krijg je 1 normaal piepje (MSI bord).
Er zijn 2 hele korte piepjes erna te horen, dit was niet zo toen er voor het eerst problemen waren met de computer.
Wat heb ik gedaan:
Nieuw geheugen gekocht, geen succes. (ook verschillende bankjes geprobeerd) (memtest gedraaid, geen errors)
Nieuw moederbord gekocht, geen succes.
Andere voeding geprobeerd, geen succes
Andere videokaart geprobeerd (PCI), geen succes
Hardeschijf afgekoppeld en CDrom afgekoppeld, geen succes.
Wat kan ik nog meer proberen, als ik alles nieuw koop heb ik zowat een nieuwe computer bij elkaar en is geen oplossing.
Ik maak me voornamelijk zorgen dat de computer in een Loop terecht komt, kan dit wat betekenen?
De 2 korte piepjes zijn heel vreemd, wanneer ik bijv. de Videokaart eruit haal zijn het wat langere piepjes.
Het is een AMI moederbord, 2 piepjes kunnen staan voor een geheugen probleem, maar heb ik eigenlijk al uitgesloten.
Weet iemand hier raadt met de dit probleem?